Nieuwe rolgordels

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-01-2015 12:25 #147392 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Nieuwe rolgordels
Dat klopt, maar euh.. behoorlijk aan de prijs. Zelfs de originele Securon zijn goedkoper en passen perfect. Op eBay.de slingert e.e.a. rond aan gloednieuwe gordels die in meerdere automerken passen (w.o. Mercedes, Bmw, Opel) en ook voor een Amazon geschikt zouden moeten zijn. Met een keur aan montagemateriaal en zelfs dopjes voor op de bouten. Anderzijds heb ik nu een aanbieding voor dezelfde (Volvo-)gordels die ik eerder had, maar wel met de geschikte lengte. Ik bekijk het nog wel even.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-02-2015 09:34 #148612 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Nieuwe rolgordels
De gordels zitten er in. Het zijn er uiteindelijk geworden van een 240, ditmaal met de juiste lengte (3m20).
Nu moet ik nog de juiste afdekkapjes vinden om de bouten te verstoppen.






...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
21-04-2016 20:24 #159743 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Nieuwe rolgordels
Even een wat ouder topic omhoog gehaald, vandaag heb ik even een rolgordel gehaald voor een Amazon. Dankzij een verhaaltje op Amerikaans forum wist ik hoe je heel makkelijk de originele sluiting van de Amazon kunt hergebruiken.
Zie: forums.swedespeed.com/showthread ... pair/page2
Het wordt interessant vanaf bericht 45.

Groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-04-2016 17:06 #159896 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Nieuwe rolgordels
Voor €50 op de sloop twee gordels uit de C stijl van een Fiat Panda gesloopt. Ik was speciaal op zoek naar gordels in de C stijl en de Panda uit 2010 met niet al te veel schade had ik snel gevonden. De achterbank zag er ook nog keurig uit en de achterzijde van de Panda had geen aanrijdingsschade. Eerst nog even op de C stijl van de P1800S getest of hij goed afrold en blokkeerd wanneer dit moet en ook de juiste lengte had. Bij de plaatselijk schoenmaker die ook mijn bagageriemen voor de P1800S had gemaakt, de oude gespen laten overzetten. Het werkt perfekt en ben ik nu eindelijk verlost van die oude gordels waar je totaal geen bewegingsvrijheid in hebt. Voor het totaalplaatje gelijk ook de hendels van de gordelbevestiging een opknapbeurt gegeven voor. Voor totaal €60 heb ik nu twee goed werkende rolgordels. T.z.t. wil ik nog een kapje maken voor de rolgordel zodat dit ook mooi afgewerkt uitziet.





















Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-04-2016 20:59 #159901 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Nieuwe rolgordels
Ziet er prachtig uit, met dat likje rode verf! Nog een ideetje om bij mijn Volvo te doen.

Waarom de gordels van een Panda uit 2010? Kunnen die in een bepaalde hoek worden gemonteerd?

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-04-2016 22:22 #159908 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Nieuwe rolgordels
Hoi Saskia,
Omdat ik op voorhand wist dat ik de rolgordel op de C stijl zou monteren moest ik ook op zoek naar een rolgordel die onder dezelfde hoek van 80-90 graden afrolt. Doe je dat niet en je neemt een rolgordel die zeg maar vanaf de vloer naar boven (180 graden) afrolt en je monteerd deze onder een hoek van 80-90 graden, dan krijg je deze gordel niet afgerold omdat het blokkeringsmechanisme in werking treed. Dan krijg je de gordel niet om je middel omdat deze continue blokkeert.

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-04-2016 22:28 #159910 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Nieuwe rolgordels
Saskia, geef niet teveel geld uit aan spuitlak. Bij de Action betaal je €1,99 en je kunt daar ook kunstof mee spuiten. Doe wel meerdere lagen grondverf en aflak omdat de laagjes maar iedere keer met enkele micron dik worden gelaagd. Ik ben daar heel tevreden mee. Met deze lak heb ik ook de kachelunit gespoten.

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2016 14:37 #159923 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Nieuwe rolgordels
Waar ik erg van gecharmeerd ben is de rolgordel weg te werken bij de P 1800 in de ruimte tussen achterscherm en binnenbekleding.
Op een eerdere forum discussie stond een hele mooie foto
<!-- l --><a class="postlink-local" href="www.volvokv.nl/forum/download/file.php?id=7545">download/file.php?id=7545

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2016 17:38 #159929 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Nieuwe rolgordels
Die foto is van mij cq mijn P1800, toen had ik echter alleen een rolgordel die rechtop gemonteerd moet worden. Toekomstig worden deze vervangen door rolgordels die schuin kunnen staan (de normaal linker dan rechts gemonteerd en andersom, dan kunnen ze schuin naar achteren wijzen en hebben de gordels een logisch verloop (nu lopen ze over een "hoekoverbrenging"). Tussen het paneel en het plaatwerk zit een dun gebogen plaatje rvs zodat er een kleine kier voor de gordel open gehouden wordt.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-04-2016 08:55 #159958 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Nieuwe rolgordels
Ja, dat is nog beter en zo wil ik ze in mijn ES gaan plaatsen.
Bedankt voor het idee

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.