waarschuwingslampje remmen blijft branden.

Lees meer
17-11-2011 21:55 #107973 door Pieter van Duppen
waarschuwingslampje remmen blijft branden. is gemaakt door Pieter van Duppen
Hoi,
In mijn '69 combi blijft het lampje van de remmen branden. Ik heb niet het idee dat er iets met de remmen mis is. Waar schakelt dit lampje op; kan er iets anders mis zijn?
Groet, Pieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2011 22:04 #107974 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic waarschuwingslampje remmen blijft branden.
Onder de rebberen beschermhoes van de handrem zit een schakelaar (zelfde type alswat de in de deurstijl zit voor de binnenverlichting).
Handrem opnieuw een keer aantrekken en weer helemaal naar beneden doen. Helpt dit niet dan kun je de schakelaar eventueel een beetje verstellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2011 22:25 #107975 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic waarschuwingslampje remmen blijft branden.
Het kan zijn dat je remdrukverschil hebt.
Na je hoofdremcilinder zit een verdeelblokje hierop zit een sensor, als je hier het draadje vanaf haalt en het lampje brand niet meer heb je een remdrukverschil.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2011 11:44 #107982 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic waarschuwingslampje remmen blijft branden.
Het probleem kan dus in de handrem zitten of er is een remdrukverschil.

De handrem is al besproken.Daar dus eerst naar kijken.Het kan zijn dat de schakelaar van de handremlamp niet goed werkt.

Werkt die wel,dan zoals al gezegd het stekkertje van van verdeelblokje afhalen en dan kijken of het lampje uit gaat. Het verdeelblokje vind je door de leidingen vanaf de hoofdremcilinder te volgen.Alle leidingen komen bij elkaar op het linker binnenscherm op het verdeelblokje.Zorg er voor dat het losse stekkertje niet tegen de massa ligt,want dan brandt het lampje ook.

Gaat het lampje na losnemen van het stekkertje uit,draai dan de sensor uit het verdeelblokje.De kans bestaat dan dat het verschoven zuigertje in het verdeelblokje dan vanzelf weer goed komt te zitten.Dus dan sensor weer terugschroeven en weer proberen.Brandt de lamp dan nog,dan weer de sensor uitnemen en met een spiegeltje in het gat kijken of het zuigertje in het midden zit.Zo niet ,dan met een pennetje oid het zuigertje in de middenstand duwen.Sensor weer plaatsen en controleren.Als de lamp uit is ,een paar keer op de rem trappen en kijken of de lamp uit blijft.

Brandt de lamp nog of gaat die na remmen weer branden,dan remmen goed controleren.Verdwijnt er remvloeistof?

Het is wel zo ,dat er heel wat 69 amazons rondrijden met een losgemaakt en geisoleerd stekkerje en verder goed remmen.Maar toch eerst alles maar goed inspecteren voor je tot laatstgenoemde actie besluit.Het zit er niet voor niets!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2011 20:54 #108002 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic waarschuwingslampje remmen blijft branden.
Ik haal de moer met het plastic pennetje eruit en rem een paar keer hard, dan schiet hij weer in het midden.
Vervolgens monteren en klaar.....of hij gaat weer aan, dan heb je een drukverschil (lekkage)

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2011 22:39 #108007 door Pieter van Duppen
Beantwoord door Pieter van Duppen in topic waarschuwingslampje remmen blijft branden.
Mijne heren,
Alvast bedankt voor jullie uitgebreide reacties. Dit biedt perspectief.
Ik laat uiteraard nog weten wat het geworden is. Groet, Pieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gijs Kirkels (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
16-12-2011 17:07 #108914 door Gijs Kirkels (GAST)
Beantwoord door Gijs Kirkels (GAST) in topic waarschuwingslampje remmen blijft branden.
ik heb toevallig net onder het rijden ook dit probleem gekregen.
tijdens remmen kon ik ineens het pedaal verder intrappen, leek alsof ik ergens tegenaan trapte of er "doorheen" trapte.
vanaf dat moment bleef het lampje branden, maar ik ben dus bang dat dit geen sensor of schakelaar is.

tenzij de handrem afgesteld moet worden en het probleem daarmee verholpen is..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2011 17:30 #108916 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic waarschuwingslampje remmen blijft branden.
Ik denk dat het lampje nu precies doet waarvoor hij er zit: waarschuwen bij een storing in je remsysteem.
Waarschijnlijk heb je een remleiding lekgetrapt. Dat is dat "er doorheen trappen" gevoel.
Ik zou even goed alle leidingen nalopen op druppels.
Ook kun je in je reservoir vermoedelijk al wat zien.
Als het niveau van de ene kant veel lager is dan de andere kant, weet je in welk deel van het gescheiden circuit je lek zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2011 21:30 #108920 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic waarschuwingslampje remmen blijft branden.
We hebben het toch over een amazon en niet over de 2 serie. Of is de amazon van 69 ook al uitgerust met een brake failure systeem die waarschuwt via een lampje in de cockpit.

Als het goed is moet je nog redelijk goed kunnen remmen want dat had volvo vroeger al goed voor elkaar met het gescheiden systeem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2011 00:41 #108923 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic waarschuwingslampje remmen blijft branden.
Volgens mij gaan dat waarschuwingslampje en het gescheiden systeem hand in hand.
Volvo had dat op de Amazon vanaf 1969 en daarna dus ook op de 1800E/ES en 140 etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.