Nieuwe Benzinetank Amazon Sedan ( 260020 ) een teleurstelling

Lees meer
20-11-2022 11:20 - 20-11-2022 11:21 #200945 door Eric van Vliet
Licht enthousiast merkte ik op dat de benzinetanks voor de Amazon Sedan weer leverbaar zijn. Omdat mijn originele tank een aantal deuken heeft, kwam dit mooi uit.

De bovenkant wijkt iets af, wat ik niet heel storend vind (linker is origineel)
 

Dit vind ik wel jammer;
 

Het clipje om het draadje voor de vlotter aan te sluiten wijkt wel behoorlijk af;
 
origineel;
 

Ook de onderkant wijkt af Wat jammer is, want dit is wel zichtbaar als je onder de auto kijkt.
 

Toch maar eens de nieuwe tank erin gemonteerd en wat blijkt.. de vulhals staat onder een andere hoek dan origineel, waardoor deze wringt in het achterpaneel.
 
De hals zit dusdanig hoog, dat deze nooit netjes in het midden van het gat in het achterpaneel uitkomt.
Wellicht dat de hals met wat geweld nog te buigen is, maar dit komt nooit de lasnaden ten goede.

Alles bij elkaar heb ik ervoor gekozen om op zoek te gaan naar een deukloos tweedehands exemplaar.
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2022 16:17 #200948 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Nieuwe Benzinetank Amazon Sedan ( 260020 ) een teleurstelling
Wat balen, dit is een waardeloze tank, made in Taiwan ... hoe kan het dat deze onder het originele nummer in de webshop staat ? Daar moet ten minste een 80 voor.
Ik heb ook al problemen gehad met het VKO over een niet passende tank, waarom wordt dit niet beter gecontroleerd ?. 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2022 23:57 #200956 door Johan Geers
Dit zijn dingen die visueel makkelijk te vergelijken zijn mits je een orginele tank er naast heb liggen en dat is meestal niet het geval.
Zie mijn verhaaltje www.volvokv.nl/forum/remmen/31555-problemen-hoofdrem-cilinder hoe ga je een hoofdremcilinders cotroleren het blijft voor de club een moeilijk iets of deze www.volvokv.nl/forum/koelsysteem/23873-v...p-problemen?start=10  
Ik heb nu een waterpomp, hoofdremcilinder en nog een hele hoop andere onderdelen reserve liggen VOD2.
Dat is de enige manier om je hier in te dekken.
De VOLVO club bied ook bobines van Bosch aan maar komen niet uit Duitsland dus ik heb als reseve een Jappaner liggen.
Ik vond nog wel een oginele voor een amazone maar vroegen ze bijna 50EURO voor.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.