× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-07-2009 23:48 #787722 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Prachtige auto! Ik zou ook nooit meer een ander willen hebben:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-07-2009 18:51 #787748 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Dikke pluim voor die plannen. Ik zeg: Gouwe ouwe, lekker houwe! Niet te veel zeure, en er veel geld in pleure!

Een bekende uitspraak, van een iets minder bekende brabander...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-07-2009 19:03 #787751 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Slimme keuze

Het lijkt hier wel: als er 1 schaap over de dam is volgen er meer....

Na Doeke, Ronald, Peter, en vele anderen, etc. etc. gaat nu ook J.L. de zeer verstandige beslissing nemen de auto grondig en goed aan te pakken. Analoog aan huizen hebben auto's ook na minimaal 15 jaar behoefte aan een grondige restauratie (renovatie).
Een logische keuze:y:

Who is next?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2009 17:28 #787824 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
gaaf Jean-Luc, hij is het zeker waard!

alweer een topic om te gaan volgen:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2009 21:49 #787840 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
JL, laat ook je interieur reinigen. Een vriend van mij heeft dat laten doen, en dat was helemaal niet zo duur (75 euro, inclusief deurpanelen). Vooral de bestuurderstoel is nu een beetje zwart ;)

Als ik het goed lees besteed je al het werk uit? Dat gaat idd een lieve duit kosten dan.

succes met het project!

Overigens ziet de auto er op de foto's nu al super uit ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2009 22:59 #787849 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

v0lv0freak;113094 schreef : Vooral de bestuurderstoel is nu een beetje zwart ;)


Of hij moet gewoon eens minder scheten laten :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-07-2009 08:26 #787901 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

v0lv0freak;113094 schreef : Als ik het goed lees besteed je al het werk uit? Dat gaat idd een lieve duit kosten dan.


Klopt. Ik heb er vrijwel geen tijd voor, ook geen ruimte en ik ben er ook niet goed genoeg in. Ik heb er ook nog eens geen zin in en bij mij om de hoek zit een expert, die al menig 300-serie onder handen heeft genomen. 1+1=2 zal ik maar zeggen. :D

Serieus, ik heb overwogen om een grotere Volvo aan te schaffen, maar ik weet wat ik nu heb en dat bevalt uitstekend, op de beginnende plekjes na. Dus meteen maar grote schoonmaak houden en dan weer lekker doortuffen. Hij gaat dus niet de stalling in, maar er wordt mee gereden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-07-2009 08:39 #787906 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Je kan alsnog een heleboel zelg gaan doen, zoals het interieur demonteren, onderdelen verwijderen die in de weg zitten! Dat is allemaal basic en dan laat je het werk dat je niet ziet zitten of naar eigen mening niet voldoende of goed kan gewoon over aan de professional!
Ik ga ook niet proberen plamuren en spuiten, want ik weet van mezelf dat het dan gewoon niet 100% is!
Ken je zwaktes en je sterktes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-08-2009 21:53 #793064 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Zo, net weer terug uit Frankrijk. Wat een fantastische reiswagen is dit toch! Voor dat ik weg ging had ie nog een beurtje gehad. Ik heb heb hem eigenlijk niet gespaard, dus best wel hard gereden, maar niet boven de 4000 toeren in de 5. Het verbruik op gas was 1 op 10 met stevig rijden, dus superacceptabel. Ik kon gewoon bij de grotere supermarkten GPL tanken voor 55 cent de liter. Ik had in het midden van de reis een stukje Route National gepland om te tanken, na zo'n 650 km, dus dat kwam mooi uit. Op een of andere site kan je alle LPG stations van Frankrijk zien met de prijs, dus dan kies je natuurlijk de goedkoopste uit! Langs de Autoroute overal GPL te krijgen, maar dan voor 71 cent. Ik heb twee soorten vulpistolen meegemaakt, maar het wijst zich allemaal van zelf.

Onderweg 1 probleemje meegemaakt en dat was dat ie na een stukje op benzine er mee uitschee. Waarschijnlijk zat de vlotter een tikje vast. De bezine kwam er aan de onderkant van de carburateur uitlopen en uit de toevoerslang, die kennelijk ook los was gegaan. Natuurlijk bleef ik uiterst rustig, ondanks de toeloop van Franse ramptoeristen. Doosje gereedschap erbij, slangklemmetje aangedraaid, maar wilde maar niet meer starten. LPG-keuzeschakelaar in neutraal en nog een paar keer proberen en toen kwam er weer leven in de B19. Weer terug op benzine gezet en m'n nieuwe liefje gesommeerd om te kijken of er nog benzine onder uit de carburateur kwam lopen. Maar ja, liefje weet natuurlijk niet wat een carburateur is....:D Dat ding met dat GROENE DOPJE!!!!

Anyway, jullie mogen jaloers zijn op mij met deze heerlijke 360 GLS! Liefde roest niet, of zoiets. :wtf2:

Verder niets gemerkt van verbaasde blikken van mede-weggebruikers. Ook nog 1 Franse 340 MKII gespot, de enige....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2009 22:05 #793065 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Welkom terug!
Heerlijk he om met zo'n oude auto zulke afstanden af te leggen!

Ik had van mijn zwager al diverse spottende opmerkingen over "die ouwe bak" gekregen voorafgaand aan de vakantie. Zonder problemen gereden uiteraard en op elke helling waren ze me kwijt met hun moderne 1.5 en 1.6... (ook een 2.0, maar daar zat een Espace met 2 volwassenen en 4 kinderen aan vast) :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets