× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Trekhaak 340 Vario

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-01-2012 10:50 #631725 door V300 register
Trekhaak 340 Vario is gemaakt door V300 register
Beste mensen, ik zie net op de advertentierubriek een trekhaak van een 360 te koop staan.

www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=4320

Mijn vraag is, zou ik dat op mijn 340 kunnen monteren?
Ik ben van plan om er een bootje van 450 kg mee te trekken. is dat uberhaubt een goed plan? vraag me af of hoe slecht het voor de vario en de koppeling is. zeker met uit het water halen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

gr laurens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-01-2012 15:10 #895194 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Trekhaak 340 Vario
450kg + trailer of zonder? Die dingen zijn ook best zwaar. Maar moet geen probleem zijn. Er worden ook caravans meegesleurd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2012 15:18 #895196 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Trekhaak 340 Vario
Komt deze van een sedan of een hatchback? en als je wilt mag je hem bij mij komen omruilen voor een 340 trekhaak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-01-2012 15:54 #895203 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Trekhaak 340 Vario

punkazz;191911 schreef : 450kg + trailer of zonder? Die dingen zijn ook best zwaar. Maar moet geen probleem zijn. Er worden ook caravans meegesleurd.


Oe das een goeie, idd zonder trailer dus dat wordt dan minstens 600 denk ik.
Maar dat klinkt goed! lijkt me wel heel gaaf om mijn twee schatjes achter elkaar te zien(kwijl kwijl) :D

Erik;191913 schreef : Komt deze van een sedan of een hatchback? en als je wilt mag je hem bij mij komen omruilen voor een 340 trekhaak.


Aha dat scheelt weer, als ik m koop, neem ik dat aanbod graag van je aan!
Ik neem aan een hatchback, er staat in de advertentie dat het een 3-deurs betreft. Of zijn er ook 3-deurs sedans?

En weten jullie hoe dat zit met de bekabeling? hij zal wel niet voorbekabeld zijn denk ik?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2012 16:05 #895205 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Trekhaak 340 Vario
Bij die van mij zit er bijna altijd de kabels er op. Dan is het alleen nog de juiste draadjes aan de juiste stekkertjes. Daarvoor kan ik een tester gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2012 16:34 #895208 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Trekhaak 340 Vario
Een 360 trekhaak is anders dan die van een 340, i.v.m. de bak voor het reservewiel. Ik zou het aanbod van Erik dus zeker aannemen!

Als het een complete trekhaak is, zal de bedrading er wel bij zitten. Dat heb je dan binnen 5 minuten aangesloten aan de bedrading van je auto.

Let er wel op, dat je pas een aanhanger mag trekken zodra op je kentekenbewijs het maximaal trekgewicht staat vermeld. Als hier 'n.v.t.' of '0' staat, ben je zuur als je dan aangehouden wordt en je een aanhanger achter je auto hebt.
Bij de RDW kun je het aan laten passen. Er is geen keuring o.i.d. nodig, alleen papierwerk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-01-2012 17:34 #895213 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Trekhaak 340 Vario

Erik;191922 schreef : Bij die van mij zit er bijna altijd de kabels er op. Dan is het alleen nog de juiste draadjes aan de juiste stekkertjes. Daarvoor kan ik een tester gebruiken.


Aha, das top! Dat klinkt wel goed te doen zon trekhaakje.
Ik heb net gemaild wat hij ervoor wil hebben, heb namenlijk geen idee wat dat moet kosten.

volvofiel;191926 schreef : Een 360 trekhaak is anders dan die van een 340, i.v.m. de bak voor het reservewiel. Ik zou het aanbod van Erik dus zeker aannemen!

Als het een complete trekhaak is, zal de bedrading er wel bij zitten. Dat heb je dan binnen 5 minuten aangesloten aan de bedrading van je auto.

Let er wel op, dat je pas een aanhanger mag trekken zodra op je kentekenbewijs het maximaal trekgewicht staat vermeld. Als hier 'n.v.t.' of '0' staat, ben je zuur als je dan aangehouden wordt en je een aanhanger achter je auto hebt.
Bij de RDW kun je het aan laten passen. Er is geen keuring o.i.d. nodig, alleen papierwerk.



Dat van het trekgewicht had ik me niet gerealiseerd! je zou het maar vergeten zeg, dan sta je behoorlijk met je mond vol tanden bij de politie! dus als die trekhaak er komt, staat dat bovenaan mijn to-do list

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2012 19:20 #895225 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Trekhaak 340 Vario
Dat kun je nu ook al doen hoor. Je hoeft niet per se een trekhaak te hebben.

Zo heb ik laatst een mail aan de RDW gestuurd met het verzoek de gegevens van mijn 343 in het kentekenregister bij te werken. Daar stond vrijwel overal "n.v.t.", "onbekend" etc. Nu niet meer :)

Het kost niks/vrij weinig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets