Nieuwe rolgordels

  • Jean-Paul meijer (GAST)
  • Jean-Paul meijer (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
04-01-2015 00:06 #146996 door Jean-Paul meijer (GAST)
Nieuwe rolgordels is gemaakt door Jean-Paul meijer (GAST)
Ik overweeg andere gordels in mn amazon 121 in te bouwen, namelijk de rolgordel. Deze zijn toch net even wat makkelijker dan de vaste gordel die er nu in zit. Nu wil ik wel graag de rode hendels om de gordel in te vergrendelen bewaren om de originaliteit. Iemand suggesties hiervoor? En zijn er instructies om nieuwe gordels in te bouwen? Het gaat alleen om de gordels voorin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2015 10:16 #147002 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Nieuwe rolgordels
Hej Jean-Paul,
Heb je al gekeken of je nieuwe gordels kan monteren met de oude gesp?

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2015 10:38 #147003 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Nieuwe rolgordels
Ik heb destijds rol gordels van een VW Polo gebruikt. Dit waren inbouw gordels. De rede dat ik voor inbouw gordels gekozen heb heeft te maken met de ruimte tussen de voorstoel en de B-stijl. Ik heb de vergrendeling overgezet. Gewoon met een industrie naaimachine en ijzergaren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2015 11:29 #147006 door Theo Geurts
Beantwoord door Theo Geurts in topic Nieuwe rolgordels
Jean Paul
bij dries bakkenes in Barneveld < die verkoopt rolgordels
en zet tevens de oude sluiting eraan.
groet Theo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2015 20:18 #147024 door Ernest Zethof
Beantwoord door Ernest Zethof in topic Nieuwe rolgordels
Hoi

Ik heb een set bij Dries gekocht met de beurs, beslag zelf even overgezet en bij de schoenmaker voor een paar euro de gordels weer dicht laten stikken. Past allemaal mooi en bij veiligheid ben ik geen fan van gebruikte gordels, persoonlijk.

Succes

Ernest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2015 23:55 #147030 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Nieuwe rolgordels
Bij vrijwel alle gordels kan men gewoon de gordel compleet afrollen, dan de gordel door de trommel duwen, dan een spie uit de lus halen waardoor de gordel uit de trommel los komt (trommel wel even blokkeren, anders moet je de veer later weer spannen), de beslagen eraf schuiven en de andere erop, lus weer door trommel en spie er weer in, in trommel vast trekken, op laten rollen door de veer en je bent klaar. Alle stiksels enz. kunnen dan gewoon origineel vast blijven zitten, is maar enkele minuten werk als je het rustig aan doet.
René: hoe heb je de inbouwgordels ingebouwd? Er zit bij een amazon toch geen gat ervoor zoals bij de 140?
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2015 12:05 #147033 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Nieuwe rolgordels
Ik heb de gordels niet weggewerkt in de B-stijl maar rolgordels gebruikt die normaal in de B-stijl zitten bij een moderne auto. Ik kwam nl met universele rolgordels niet weg. Het huis waar ze in zitten was te groot in omvang waardoor de stoel niet of slecht te verstellen was. (Voor en achteruit). Een rolgordel die in de B-stijl zit is daarom compacter en goed te gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-01-2015 15:11 #147037 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Nieuwe rolgordels
Ik ben bezig de oude gordels voorin de Amazon te vervangen door rolgordels. Ook ik behoud de originele gordelvanger op de middenconsole!

Rolgordels van de achterbank van een (vroeg type) Volvo 240 kunnen één op één worden overgezet. Je demonteert de bouten van de oude gordels en met diezelfde bouten kan je de rolgordels bevestigen. Omdat ik de oude gordelvanger graag wilde bewaren, heb ik de gespen van de oude gordels verwijderd. Die laat ik door een schoenmaker aan de nieuwe rolgordels naaien. Alles ligt klaar om ze deze week bij de schoenmaker binnen te steken, daarna kunnen ze eindelijk in de auto :D

Ook als je de originele gordelvanger niet wilt behouden, kunnen de gordelvangers van de rolgordels op dezelfde plaats als de oude gordelvanger worden gemonteerd. Je gebruikt hiervoor gewoon het oude boutgat op de middenconsole.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2015 00:23 #147062 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Nieuwe rolgordels
Saskia: lees mijn vorige reactie eens en je zult hoogstwaarschijnlijk de schoenmaker niet nodig hebben (en veel sneller ermee klaar zijn).

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2015 03:58 #147063 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Nieuwe rolgordels
Heeft iemand een idee welke rolgordels wel geschikt zijn voor de P1800S? Ik heb 2 jaar geleden bij het VKO een nieuwe rolgordelset gekocht, maar deze weer terug gestuurd. Ook de P1800S had te weinig ruimte tussen de B stijl en de stoelslede.
Toch zou ik graag rolgordels hebben omdat de originele gordels ondingen zijn en weinig bewegingsvrijheid in de auto geven.

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.