kantelbeugels en amazon combi project

Lees meer
03-09-2015 21:33 #153917 door Dop Dobbel (GAST)
Beantwoord door Dop Dobbel (GAST) in topic kantelbeugels en amazon combi project
Een tip wat betreft de verdamper, de meeste (neem aan ook de jouwe), moet je in de lengte richting plaatsen, dus die accubak is misschien niet zo handig?

De rest ziet er iig weer om te kwijlen uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
03-09-2015 21:48 #153919 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Hoi Dop,

Argh, da's waar ook , daar heb ik niet bij stil gestaan........
Motivatie ; had te maken met G-krachten bij remmen/optrekken toch?

In elk geval bedankt voor de tip ;)
Ik zal het wereldwijdeweb er nog eens op na slaan, stond juist goed zo wat mij betreft :roll:

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
05-09-2015 15:52 #153952 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Vandaag adapter gasklephuis <> gascarburator afgemaakt.
Plaatje staal op hulpbus gelast zodat ik een gat van 59mm kan uitdraaien.


Bijlage:



Even passen of het deel dat ik gisteren gemaakt heb past;


Bijlage:




Tikkeltje "over the top" , adapter aan beide zijden even onder de zwenkarm-slijpmachine door;


Bijlage:



Bijlage:





En even monteren,



Bijlage:




Gasslang tussen carb en verdamper pas gemaakt.


@Dop, ik heb er nog eens wat op zitten googlen en kwam de volgende opstellingen tegen;



dwars net als ikzelf en mijn verdamper....

www.chevytalk.org/fusionbb/showt ... 6855/tp/3/

tot zelfs liggend........


www.jeepkings.ca/forums/showthre ... Conversion


Impco stelt dat de positie verticaal moet zijn en als je hem plat achterover legt moet je een filter hebben om onzuiverheden te filteren die er op die positie waarschijnlijk er voor zorgen dat de zaak ontregeld raakt.

Bovendien heb ik nog eens nagedacht, het vloeibare (dus zwaartste) gedeelte van het gas staat niet tegen een groot membraan te drukken.Het gas wel maar dat weegt verwaarloosbaar weinig.
Ik kan mij dus niet voorstellen dat het problemen op gaat leveren. (had ik al geschreven dat ik dwars ben :-) )










Bijlage:




Beetje brainstormen over locatie / montagewijze luchtfilter;



Bijlage:




Op marktplaats K&N filter gekocht met partijtje alu buizen.



Bijlage:




Bijlage:




Bijlage:



Beetje Honda Civic-looks, misschien maak ik nog wel een old-school behuizing om het filter om de "oude sfeer" wat te bewaren.



De bobine wil ik op de plek waar de oude ook zat, dit is er eentje van het 9V type die voorgeschakeld moet worden met 1,8 Ohm.
Dus maar weer eens een paar plaatjes en stukje pijp gepakt voor de verandering.......



Bijlage:




Bijlage:




Even passen;




Bijlage:




Bijlage:




Achterluik gemonteerd, vorige week nog gelast, nu al weer in de lak, spuiterij bedankt!


Zo, nu ga ik eens even lekker het prachtige VKV-magazine lezen, de cover nodigt er wel toe uit, 240 forever :-)

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2015 18:09 #153953 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic kantelbeugels en amazon combi project
Volgens sommigen is de combinatie LPG en open luchtfilter niet verstandig. Daar zijn ook nogal wat warrige discussies over te vinden op het internet. Zo te zien deel jij die visie niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
05-09-2015 18:27 #153954 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Hoi Gert,

Dat klopt, t'is precies wat je zegt; warrig....... :)
Daar komt nog bij dat ik ook nog eens een Impco-set heb, dat is weer niet te vergelijken met de gangbare mengstukken.
Ik heb zoiets van "we proberen het gewoon".
Om te controleren of ik niet met een te arm mengsel rij heb ik een lambdasonde die ik nog ga verbinden met een regelkastje welke op zijn beurt een stappenmotor aan stuurt in de gasleiding tussen mixer en verdamper.
Die stappenmotor laat ik eerst nog even achterwege het gaat mij in de eerste plaats om de waarneming.

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2015 19:19 #153956 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic kantelbeugels en amazon combi project

"Jan van Bochove" schreef:
Om te controleren of ik niet met een te arm mengsel rij heb ik een lambdasonde die ik nog ga verbinden met een regelkastje welke op zijn beurt een stappenmotor aan stuurt in de gasleiding tussen mixer en verdamper.

Waarom niet gekozen voor een LPG-injectiesysteem? Zou voor menigeen een brug te ver zijn, maar volgens mij niet voor jou... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
05-09-2015 21:18 #153960 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Ja Gert, daar zeg je zoiets.....
Ik heb er meerdere malen naar gekeken, zelfs in combinatie met een vrij programmeerbaar motormanagement.
De sky is the limit met dat soort grappen.

Waarom (nu nog) niet?
- eigenlijk wilde ik 2 jaar geleden alleen even de gastank verplaatsen en een paar plekjes lassen (dat liep wat uit de hand)
- ik heb nog nooit zo'n dure auto gehad (2500,-) en financieel is er links en rechts al een paar tientjes bij gekomen :oops:
- gasinjectie en motormanagement is een project in een project (en dit projet slokt al te veel tijd op)
- last but not least; elektronica die ik toe ga voegen mag bij storing nooit leiden tot definitieve stilstand langs de weg

De charme van de oude volvo's is dat het zo'n basic verzameling onderdelen is, er zit weinig op of aan waardoor je onverklaarbaar met pech komt te staan.

Prachtige column daarover door Easy Rider in nieuwste VKV-magazine augustus 2015 blz. 13 "digitaal wrak".

Maar eerlijk is eerlijk, het jeukt wel hoor Gert, jouw gedachte is zo gek nog niet :D

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
12-09-2015 16:00 #154087 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Kennen jullie dat; hele dag werken en weinig opschieten?
Soms heb ik dat, niets past lekker, alles steeds kwijt, dingen overnieuw maken etc. etc.
Vandaag begonnen met de koppeling die de LPG-afsluiter moet gaan verbinden met de verdamper;




Bijlage:




Koppeling is conisch dichtend en vast=vast geldt hier als principe.
Je kunt daarna nog wel een graadje of 10 "doordraaien" maar het vernielen van de schroefdraad ligt op de loer!




Bijlage:






Eigenlijk moet de conus dus iets korter.
Hulpstukje gelast van pijpje, stukje koker 100x100x5, gaatje geboord op draaibank van 9mm en daar M10x1 in getapt, ook op de draaibank.
Vervolgens van binnen uit de koppeling er in gedraaid en afdraaien maar;



Bijlage:





Stukje afgedraaid en even passen, mag nog een haartje af, weer passen etc. etc. uiteindelijk een koppeling die netjes "op 12 uur" staat zonder geweld.
Foto moet ik er nog even van maken .



Dan is de waterpijp aan de beurt, oude is bijna doorgerot en ik wilde de aansluiting wat meer richting verdamper hebben.
Op een of andere manier wijkt mijn kachelkraan af van de originele, niet alle nieuw bestelde slangen passen dus.......
Dan gelijk de pijp maar naar mijn zin maken;





Bijlage:





Bijlage:






Bij de waterpomp beginnen,






Bijlage:






En dan naar achteren, waar de pijp onder uitlaatspruitstuk vandaan komt;





Bijlage:






Natuurlijk ontkom je niet aan een stevige ophanging dus die ook maar even gerealiseeerd,




Bijlage:






Bijlage:






Uiteindelijk valt het nog niet altijd mee om alle slangen én technisch mooi te laten lopen én voor het oog.
Overzichtje van hoe het ongeveer moet komen te zitten;





Bijlage:



Bijlage:





straks nog even een kraagje solderen op de pijp om het rubber ringetje binnen te houden waarmee de pijp afdicht t.o.v. het waterpomphuis.


dat was het weer, prettig weekend, groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
12-09-2015 18:30 #154093 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Net nog even een snijring vermaakt tot stopring en "ribbel" om slang er niet af te laten schieten.

Bijlage:



Snijring is een ring die onderdeel is van een hydrauliekkoppeling, middelste onderdeeltje op de achtergrond.


Bijlage:



Deze is doormidden gezaagd en op beide zijden gesoldeerd.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-09-2015 20:07 #154094 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic kantelbeugels en amazon combi project
He Jan, dat pijpje ziet er deftig uit man en als ik die draaibank foto's van jou zie dan krijg ik altijd een dikke vette smile op mijn gezicht. Geweldig wat je maakt en de oplossingen die je hebt voor het inspannen van de meest onmogelijke onderdelen. Is er iets wat je niet tussen die klauwen krijgt :lol: Mijn jongste zoon doet een creatieve opleiding in Maastricht, daar kreeg ik deze week een rondleiding. Onder in de kelders is de metaal workshop, mijn handen jeuken als ik dat zie. Volgens de docent hebben vaders helaas geen toegang tot dit domijn :x ik mag alleen het college geld betalen :)

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.