Geavanceerd zoeken

Zoekresultaten (Gezocht naar: Trailer)

  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
26-03-2013 20:29
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Mijn Volvo 164 overdrive 1972 lpg
Mooi dat het meevalt.
Tip voor transport op een trailer: Zorg dat de auto onafhankelijk van de trailer kan veren.
Concreet: Persoonlijk zou ik geen spanband over de voorschermen doen die aan de trailer vast zit, maar alleen de wielen/assen vastzetten aan de trailer.
Nu zou je een deuk in je voorscherm kunnen krijgen als de auto door een hobbel inveert en weer uitveert. Mocht je de motorkap willen zekeren, dan zou ik die spanband gewoon om de neus doen.
  • V300 register
21-02-2013 19:19
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Herstellen was sowieso sneller dan een nieuwe wagen opbouwen. In principe was alleen het plaatwerk geraakt, voor de rest viel het redelijk mee (buiten dat het een enorm werk is om dat de vervangen).
Daarnaast heeft de wielophanging (hulde aan de bladveren en de originele rubbers) veel opgevangen. Ook de motorsteunen hebben "hun werk" gedaan. Die waren ook flink krom. Maar ook dat ik een kwestie van uitwisselen.
De wagen opbouwen zou weer maanden in beslag nemen. Vergis je niet in het werk; auto uitkleden, chassis doorlassen, nieuwe rolkooi erin lassen, bevestigingspunten maken voor alles wat niet standaard is zoals: brandblussersysteem, stoelen, wielophanging, remmerij enz. enz.

Al met al konden we concluderen dat de wagen heel goed te redden viel. En dus is Frits in z'n eentje aan de slag gegaan. Enkele weken later staat er een weer een V360 klaar op de trailer te wachten om op 3 maart weer flink de sporen te krijgen. Dat zegt iets over het zijn doorzettingsvermogen! Petje af!
Op naar de driftlicentie en op naar een spectaculair-dwars-driftseizoen!
  • 16673-dummy
07-02-2013 16:11
Beantwoord door 16673-dummy in topic 3 x is scheepsrecht ( 1.4, 1.7 en een 2.0)
Mooi hoor!
Hoe heb je dat nou gedaan, vervoer van de plaats van verkoop in GB naar je eigen oprit? Via de trailer, boot, of zelf gereden?

Wel een unieke verzameling hoor...
  • Floris Hageman
14-01-2013 13:36
Beantwoord door Floris Hageman in topic Volvo penta b20 aq130
Hi Tom!
Bedankt voor je reactie!
De boot staat op n trailer in Putten en is dus ondanks zn 800Kg goed mobiel;..

Ik doe er een foto van de motor bij.. De foto's van de boot zijn te groot. Hebje toevallig nog een ander mailadres?

De motor loopt goed maar rammelt wat en heeft na al die jaren aandacht nodig van een ervaren monteur die er graag aan werkt...
Op de wal loopt hij prima met de koelslang in een bak met water. (zag ik op Youtube.. :)
Impeller etc zijn allemaal nieuw.

Bijlage motor.jpeg niet gevonden




Vriendelijke groeten
Floris Hageman
  • V300 register
12-01-2013 00:45
Beantwoord door V300 register in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
Mijn moeder vind de 343 ook echt niks... Gelukkig mijn beste vriendin wel!
(al heeft ze wel een verbeterpunt in de vorm van een trekhaak voor een paardentrailer :hmmz:)
Nu willen wij een stapje verder gaan dan beste vrienden zijn, en dat is eigenlijk veel gezelliger dan alleen in de kou contactpuntjes afstellen. In combinatie met werk schiet dat er dus een beetje bij in...

Zondag ga ik weer verder aan de 343 denk ik, als het niet al te koud of gezellig is :+
  • Steven Bleeker
  • Steven Bleeker's Profielfoto
20-12-2012 21:59
Beantwoord door Steven Bleeker in topic volvo 1800S 1967
@ Sietse: De vraagteken stond er omdat de advertentie eerst begon met alleen een trailer. Maar ik denk dat het nu wel duidelijk is dat het nu gaat om een 1800 S (ik pas het aan). Ik zal dit weekend echt goed kijken wat ik allemaal heb, de kofferbak had ik nog niet open getrokken.

@ Ed: Waarschijnlijk is er op deze auto een nieuw front gelast. Dat lijkt mij meest logische optie. Ik zal kijken wat ik kan vinden aan eventuele lasnaden aan de voorkant van de auto.

Een vraag aan jullie, ik wil de sierstrips monteren. Dat kan natuurlijk met de standaard fittings. Maar ik zat te zoek of het eventuel met plastic kon of gebruik van plastic ringen. Misschien ga ik wel zelf messing fitting maken zoals erg vermeld staat op dit forum. Graag hoor ik van jullie tips om dit te gaan doen.

Alvast bedankt,

Steven
  • V300 register
18-12-2012 21:58
Beantwoord door V300 register in topic 343 die dreigt naar de sloop gebracht te worden

powerflux;209570 schreef : Heb je een geschikte trek-auto? Want een trailer huren is vaak zoiets als ? 65,- voor een hele dag. (boedelbak bijvoorbeeld)
En van die prijs kun je ook vast nog wat afpraten. Die verkoper heeft er duidelijk geen zin in, en wil er dus vanaf. Dat compenseert weer.

Edit: In plaats wat er vanaf te praten kun je ook kijken of je de trailer waar hij nu al op staat mag 'lenen' in dat bedrag.


Een trek-auto heb ik zelf niet, maar die is op zich wel te regelen.
Er nog wat af praten had ik ook al aan zitten denken, maar ik denk dat het misschien nog praktischer is om te proberen dat ik er voor een X-bedrag daar af mag slopen wat ik wil...

volvofiel;209571 schreef : 250 euro voor die 343?
voor dat geld kun je ook heel wat onderdelen kopen... wat heb je nodig?

het plaatwerk ziet er slecht uit namelijk!


Echt nodig heb ik niet veel, maar het verzamelen en opknappen begint weer te kriebelen :D
Er zijn vrij veel dingen die 10x beter kunnen:
-tellerbak misschien kapot
-voorspatborden zijn half weggerot
-grill en frontje hebben hun beste tijd gehad
-hoedenplank mist
-scheur in bestuurdersstoel
-binnenbekleding van de zijkanten achterin begint te bobbelen
-scheurtje in het hemeltje
-keuzehendel automaat hangt met tape aan elkaar
-raamslinger links is zwart en rechts is bruin
-etc.

Een hoop pietluttigheden natuurlijk, maar als ik het voor weinig geld op kan knappen...
  • Floris Schropp
18-12-2012 21:38
Beantwoord door Floris Schropp in topic 343 die dreigt naar de sloop gebracht te worden
Heb je een geschikte trek-auto? Want een trailer huren is vaak zoiets als ? 65,- voor een hele dag. (boedelbak bijvoorbeeld)
En van die prijs kun je ook vast nog wat afpraten. Die verkoper heeft er duidelijk geen zin in, en wil er dus vanaf. Dat compenseert weer.

Edit: In plaats wat er vanaf te praten kun je ook kijken of je de trailer waar hij nu al op staat mag 'lenen' in dat bedrag.
  • Floris Schropp
29-10-2012 20:11

Fran?ois;207336 schreef : Zou je tegen deze voorgestelde maatregel kunnen ageren door te stellen dat
dit valt onder de noemer "onbehoorlijk bestuur"? Qua regering begint het
hier in Nederland Italiaanse trekjes te vertonen; elke 2 jaar de wetgeving
van de vorige regering op de schop nemen.


eens.


Maar het staat er wel heel erg kort door de bocht. Veel van voor 1980 is echt geen daily driver, laat staan de echt serieuze klassiekers van 1970 of eerder. Die in de verwarmde garage staan en op trailer naar de beurs gaan - die zouden dan ook belasting gaan betalen? Er zijn allerlei bedrijfjes die leven dankzij de oldtimerrestauratie.. En nog wel andere zaken die niet worden overwogen in dat ene zinnetje. Niet eens een datum.

Er komt wel een staartje met meer uitleg.
  • V300 register
13-10-2012 12:48
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Vandaag zoals gezegd weer even bij mijn auto gaan kijken. Hij stond echter al op een trailer om naar een straler te gaan dus de foto's zijn buiten genomen. Al met al toch weer wat plekjes onder de rubbers gevonden maar dat viel eigenlijk ook wel te verwachten.

Bijlage:


Bijlage:


Hierbij dan ook maar een paar roest foto's. Blijft jammer dat ik dat woord nog moet gebruiken. Waarvan die bij de buitenspiegel wel de ergste is.

Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Tussen neus en lippen door verteld hij dan ook nog even dat een van mijn daklijstjes de demontage niet heeft overleeft. Of dat ik effe een andere wil regelen. Wonder boven wonder had ik binnen een uur de keuze uit 4 lijsten. Super.

Nu op naar het volgende bezoekje.
  • V300 register
07-07-2012 15:50
Beantwoord door V300 register in topic 343 DL in Frankrijk, 500 euro
Remmen werken niet goed dus je moet wel een trailertje meenemen. Of ter plekke weten te fiksen ;)
  • Erik Ciesluk
  • Erik Ciesluk's Profielfoto
04-07-2012 22:24
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Hoe rol ik een Amaz-om?

"Ed van der Zee" schreef:
OK je hebt het al gedaan....daar wou ik inderdaad voor waarschuwen, schade aan het plaatwerk.enfin dit is iets wat ikmet een 'goede' Amazon niet zou adviseren.


Ha Ed,

Overal mee eens :) . Ik was van tevoren al gewaarschuwd voor risico op plaatwerk schade. Maar gezien de staat van de auto vond ik dat niet het belangrijkste. Als de autobanden netjes onder de stijlen hadden gelegen weet ik vrijwel zeker dat de auto er zonder kleerscheuren vanaf was gekomen. De spatborden zijn ook niet gedeukt (althans niet door het liggen op de zijkant). Nu lag er 1 autoband midden onder de deur en dat was niet handig. Gelukkig is het ruitje wel heel gebleven; die had ik juist open gedraaid zodat ie 'veilig' in de deur zou zitten.

Het alternatief was de auto op een trailer zetten en 5 weken op de brug zetten voor 't laswerk (zo lang heb ik er ongeveer over gedaan; geen vrije dagen genomen en een aantal weekendjes met sociale verplichtingen). Dat had financieel gezien niet echt uitgekund. Nu heb ik alles lekker in m'n eigen tijd en eigen ruimte kunnen doen.
Bovendien had ik alsnog op de kop moeten lassen als ik de auto op de brug gezet had, en als ik ergens een hekel aan heb..
O ja, en ik ben een erg leuke ervaring rijker, misschien nog wel het belangrijkst! 8-) Hoe vaak krijg je nou de kans om een auto op z'n zijkant te leggen??
  • René Minnebo
  • René Minnebo's Profielfoto
01-06-2012 20:55
EINDELIJK NA 10 JAAR DE ONTHULLING is gemaakt door René Minnebo
Ik huur nu 10 jaar mijn werkplaatsje in de polder bij ons en 10 jaar vraag ik me af wie mijn buurman is. Ik heb hem nog nooit gezien en vele anderen die al 15 of 20 jaar daar zitten weten ook niet wie de huurder is. Hij betaalde altijd een jaar voorruit maar kwam nooit naar zijn werkplaats.

Ik weet al 10 jaar wat daar in zijn werkplaats staat en dat is een houten zeilboot met trailer en een volvo P1800. die laatste zou jaren geleden zijn gerestaureerd maar verder afbouwen is heeft de onbekende eigenaar niet gedaan. Ik weet het nl omdat mijn werkplaats een deur had naar zijn werkplaats, hij en zijn vader deden in de jaren 80 en 90 ook al reeds in volvo. wel grappig dat ik ook met volvo's ben verder gegaan in die werkplaats van zijn vader. Zijn zoon is dus mijn onbekende buurman.

De eigenaar van de werkplaatsen is nu bezig om dat gedeelte naast hem te renoveren dus moest zijn zijmuur en deur er ook aan geloven. En dan EINDELIJK daar is de P1800 waarvan iedereen dacht dat ie na jaren in de lekkende werkplaats er heel slecht uit zou zien.

Ik heb er even vlug naar gekeken en met mijn mobieltje wat foto's geplaatst, sorry voor de wat mindere kwaliteit maar hij is behoorlijk hard voor zover van onder en boven kon zien. Het chrome sierlijst werk heeft putjes.

Dit is hem dan.







Alleen op de kooferdeksel zaten dikke ronde bobbels.

  • V300 register
23-04-2012 23:00
Beantwoord door V300 register in topic De 360 GLT van Storm480. even voorstellen.

storm480;199088 schreef : Hallo 300 liefhebbers,
Ik zal me zelf eerst even voorstellen, en daarna de "nieuwe" aanwinst.
Ik ben Erwin, 39 jaar jong, en Volvo liefhebber tot op de diepste vezel.
Ik zelf rij al sinds ik mijn rijbewijs heb in een 400 serie, en heb ze allemaal al gehad: 440, 460 en 480.
Mijn 2e auto, de 480 S uit 1995 heb ik inmiddels al 11 jaar, en die gaat nooit meer weg.
De S80 heb ik omdat de 480 al een tijdje met pensioen is, daarvoor had ik een V70 classic, en daarvoor sierde een aantal 400 series de stoep naast de 480...

De 300 serie is mij ook niet onbekend. Mijn vader reed in de jaren tachtig en begin jaren 90 ook al een paar 340's. Ook mijn opa reed begin jaren 90 een hele sportief ogende 340 GL (nee, geen ouwe-l#llen bak) In die periode was uiteraard mijn droom auto de 360 GLT injection.
En nu...20 jaar later vond ik op het grote www mijn jongens droom...een hele stoere 360 GLT met bodykit uit 1986 (dus wegenbelasting vrij). Wel een beetje uit de buurt. nl. In Zwitserland :hmmz2:
Na een paar keer heen en weer mailen was een afspraak gemaakt, en heb ik de gok maar gewaagd.
Met de wetenschap dat er nog wel aardig wat werk aan zat, kwamen we met de trailer aan in Zwitserland...maar het bleek nog meer werk te zijn dan ik eigenlijk had verwacht.
De auto ziet er wel rete gaaf uit, maar in iedere schaduwhoek woont een roest duivel :(
De kokerbalken zijn compleet doorgerot, en bij de veerpoten kijk je ook zo naar buiten...:cry2:
Dus in plaats van "beetje prutsen" wordt het een aardige restauratie...maar de positieve kant van het avontuur is dat de motor prachtig klinkt, en dat het een GLT met complete bodykit is :groovy: en zonder deuken :yeah:

Foto's zullen helaas tot morgen moeten wachten..(dat wil blijkbaar niet vanaf een tablet:S )



Wat leuk zeg, dat wordt een mooi verhaal, welke kleur heeft de GLT?. Idd, graag foto's, en uiteraard ook van de restauratie:y:
  • V300 register
23-04-2012 22:44
De 360 GLT van Storm480. even voorstellen. is gemaakt door V300 register
Hallo 300 liefhebbers,
Ik zal me zelf eerst even voorstellen, en daarna de "nieuwe" aanwinst.
Ik ben Erwin, 39 jaar jong, en Volvo liefhebber tot op de diepste vezel.
Ik zelf rij al sinds ik mijn rijbewijs heb in een 400 serie, en heb ze allemaal al gehad: 440, 460 en 480.
Mijn 2e auto, de 480 S uit 1995 heb ik inmiddels al 11 jaar, en die gaat nooit meer weg.
De S80 heb ik omdat de 480 al een tijdje met pensioen is, daarvoor had ik een V70 classic, en daarvoor sierde een aantal 400 series de stoep naast de 480...

De 300 serie is mij ook niet onbekend. Mijn vader reed in de jaren tachtig en begin jaren 90 ook al een paar 340's. Ook mijn opa reed begin jaren 90 een hele sportief ogende 340 GL (nee, geen ouwe-l#llen bak) In die periode was uiteraard mijn droom auto de 360 GLT injection.
En nu...20 jaar later vond ik op het grote www mijn jongens droom...een hele stoere 360 GLT met bodykit uit 1986 (dus wegenbelasting vrij). Wel een beetje uit de buurt. nl. In Zwitserland :hmmz2:
Na een paar keer heen en weer mailen was een afspraak gemaakt, en heb ik de gok maar gewaagd.
Met de wetenschap dat er nog wel aardig wat werk aan zat, kwamen we met de trailer aan in Zwitserland...maar het bleek nog meer werk te zijn dan ik eigenlijk had verwacht.
De auto ziet er wel rete gaaf uit, maar in iedere schaduwhoek woont een roest duivel :(
De kokerbalken zijn compleet doorgerot, en bij de veerpoten kijk je ook zo naar buiten...:cry2:
Dus in plaats van "beetje prutsen" wordt het een aardige restauratie...maar de positieve kant van het avontuur is dat de motor prachtig klinkt, en dat het een GLT met complete bodykit is :groovy: en zonder deuken :yeah:

Foto's zullen helaas tot morgen moeten wachten..(dat wil blijkbaar niet vanaf een tablet:S )
  • V300 register
06-04-2012 15:03
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Steeds meer Volvootjes in m'n buurt. I Like. Naast een dikke 960 (dacht ik) waar elke week aan gepoetst wordt, verderop een redelijk nieuwe S80 en de laatste tijd vind ik deze steeds vaker naast mijn auto geparkeerd:



Tijd voor een flinke poetsbeurt, Wouter B! ;)

Onlangs is er helaas wel een mooie 240 op LPG vertrokken op een trailer. Verkocht aan - zo te horen - Limburgers. Emotionele praktijken van de kant van de jonge ex-bezitter ("toch wel aan gehecht geraakt") en vele fotootjes werden er vanaf zijn balkon geschoten toen ze vertrokken. Mooi moment.
  • V300 register
02-03-2012 22:24
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 343 dag
Dan kom ik er nog eentje extra langsbrengen op een trailer :)
  • V300 register
08-01-2012 15:54
Beantwoord door V300 register in topic Trekhaak 340 Vario

punkazz;191911 schreef : 450kg + trailer of zonder? Die dingen zijn ook best zwaar. Maar moet geen probleem zijn. Er worden ook caravans meegesleurd.


Oe das een goeie, idd zonder trailer dus dat wordt dan minstens 600 denk ik.
Maar dat klinkt goed! lijkt me wel heel gaaf om mijn twee schatjes achter elkaar te zien(kwijl kwijl) :D

Erik;191913 schreef : Komt deze van een sedan of een hatchback? en als je wilt mag je hem bij mij komen omruilen voor een 340 trekhaak.


Aha dat scheelt weer, als ik m koop, neem ik dat aanbod graag van je aan!
Ik neem aan een hatchback, er staat in de advertentie dat het een 3-deurs betreft. Of zijn er ook 3-deurs sedans?

En weten jullie hoe dat zit met de bekabeling? hij zal wel niet voorbekabeld zijn denk ik?
  • V300 register
08-01-2012 15:10
Beantwoord door V300 register in topic Trekhaak 340 Vario
450kg + trailer of zonder? Die dingen zijn ook best zwaar. Maar moet geen probleem zijn. Er worden ook caravans meegesleurd.
  • V300 register
15-12-2011 09:07
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe regels aanhangwagens 19 jan 2013

punkazz;190186 schreef : Hm, is dat echt zo? www.infopolitie.nl/forum/viewtopic.php?f=69&t=29382
Ik vermoed dat regels omtrent kentekenbewijzen en rijbewijzen aan het land van oorsprong gekoppeld zijn. Snelheidsbeperkingen, winterbanden, etc. in het land waar je je op dat moment bevindt.


Inderdaad, ik had een aantal jaren terug een klasgenoot die ging emigreren naar Frankrijk met zijn ouders en daar op 16-jarige leeftijd zijn rijbewijs haalde. Hier in Nederland mocht hij gewoon rijden, natuurlijk wel met zijn vader ernaast maar dat moet in Frankrijk ook.

Overigens ben ik wel blij met die nieuwe rijbewijsregels (zoals genoemd kan ik dan zelf met een 850 mijn 343 verslepen op een trailer), maar houd ik tegelijkertijd mijn hart vast voor mensen zonder inzicht/gevoel voor rijden met een (zware) aanhanger.....
  • Ronald Stallmann (GAST)
24-11-2011 07:33
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic LPG TANK
op een trailer kan ook wel . maar heb de tank er toch uit .om te verven . en denk ik even makkelijk te zijn . :)
  • Rob Spoon
  • Rob Spoon's Profielfoto
23-11-2011 23:24
Beantwoord door Rob Spoon in topic LPG TANK
Kan wel, mag niet. Is ook best zwaar trouwens, een tank met LPG. Kan je niet slepen of traileren? Als je de koppelingen van de koperen leiding losmaakt, moet je eigenlijk ook weer nieuwe flares, nieuwe koppelranden aan de slang maken. Hoop gedoe.
  • Mark Smeets
09-11-2011 22:06
Beantwoord door Mark Smeets in topic Het grote "Gespot" topic
Zou ik daar toch maar eens met een trailertje een paar moeten oppikken :f
  • Mark Smeets
06-11-2011 11:05
Beantwoord door Mark Smeets in topic Wii / computerspelletjesnostalgie
Ik ben ooit gestopt bij NFS underground 2. Maar de trailer van de nieuwe ziet er ook goed uit, leuk verhaal er om heen!

[youtube]YSfSjVqHKDY[/youtube]
  • Chris Kobes
03-11-2011 19:23
Beantwoord door Chris Kobes in topic Wii / computerspelletjesnostalgie
Tijdje terug hebben ze GTA V aangekondigd en gisteren is de eerste trailer gereleased...blijkt het weer zo'n zelfde setting te zijn als San Andreas, wat toch wel mijn favoriete wereld was na Vice City!

[YOUTUBE]s_yktTWG5yg&hd=1[/YOUTUBE]

Vermilion;187326 schreef : Skyrim, Diablo3, CoD:MW3, BF3, Assassins Creed 4, mijn god zeg over kratten vrije tijd gesproken.


Ik weet :wtf:
Weergeven 101 - 125 uit 313 resultaten.