rembekrachtiger

Lees meer
25-04-2022 04:56 #198703 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic rembekrachtiger
Misschien als er meer gegadigden zijn kunnen we een kleine groepsaankoop doen?


Zou ik niet doen zover ik weet is er een vrijstelling tot 150 Euro en als jij tien van die dingen gaat bestellen kom je boven de vijstellings lemiet van 150EURO.
As ik spullen bestel bij de club (ik woon op de Filippijnen) dan mogen hun geen BTW rekenen en als ik dan met het bedrag beneden de 10000php is ongeveer 175Euro dan rekend men hier Filippijnen ook geen BTW. (geen een bedrijf mag BTW rekenen op levering buiten de EU)
Er zijn ook genoeg bedrijven die niet buiten de EU willen leveren om ondige adminstartie te voorkomen en het stelt niets voor je moet het bedrag op een andere plaats op het BTW formulier vermelden en daar is op dat formulier geen mogelijkheid om BTW in te vullen.
zie ook www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b..._landen_buiten_de_eu

Zit je boven die belastingvrije voet dan heb je ook nog de kans altans dat doet men hier op de Filippijne dat ze ook nog de arbiedskosten rekend voor het berekenen van de BTW en dan kom je in de Filippijnen op een bedrag uit van ongeveer 35% terwijl de BTW maar 12% is.
Ik heb het een of tweemaal noodgedwongen meegemaakt.
Dus een beetje goed de regeltjes in de gaten houden.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjen Roelse
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • Allround beunhaas
Lees meer
25-04-2022 08:58 #198704 door Arjen Roelse
Beantwoord door Arjen Roelse in topic rembekrachtiger
Ik heb een nederlandse importeur van het spul dus gaat niet direct via mij.
Belastingvrije voet is er in NL helaas niet meer sinds 3/4 van NL alles via aliexpress koopt...
Dus over elke euro die je importeert betaal je belasting tegenwoordig helaas...

Dat is veranderd sinds vorig jaar oid.

" Veni vidi fixi "

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2022 11:45 #198707 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic rembekrachtiger
Als je het via aliexpres of Ebay dan wel maar als je rechtstreeks bij de handelaar kunt bestellen kan de handlelaar afzien van BTW heffing.
Hij kan immers aantonen dat de spullen naar jou gaan. (dus buiten GB)
Bij Aliexpres is det moeilijk want daar staat meestal bij vermeld uit welk land het komt en daar blijft het bij.
Aliexpres en Ebay zijn tussen handelaren en die nemen die moeite niet om een vrijstelling uit te zoeken.
Ik doe het ook bij de Volvo club en ook bij b.v. BCCP en andere Volvo handelaren.(deze rekenen geen BTW bij mij) Je moet wel bij de bestelling even het wetsartiekel van de belasting dienst vermelden maakt het voor hun wat makkelijker.

In jou geval gaan de spullen rechtstreeks van een handelaar in GB naar jou in Nederland de handelaar in GB kan dat aantonen hat gaat buiten GB.
In Nederland passeert het de douane en deze ziet op de fatuur dat het uit GB komt dus zou je BTW moeten betalen (immers Nederland heeft in deze het heffingsrect) maar omdat het bedrag beneden de 150 Euro is maakt men daar geen gebruik van.

Zo zitten de wetjes in elkaar.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2022 12:23 #198709 door Ron Heinen
Beantwoord door Ron Heinen in topic rembekrachtiger
Beste Johan,

Zo zitten de wetjes helaas niet in elkaar!
Ik denk dat je BTW en invoerrechten door elkaar haalt.
Op de site van de Rijksoverheid staat de juiste informatie.

Groetjes Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjen Roelse
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • Allround beunhaas
Lees meer
25-04-2022 13:54 #198710 door Arjen Roelse
Beantwoord door Arjen Roelse in topic rembekrachtiger
Boeit eigenlijk ook niet 

" Veni vidi fixi "

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.