343 low...
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Naar mijn idee heb ik alles gehad en gechecked, de vario in en uit houd zijn druk vast. Maar wat doet dit ding, kan dat ook nog van invloed zijn?
Verder zou ik op detail alleen nog de emvk moeten checken of de spoeltjes nog goed zijn. Maar dat kan alleen vanaf 1800 toeren en dat zal dan op de brug moeten neem ik aan...
Verder ben ik inmiddels op zoek naar 14 inch verbreed, dit is toch te laag....
Btw, ik neem niet aan dat dit de microschakeling is waar over gesproken wordt in de storings lijst cvt?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
de test voor het opschakelen kun je ook doen als hij in z'n vrij staat, hoeft niet op de brug dus. adhv je beschrijving zou ik kijken of je op beide kanten 12V op de spoelen krijgt zodra je bij de kickdownspoel de bergremschakelaar bediend of bij de opschakelspoel boven de 1800rpm komt; denk dat de klepjes in het EMVK defect zijn
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
als beide kanten van de spoel op 12V staan wil dat zeggen dat het tachorelais de min van de spoel niet aan massa schakelt. Je zult nu de stekker van het tachorelais moeten losnemen en alle aansluitingen controleren.
Eigenlijk zou ik die techniek pagina nog eens een keer moeten omgooien, de elektrische checks voor het opschakelen en terugschakelen zijn niet zo zinvol om apart te plaatsen, terwijl meten aan de bedrading (spanning, massa, signaal) en het kastje zelf controleren wel logischer te scheiden is.
- check met de testlamp aan Accu + op punt 4. Gaat branden = ok
- check met testlamp aan massa op punt 5. Gaat branden = ok
- check met de testlamp aan Accu + op punt 6. Gaat branden = ok
Met deze laatste check kun je gelijk de diverse zaken controleren:
- bergremknop aan
- hard op de rem trappen
- vol gas geven
1 van deze 3 (of meerdere tegelijk; het is en/of) activeren, zou de lamp uit moeten gaan. belangrijk is dat het lampje weer onmiddelijk aan gaat zodra alle 3 de situaties NIET meer actief zijn.
de laatste check, is iets lastiger. Je moet hiervoor namelijk wat meer voorbereiden:
1 haal de bobinekabel uit de verdelerkap en leg m aan massa
2 sluit het testlampje aan op Accu + en positie 8 van de stekker
3 laat de motor draaien met de starter
het lampje zou nu moeten knipperen!
als alle bovenstaande testen gedaan zijn kun je nog de juiste aansluitingen tussen tachorelais en emvk controleren (zie www.dafclub-oud.nl/techniek/tachorelais.php )
als dit ook goed zit, tachorelais uitwisselen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Sinds eergisteren een volvo erbij, een volvo 66. Groen, en in zeer goede staat mag ik wel zeggen. Van onderen is hij in elk geval erg hard, interieur is super netjes.
Echter nu blijkt na het vervangen van de puntjes, bougiekabels, accu, bougies, bobine kabel, dat de krukas zo vast als een huis zit, heb dus het vermoeden dan het blok vast zit, te weinig water gehad oid.....
Moet dus een andere motortje in, alleen lastig te vinden zag ik al gauw....
maar verder erg blij !!!!
Hierbij enkele foto's...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Als ik je een tip mag geven, sloperij Van Zutphen in Veghel heeft afgelopen zomer een Volvo 66 ?n een Daf 66 binnen gekregen. Ik weet de staat van de motorblokjes natuurlijk niet, maar misschien kun je er wat mee...
Ze hier ook sinds de zomer weer een paar verse 340's, mocht je liever een 1.4 blok inbouwen...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Een 1400 kun je 'zo' inbouwen (omdat dit een V66 is kun je koppelingshuis en vliegwiel in principe ook gebruiken) maar als je de bijbehorende (Renix)-ontsteking wilt gebruiken, wat natuurlijk het mooist is, moet je iets meer moeite doen.
Een standaard 1100'tje moet ook wel te vinden zijn. Schrijf desnoods even een pb'tje aan co-forummer VolvoDaf, die woont niet zo ver van jou vandaan en kan je wellicht in de juiste richting wijzen.
Deze 66 is een 'bijzondere' uitvoering omdat het een L is van modeljaar 1979: alleen in dat jaar werd deze met dit interieur geleverd (dus bruin skai en voorstoelen ZONDER hoofdsteunen). Feitelijk was het een soort 'fleetsales special', voornamelijk voor het GAK. De latere L-uitvoering had zwart skai en stoelen met de bekende Volvo-wasrekjes
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.