× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's 1980 343 DL

Lees meer
13-11-2009 15:30 #629718 door Anjo van den Akker
Anjo's 1980 343 DL is gemaakt door Anjo van den Akker
en hier is ie dan; nummer 3, een 343!



historie van de auto:
in 2005 vanuit Belgie geimporteerd door Jack van de Bergh, De auto werd aangeboden bij de ouders van Paul Galema in de buurt. De toenmalige eigenaar had een 940 gekocht en overwoog de auto naar de sloop te doen. Daar heeft Paul vorig jaar oktober toch maar even een stokje voor gestoken. De auto is een echte binnenslaper en dat is te zien. inmiddels heb ik gisteren de sleutels mogen ontvangen en ik ben er rete-blij mee!

ik heb al aan een stuk of 20 343's/345's gesleuteld en elke keer weer brengt die oude neus een glimlach naar voren, er zit gigantisch veel karakter in en het is weer een tikje zeldzamer als een 340 van het 3e type. toch heb ik het gelijk goed getroffen want deze versie vind ik de mooiste 343 die er is, geen overdadig chroomwerk, korte bumpers etc.

De topictitel zal wellicht verbazing oproepen bij een 343 in deze staat, nergens voor nodig want mijn vader rijd er 3x in de week 10km op 60 wegen mee als "daily" aspect. Daarnaast zal ik er als hij af is ook V3C evenementen mee gaan bezoeken zodat de 343 af en toe wel netjes wat kilometers maakt:) Ik heb de auto gekocht omdat ik opzoek was naar een goede en belastingvrije vervanger voor mijn rode 340, waar het hele 300 serie gebeuren voor mij mee begon. die rode 340 begint inmiddels overal toch behoorlijk te roezten en qua totale schoonheid is het nu ook niet echt een plaatje. Toen ik met dit idee kwam stribbelde m'n vader eerst behoorlijk tegen (begrijpelijk, het ding is nu eenmaal een erfstuk..) maar ik heb hem toch enthousiast weten te maken! Ik steek op dit moment liever tijd, geld en moeite in een auto die het voor mij echt waard is, dan in een auto die lukraak op m?n pad gekomen is en waar ik al behoorlijk wat ongein mee uitgehaald heb:D

Wat verder in het plan gaat de rode '89 340 compleet uit elkaar om voor de 343 in onderdelen te voorzien. Zoveel mogelijk motorisch (behalve de kat), de remmerij en de complete wielophanging is iets wat er zowieso op de to-do list staat om om te bouwen, ook enkele niet op dat modeljaar geleverde accessoires. uiteraard wordt het niet zomaar even omwisselen, want ook in dit topic gaat de term poedercoating regelmatig vallen. Kleurstelling heb ik ook al ongeveer bepaald om zeeeeeer goed te matchen met de grijze kleur van de auto. En ook dit gaat er gewoon gaaf uit zien.

de uitdaging is wel dat als de rode 340 gedemonteerd is, m'n pa de 343 dus al in gebruik gaat nemen. ik ga er een zo vlot mogelijk project van maken en in de weekenden spullen ombouwen zodat de 343 continue beschikbaar blijft doordeweeks. Doel is voor de zomervakantie van 2010 de auto zo goed als af te hebben zodat ik na de zomervakantie mezelf weer kan focussen op de 340 Turbo.

Het project gaat pas van start op het moment dat ik de beschikking heb over m?n garagebox begin van volgend jaar, op dit moment ben ik bezig om het mankement aan de motor te verhelpen, de koppakking ligt eruit duidelijk te zien aan de karamelvla onder de olievuldop hahaha.



Hoe ik dat op ga lossen weet ik nog niet, ik heb namelijk nog een B14.4E kop liggen waarvan ik weet dat hij recht is, als ik die kan plaatsen kan er ook gelijk gewoon 95 ongelood getankt worden, mogelijk met een kleine aanpassing aan de ontsteking. Hiervoor moet ik nog even in de boeken om te kijken of dit wel kan (ivm compressieverhouding etc.)
Mocht het niet kunnen dan gaat de B14.1E kop er weer op en dan moet er maar loodtoevoeging in de tank zolang de .1E blijft zitten:yesyes:


















binnenkort een update over de te verwachten modificaties en wat er allemaal aan gaat gebeuren, ben een lijstje aan het opstellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2009 15:32 #804518 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
"Nee hoor!" :crazy1:Dat was je antwoord, toen ik een maandje of 2 terug zei dat je maar een 3de auto moest gaan zoeken en kijk nu is hier!
Tsss, luister nu toch is naar mij Anjo!:grr:

Oh wacht, dat heb je gedaan!}:)

Ik heb thuis uit de Volvo voorraad nog wel wat 343 dingen liggen! Moeten uiteindelijk weg bij mij, want heb geen 343, dus als ik eenmaal weet waarover het nou precies gaat... Dan mag je je altijd aanbevelen! Voordeel is dat ik dan ook zeker weet dat ze ten volle benut zullen worden en ze nog j??????rrrrreeen mee zullen gaan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2009 15:39 #804521 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
hoho, dit wordt niet de 3e auto maar de nieuwe 2e auto! begin volgend jaar de garagebox; daarna zsm de rode 340 > exit. dan de 343 ipv de 340 als daily voor m'n pa.

op dit moment is het de 3e maar zo lang is dit jaar ook niet meer;)

over die onderdelen moeten we elkaar ook maar even spreken; zodra ik de sleutels van die box heb:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2009 15:42 #804522 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Maakt niet uit Anjo, even tellen leert ons nu:

1x 340 T
1x 343
1x 340 rode

Optelling geeft: 3

Ok het is tijdelijk, maar toch! IK HAD GELIJK! yeehaa!

PS onderdelen regelen wel wat voor! Eerst maar is opruimen thuis, want de helft van de zooi ligt nog steeds waar ik hem maanden geleden heb neergekwakt!
Ik wacht eigenlijk ook 'n beetje tot Kevin mij een kopie'tje van de Vadis kan bezorgen voor ik alles op zijn nu opgeschoonde bergplaats weg leg!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2009 15:46 #804523 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
En toch vind ik de standaard wieletjes mooier op zo'n auto....maar wat een prachtbak! Gefeliciteerd ermee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2009 15:50 #804524 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Ik heb helaas de foto's (geblokt hier op het werk, net als vele andere hosts) nog niet gezien, daarom kan ik er niet op reageren. Straks thuis maar even kijken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2009 15:59 #804525 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Oef ja, dat is wel een koppakking FAIL extra vergine ;)

Oude neusjes zijn lievvvv! Jou kennende gaat het helemaal goed komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2009 16:25 #804528 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Anjo's 1980 343 DL
@ Karsten, die DVD ligt nog op mn buro! :o

Ga hem als ik thuis ben vanavond meteen op de post gooien!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2009 16:28 #804529 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Dikke auto Anjo! Ik ben benieuwd naar het verloop van dit project.

@Karsten:
VADIS kun je gewoon van zo'n beetje elke torrent site downloaden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2009 16:31 #804530 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo's 1980 343 DL

Dendorssers;125412 schreef : Ik heb helaas de foto's (geblokt hier op het werk, net als vele andere hosts) nog niet gezien, daarom kan ik er niet op reageren. Straks thuis maar even kijken!


wanneer werk jij dan? Je bent al de hele middag op het forum aan het spammen :yummie:

Ik heb VADIS ook, en vind hem zwaar waardeloos. Via google vind ik de dingen sneller :hmmz2:

ontopic: mooie wagen Anjo. Ik weet je plannen ook al een beetje, en dit wordt zeker weten net zo'n mooie wagen als de turbo! :y:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets