× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-11-2009 20:24 #804265 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Misschien zit de aansluiting voor de follow-me-home-verlichting achterstevoren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-11-2009 21:49 #804274 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
over de startmotor: dat ie traag ronddraait met een nieuwe accu kan een slechte massa of voeding betekenen; of het anker komt te dicht bij het huis waardoor de startmotor intern sluiting maakt (revisie, lagers vervangen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-11-2009 21:50 #804275 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

Lucluc;125139 schreef : Na het plaatsen van een nieuwe accu draait de startmotor nog steeds erg langzaam rond. Een tijd geleden bleef de starterkrans nog hangen, nu niet meer, maar de startmotor maakt een 'mechanisch' geluid en draait dus maar langzaam rond, iig niet wat ik gewend ben. Vervangen dat ding?

Verder gaat 's morgens de verlichting van het tellerset pas na een paar minuten aan. Erg irritant. Stekkers heb ik al een keer los-vast gedaan. Zekering kan het (denk ik) niet zijn, omdat de verlichting van het klokje en van de kachelunit het wel doen. Wie nog tips? Hele unit vervangen, of zitten er nog aparte stekkertjes voor de twee lampjes achter de tellers?


Wat bedoel je met langzaam? De startmotor van mijn auto draait ook redelijk langzaam rond. Kun je eens een filmpje maken?
Ik meen me iets te herinneren van een verhaal van bedrading die niet goed meer functioneert wat resulteert in een langzaam draaiende startmotor, misschien dat iemand van de TC hierover uitsluitsel kan geven?

W.b.t. de tellerset; bij de oude tellers (MY 81 of eerder) krijgen de lampjes van de tellers stroom via de "printplaat" achterop de tellerset, wellicht dat hier een breuk o.i.d. in zit.
"Even" eruithalen en inspecteren c.q. doormeten lijkt me.

Edit: Anjo is me n?t voor geweest, zat ik toch in de goede richting met m'n verhaal :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-11-2009 22:44 #804284 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Inderdaad, de 345 van Joost doet altijd de eerste slag heel langzaam, daarna gaat ie wel normaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-11-2009 16:10 #804327 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
het enige wat je kunt doen is meten.

Aangezien ik weet dat J-L geen elektro-analfabeet is hou ik het even kort:

je moet het startsysteem in gedachten zien als 4 delen:

- accu
- plusdraad
- startmotor
- massadraad

Je gaat nu enkel de spanning over deze 4 trajecten meten, tijdens het starten. Meet de spanningen direct op de accupolen, en direct op het draadeind + behuizing van de startmotor.

Diagnosekader:
De accuspanning moet de som van de andere 3 zijn
De optelsom van de spanning over de draden mag maximaal 1 volt zijn
(dit wil zeggen, accuspanning mag maar 1 volt hoger zijn dan de spanning over de startmotor)

Als de accu nieuw is en toch de spanning inzakt, is waarschijnlijk de lagering van de startmotor versleten. (dit geeft geen kortsluiting, maar wel een erg zwaar draaiende motor, zodat die heel veel stroom gaat trekken)

Als de spanning over de startmotor goed is (en weinig daalt t.o.v. de situatie dat je niet start) kunnen de koolborstels versleten zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-11-2009 16:46 #804334 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Bedankt Wouter!

Dit verhaal icm met het eerder blijven hangen van de starterskrans moet leiden tot een andere startmotor. Ik haal zo een gereviseerde op bij Slubo en zal later nog eens gaan meten. Goede uitleg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2009 21:57 #804404 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
verlichting, massaprobleem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2009 12:43 #804757 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Zondag de vervangende auto uit de stalling gehaald: een schitterende GL injection sedan met stuurbekrachtiging! Ik had er al een tijdje niet in gereden, maar weet nu al dat de wegligging van de groene nog flink kan worden verbeterd! De GL stuurt retestrak. Ik weet dat de vorige eigenaar nieuwe schokbrekers heeft geplaatst, dus dat zal wel veel uitmaken. Ik denk dat een nieuwe 360 ongeveer zo zou moeten rijden. Ik kan iig twee keer zo hard de bocht om. Ik vind een injectie ook erg prettig rijden, alleen krijg ik af en toe vario-gevoelens vanwege de ontzettend veel meer toeren dan de GLS. 500 a 600 meer op de snelweg. Ik kan alleen geen tachorelais vinden...

Ik zal binnenkort een nieuw showroom topic openen voor de GL injection.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2009 13:57 #804769 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Leuke auto inderdaad, een witte 360GL met stuurbekrachtiging. Maar ik prefereer toch een groene Mk2 denk ik!
Je weet dus wat je te doen staat: Even de voor- en achterwielophanging flink onder handen nemen. Zoek een vriend op die thuis een straalkast heeft staan, neem de voorpoten er onderuit en zandstraal ze volledig en spuit ze opnieuw zwart. Al dan niet de remmen even vernieuwen (als dat nog niet gedaan is dus), alle lagertjes vernieuwen en nieuwe dempers er in. Achter ook de dempers vervangen en je auto rijdt weer als nieuw! Ziet er meteen ook sjiek uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-11-2009 14:37 #804975 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Veel plezier met de restauratie JL! Keep up the good work zeggen we dan maar he:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets