Ontstekingsprobleem definitief opgelost.

Lees meer
25-03-2017 23:52 #167647 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Start niet na check rotor
Beste Sander, ik zou eens van voor af aan beginnen, alle bougies eruit en allemaal in de bougiekap monteren en motor starten en kijken of ze vonken. Moeten mooi blauw vonken
Dan timing statiesch checken, d.w.z. de motor met de hand ronddraaien en kijken op hoeveel vooronsteking hij vonkt zou zo rond de 10gr moeten zijn.
Bougies schoonmaken en terug monteren als alles goed is zou hij moeten starten.

Die bruine draad, ik zou eens meten of dat er spanning opkomt als je de auto op conatact zet en of er de spanning afgaat als je de auto van contact haal.
Als dat zo is hoort deze op de plus van de bobine thuis zou ik zo zeggen, zit er geen klipje op de bobine vrij waar je deze op aan kan sluiten?

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2017 14:14 - 26-03-2017 15:29 #167657 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic Start niet na check rotor

Johan Geers schreef : Beste Sander, ik zou eens van voor af aan beginnen, alle bougies eruit en allemaal in de bougiekap monteren en motor starten en kijken of ze vonken. Moeten mooi blauw vonken
Dan timing statiesch checken, d.w.z. de motor met de hand ronddraaien en kijken op hoeveel vooronsteking hij vonkt zou zo rond de 10gr moeten zijn.
Bougies schoonmaken en terug monteren als alles goed is zou hij moeten starten.

Die bruine draad, ik zou eens meten of dat er spanning opkomt als je de auto op conatact zet en of er de spanning afgaat als je de auto van contact haal.
Als dat zo is hoort deze op de plus van de bobine thuis zou ik zo zeggen, zit er geen klipje op de bobine vrij waar je deze op aan kan sluiten?

succes

Johan Geers


Bedankt voor je advies, Johan!

Voor de bruine draad heb ik een mooi plekje op de brandstofschakelaar gevonden. Draad loopt naar de LPG verdamper, dus daar zal die wel thuishoren.

Ben achteraan begonnen: Motor krijgt brandstof.
Bougies zijn gloednieuw (gister ingezet).
Accuspanning 12,5V, startmotortje flink laten lopen:) Bobine meet ook 12,5V tussen + en massa, dus contactslot uitgesloten. Waar gister de bobine nog wel vonk gaf, was dat nu niet het geval. De test:

Bobine vervangen dus?

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2017 15:55 #167658 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Start niet na check rotor
Lijkt me sterk dat de bobine het is, als je een ruil hebt kun je het atuurlijk altijd even proberen. Heb je ook gekeken/ gemeten hoe de massa tussen het blok/ accu is? En als je de bruine draad van gisteren lostrekt, heb je dan wel weer een vonk? Lastig gissen! Krijg je spanning op je lpg- afsluiter?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2017 16:42 - 26-03-2017 16:46 #167660 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Start niet na check rotor
kan gewoon een losse draad zijn die heb ik ook door vorige knutselaars. En het gas kan je toch horen lopen?
Anders kan je het gas tijdelijk kortsluiten zodat je gas krijgt dan weet je iig dat het werkt, en kan je het relais circuit checken want dan ligt het daaraan.


Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2017 16:51 #167661 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic Start niet na check rotor

Simon S schreef : kan gewoon een losse draad zijn die heb ik ook door vorige knutselaars. En het gas kan je toch horen lopen?
Anders kan je het gas tijdelijk kortsluiten zodat je gas krijgt dan weet je iig dat het werkt, en kan je het relais circuit checken want dan ligt het daaraan.


Bedankt voor je reactie, Simon. Hij loopt ook niet op benzine. Die pompt keurig op. Draad paste qua lengte precies op de brandstofschakelaar. Kan me van eerder geen losse draad op die plek herinneren.

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2017 17:22 #167662 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic Start niet na check rotor

Hans Wassink schreef : Lijkt me sterk dat de bobine het is, als je een ruil hebt kun je het atuurlijk altijd even proberen. Heb je ook gekeken/ gemeten hoe de massa tussen het blok/ accu is? En als je de bruine draad van gisteren lostrekt, heb je dan wel weer een vonk? Lastig gissen! Krijg je spanning op je lpg- afsluiter?


Tussen blok/accu meet ie hetzelfde als tussen de polen. Massa is dus prima. Ook tussen de condenser en de + dezelfde waarden.

Bobine doorgemeten: 4,3Ohm laag, 9170 Ohm hoog. Wat zijn normale waarden voor deze bobines?

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2017 19:56 #167663 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Start niet na check rotor
Is de zekering van de lpg installatie nog wel heel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2017 20:04 #167664 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic Start niet na check rotor

Niek de Boer schreef : Is de zekering van de lpg installatie nog wel heel?


Yep. Loopt niet op zowel benzine en lpg. Geen vonk vanaf bobine lijkt de ellende... Wat vinden jullie van de waardes van de bobine? Secundair circuit te laag? Kan niet vinden wat normale waardes zijn.

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2017 20:44 #167665 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Start niet na check rotor
Sander uit je verhaal begrepen dat de motor redelijk netjes liep maar na een eenvoudige controller niet meer. Daarom denk ik nog steeds dat je het in die hoek moet zoeken. Een bobine kan maar zo kapot gaan maar dat gebeurt zelden. Nog een niet en de vraag: aan de contactpunten Ongeveer 0,4 open?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2017 21:16 - 26-03-2017 21:16 #167666 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic Start niet na check rotor
Bedankt voor je reactie, Hans.

Heb nieuwe contactpunten erin gezet, afgesteld op 0,45mm. Vonkt de bobinekabel ook niet als het aan de contactpunten ligt?

Kan het nog met de aansluiting van de vacuumregelaar te maken hebben?

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.