Nieuwe rolgordels

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-01-2015 11:51 #147074 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Nieuwe rolgordels
@ Rudi: die werkwijze kan ik niet toepassen bij mijn gordels, daar ik zowel de gesp als de beugel waarmee de gordel onderaan de B-stijl wordt bevestigd, heb vervangen door de originele. Die beugel zit aan de gordel genaaid (omgevouwen en vervolgens gestikt). De originele beugel van de rolgordels heeft namelijk een knik, waardoor ik deze niet netjes kon monteren achter het oprolmechanisme aan de basis van de B-stijl. Bij de Amazon zit het oprolmechanisme en het uiteinde van de gordel (waar dus een beugel aan zit, met een doorboring voor een bout) vast aan één en dezelfde bout.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2015 15:52 #147080 door carlos A pouilliez
Beantwoord door carlos A pouilliez in topic Nieuwe rolgordels

"René Minnebo" schreef:
Ik heb de gordels niet weggewerkt in de B-stijl maar rolgordels gebruikt die normaal in de B-stijl zitten bij een moderne auto. Ik kwam nl met universele rolgordels niet weg. Het huis waar ze in zitten was te groot in omvang waardoor de stoel niet of slecht te verstellen was. (Voor en achteruit). Een rolgordel die in de B-stijl zit is daarom compacter en goed te gebruiken.



weet je nog uit welke donor wagen de gordels komen?
eventueel een foto zou ook wel handig zijn.

ik had me nog niet gerealiseerd dat de rolgordels inderdaad de beweging van de zetel kunnen belemmeren.
bedankt hiervoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2015 17:00 #147081 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Nieuwe rolgordels
Carlos,

Ze kwamen uit een VW Polo van de jaren 90. Helaas heb ik geen foto en de amazon combi is reeds lange tijd geleden verkocht.

Maar zo zagen ze eruit img1.kapaza.be/desktop_images/11 ... 011295.jpg

Je hebt ook universele die je in elke stand kan plaatsen dat zijn deze, maar de behuizing zorgt ervoor dat het geheel te dik wordt en daardoor kun je de stoel niet meer verplaatsen.

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-01-2015 15:32 #147108 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Nieuwe rolgordels
De rolgordel met behuizing, waarvan je een foto laat zien, lijkt me anders toch behoorlijk compact. Zo op het zicht niet veel groter dan de rolgordels zonder behuizing (eerste foto).

Ook zit het oprolmechanisme bevestigd aan de basis van de B-stijl, achter de instapopening. Ik zie niet in hoe dat daar een hindernis kan vormen voor de stoel?

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2015 20:04 #147121 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Nieuwe rolgordels

De rolgordel met behuizing, waarvan je een foto laat zien, lijkt me anders toch behoorlijk compact. Zo op het zicht niet veel groter dan de rolgordels zonder behuizing (eerste foto).

Ook zit het oprolmechanisme bevestigd aan de basis van de B-stijl, achter de instapopening. Ik zie niet in hoe dat daar een hindernis kan vormen voor de stoel?


Ik heb wel gezien en ondervonden dat het niet ging door de rolgordels met behuizing te kopen en te monteren en tot de conclusie komen dat het niet ging. Ik zal is kijken of ik nog een foto heb uit een andere hoek. ik heb ze nl ook in mijn opel admiral zitten maar dan op de hoedenplank.

Ik kan het me niet goed herinneren maar het had te maken met de stoelverstelling en aangezien je een stoel van de Amazon ook in hoogte kan verstellen, niet mechanisch maar dmv boutjes en moertjes. Daardoor kwam de leuning verstelling (knop) in de knoei met de rolgordel, dus vandaar mijn keuze op de rolgordel die je normaal in de B-stijl weg werkt.

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2015 22:24 #147123 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Nieuwe rolgordels
Als je een twee deurs Amazon hebt, kun je het rolgordelhuis ook wegwerken en in de ruimte plaatsen tussen achterscherm en bekleding.
Dan maak je een opening, soort van brievenbus, waar de gordel door kan glijden, heb dit al eens in een 1800 gezien.
Als je die opening wat breder maakt, kan hij iedere hoogte van de stoel aan.

Ik ga even zoeken naar de foto's van deze hele slimme oplossing.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-01-2015 08:17 #147127 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Nieuwe rolgordels
@ René: de stoel van mijn (tweedeurs) Amazon staat op het hoogste punt en staat - ten behoeve van wat interieur-klusjes - op het verste punt achterin. Geen enkel probleem voor wat betreft de gordels (zonder kap). Volgens mij heb ik nog heel wat ruimte over ook. Maar de ene gordelconstructie is de andere niet, wellicht. Van zodra de gordels er bij mij inzitten, zal ik wat foto's maken.
Waar heb je jouw universele rolgordels overigens vandaan? Ik vind het wel een net zicht, met de kap over het mechanisme. Wellicht een idee voor op de achterbank.

@ Ed: klinkt inderdaad als een prima oplossing. Daar was ik zelf nog niet opgekomen, maar is wel een mooie manier om e.e.a. netjes weg te werken. Foto's zijn altijd welkom :D

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2015 08:51 #147129 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Nieuwe rolgordels
Als je de gordel koopt, ze zijn bijiedere goede automaterialenzaak te verkrijgen - en ook bij het VKO - moet je van te voren weten of je de gordel met 90 graden of 45 graden blokkeren neemt.
Recht omhooglopend is dus 90 graden.
Succes

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2015 15:39 #147138 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Nieuwe rolgordels
dit zijn universele gordels die in elke stand geplaatst kan worden. Zijn niet goedkoop ik betaalde 60 euro per stuk voor en dat was in 2004.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2015 00:23 #147155 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Nieuwe rolgordels
@ Saskia: ik begrijp je beschreven bevestiging niet, de trommel wordt dmv het boutgat onder in de B-zuil gemonteerd (rode cirkel in foto, bijrijderskant) en het gordeluiteinde dmv het boutgat in de koker iets voor de B-zuil (gele cirkel in foto), daar is een geknikte beugel juist goed.




@Ed: ik heb de gordeltrommel in mijn P1800 op die plek gemonteerd, toen nog met een rechtopstaande gordeltrommels (zal eens vervangen worden door schuin staande trommels, dat loopt beter). Om de gordel niet te laten schuren in de kier tussen de bekleding en de carrosserie heb ik een stukje rvs iets gebogen en ertussen geklemd, dat vormt een kier voor de gordel. Zie foto hoe de trommel (inclusief, zwarte, versterking van het plaatwerk !) gemonteerd is (paneel en beschreven plaatje verwijderd, wel nog glad rvs plaatje te zien dat een doorschuren van de gordel langs de carrosserie tegengaat). Bij mijn amazon kombi wil ik dit achteren ook zo doen




groeten, Rudi


Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.