- Berichten: 57
Verzinken bouten & moeren
- LJ
- Senior lid
Minder
Meer
15-01-2015 20:18 #147412
door LJ
1800S '67
Verzinken bouten & moeren is gemaakt door LJ
Weet er iemand een bedrijf welke bouten & moeren en ander klein spul kunnen verzinken i.o. Utrecht?
1800S '67
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 118
15-01-2015 20:42 #147414
door Eric
Beantwoord door Eric in topic Verzinken bouten & moeren
De Paauw in Soest.
www.depaauwkartracing.com/
Zij zijn een soort van tussenpersoon voor een grote fabriek die alleen met bedrijven zaken doet.
Ik was ongeveer 150 euro kwijt voor een volle emmer (bouten + moeren van 3 Amazons bij elkaar).
www.depaauwkartracing.com/
Zij zijn een soort van tussenpersoon voor een grote fabriek die alleen met bedrijven zaken doet.
Ik was ongeveer 150 euro kwijt voor een volle emmer (bouten + moeren van 3 Amazons bij elkaar).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 379
15-01-2015 22:18 #147423
door Reinoud ter Braake
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Verzinken bouten & moeren
150 euro voor een emmer , dat is of je een emmer leeggooit :oops:
P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Lammert ken je niet iemand die regelmatig langs Ruinerwolde in Drenthe komt ?
Ik was slechts drie tientjes kwijt
P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Lammert ken je niet iemand die regelmatig langs Ruinerwolde in Drenthe komt ?
Ik was slechts drie tientjes kwijt
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Minder
Meer
- Berichten: 1259
16-01-2015 23:35 #147444
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Verzinken bouten & moeren
Ten behoeve van het laten galvaniseren/verzinken van bevestigingsmiddelen als bouten en moeren heb ik even een link die over waterstofbrosheid gaat;
www.wurth.nl/pers/persbericht_al ... osheid.htm
Even scrollen of de zoekfunctie gebruiken en je vindt o.a. de volgende tekst;
"Een andere oorzaak waardoor waterstofbrosheid kan optreden is als bouten met een hogere klasse dan 8.8, dus 10.9 of 12.9, worden gegalvaniseerd. Een 12.9 bout moet in alle gevallen blank worden toegepast en bij een 10.9 bout moeten de bouten en moeren na het verzinkingsproces eerst een warmtebehandeling ondergaan om de kwaliteitsklasse te kunnen garanderen en het risico op waterstofbrosheid te minimaliseren."
Doe uw voordeel
groet, Jan
www.wurth.nl/pers/persbericht_al ... osheid.htm
Even scrollen of de zoekfunctie gebruiken en je vindt o.a. de volgende tekst;
"Een andere oorzaak waardoor waterstofbrosheid kan optreden is als bouten met een hogere klasse dan 8.8, dus 10.9 of 12.9, worden gegalvaniseerd. Een 12.9 bout moet in alle gevallen blank worden toegepast en bij een 10.9 bout moeten de bouten en moeren na het verzinkingsproces eerst een warmtebehandeling ondergaan om de kwaliteitsklasse te kunnen garanderen en het risico op waterstofbrosheid te minimaliseren."
Doe uw voordeel
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 57
18-01-2015 12:51 #147488
door LJ
1800S '67
Beantwoord door LJ in topic Verzinken bouten & moeren
Dat ligt wel heel erg uit de route Reinoud, maar ik houd 'm in gedachten. Zoiets moet er toch ook wel in de buurt van Utrecht zijn zou je zeggen. €150 voor een emmer lijk mij ook prijzig.
Bedankt voor de tip Jan, ik dacht altijd dat het specifiek om galvaniseren (of keramisch coaten?) ging waarbij de sterkte zou kunnen afnemen, of beter gezegd, de broosheid toeneemt.
Bedankt voor de tip Jan, ik dacht altijd dat het specifiek om galvaniseren (of keramisch coaten?) ging waarbij de sterkte zou kunnen afnemen, of beter gezegd, de broosheid toeneemt.
1800S '67
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 57
18-01-2015 12:58 #147489
door LJ
1800S '67
Beantwoord door LJ in topic Verzinken bouten & moeren
Wat ik mij trouwens nog af zit te vragen, kun je eigenlijk alles verzinken? Dus niet alleen bouten en moeren, maar eventueel ook ophangbeugels en poelie's e.d.?
1800S '67
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruud Klok (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 430
19-01-2015 07:10 #147517
door Ruud Klok (GAST)
Volvo... Drive it like You hate it ... I think it likes it...
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Verzinken bouten & moeren
volgens mij wel... je hebt klein goed in de emmer en grotere dingen die aan een haak passen...
VERZINKERIJ
Een hoogwaardige oppervlaktebehandeling is van belang om uw producten duurzamer te maken. De electrolytische verzinkerij van Waelbers heeft een trommelautomaat waarin kleinere producten in bulk worden verzonken en een hangreeks voor de grotere producten.
In de hangreeks kunnen producten verwerkt worden met een lengte van 2600 mm en een breedte van 250 mm en een hoogte van 1000 mm.
De producten kunnen desgewenst door Waelbers worden opgehaald en afgeleverd.
Wij verzinken de produkten volgens NEN-EN-ISO 2081
Voldoet aan Waarde Norm
Elektrolytisch verzinken NEN-EN-ISO 2081
Laagdikte minimaal 5 micron NEN-EN-ISO 2178
Zoutsproeitest
96 uur
NEN-EN-ISO 9227
Laatste ontwikkelingen in verband met Cr VI
Cr VI is een product wat omwille milieutechnische redenen binnen nu en een afzienbare tijd zal verdwijnen in de algehele productie methodiek. In de gele passivering zit Cr VI welke uiteindelijk dus zal verdwijnen. Het Cr VI gehalte in de gele passivering is nu net nodig om het de extra corrosiebestendigheid te geven ten opzichte van de blauwe passivering waar Cr III in gebruikt wordt. Waelbers heeft de mogelijkheid om een extra laag aan te brengen waardoor de blauwe passivering bijna net zo sterk wordt als de gele passivering alleen ideaal is deze productie methodiek nog niet en daarom blijft Waelbers voor de toekomst zoeken naar een goed alternatief welke de gele passivering kan vervangen.
met vriendelijke groet,
Ruud Klok
VERZINKERIJ
Een hoogwaardige oppervlaktebehandeling is van belang om uw producten duurzamer te maken. De electrolytische verzinkerij van Waelbers heeft een trommelautomaat waarin kleinere producten in bulk worden verzonken en een hangreeks voor de grotere producten.
In de hangreeks kunnen producten verwerkt worden met een lengte van 2600 mm en een breedte van 250 mm en een hoogte van 1000 mm.
De producten kunnen desgewenst door Waelbers worden opgehaald en afgeleverd.
Wij verzinken de produkten volgens NEN-EN-ISO 2081
Voldoet aan Waarde Norm
Elektrolytisch verzinken NEN-EN-ISO 2081
Laagdikte minimaal 5 micron NEN-EN-ISO 2178
Zoutsproeitest
96 uur
NEN-EN-ISO 9227
Laatste ontwikkelingen in verband met Cr VI
Cr VI is een product wat omwille milieutechnische redenen binnen nu en een afzienbare tijd zal verdwijnen in de algehele productie methodiek. In de gele passivering zit Cr VI welke uiteindelijk dus zal verdwijnen. Het Cr VI gehalte in de gele passivering is nu net nodig om het de extra corrosiebestendigheid te geven ten opzichte van de blauwe passivering waar Cr III in gebruikt wordt. Waelbers heeft de mogelijkheid om een extra laag aan te brengen waardoor de blauwe passivering bijna net zo sterk wordt als de gele passivering alleen ideaal is deze productie methodiek nog niet en daarom blijft Waelbers voor de toekomst zoeken naar een goed alternatief welke de gele passivering kan vervangen.
met vriendelijke groet,
Ruud Klok
Volvo... Drive it like You hate it ... I think it likes it...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 57
20-01-2015 15:35 #147553
door LJ
1800S '67
Beantwoord door LJ in topic Verzinken bouten & moeren
Is schooperen ook een optie trouwens? Ik hoorde van iemand dat je dat ook met bouten en moeren kunt doen.
1800S '67
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 12952-dummy
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 45
24-02-2015 22:25 #148903
door 12952-dummy
Beantwoord door 12952-dummy in topic Verzinken bouten & moeren
geachte,
schooperen voor bouten en moeren is in mijn ogen geen optie. De beste opp. behandeling voor bouten en moeren is naast het genoemde electrolyties verzinken: hoogtemperatuur verzinken geschikt voor draad stukken van af m16 en groter, centriguge verzinken en zinklamellen coating zoals Geomed.
Al deze genoemde opp. behandelingen zijn te doen bij The Coatinc company de mooiste verzinkerijen groep in de Benelux en Duitsland die veel zaken voor de automobiel industrie doet op de bijgevoegde foto's zie je 2CV chassis en een 2CV die verzinkt worden in Alblasserdam. daarnaast kunnen de chassis ook nog gepoedercoat worden. in verband met te veel kleine opdrachten doen we weinig zaken met particulieren maar e.a zou wel mooi zijn als de VKV dit voor zijn leden op zou pakken.
op de site van de Coatinc Company zijn de technieken en opp. behandelingen te zien www.coatinc.com
Groeten,
Wouter van de Berg directeur van Coatinc Alblasserdam en VKV lid met Amazon
schooperen voor bouten en moeren is in mijn ogen geen optie. De beste opp. behandeling voor bouten en moeren is naast het genoemde electrolyties verzinken: hoogtemperatuur verzinken geschikt voor draad stukken van af m16 en groter, centriguge verzinken en zinklamellen coating zoals Geomed.
Al deze genoemde opp. behandelingen zijn te doen bij The Coatinc company de mooiste verzinkerijen groep in de Benelux en Duitsland die veel zaken voor de automobiel industrie doet op de bijgevoegde foto's zie je 2CV chassis en een 2CV die verzinkt worden in Alblasserdam. daarnaast kunnen de chassis ook nog gepoedercoat worden. in verband met te veel kleine opdrachten doen we weinig zaken met particulieren maar e.a zou wel mooi zijn als de VKV dit voor zijn leden op zou pakken.
op de site van de Coatinc Company zijn de technieken en opp. behandelingen te zien www.coatinc.com
Groeten,
Wouter van de Berg directeur van Coatinc Alblasserdam en VKV lid met Amazon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25-02-2015 09:54 #148908
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Verzinken bouten & moeren
Dank Wouter!
Mooie site en duidelijke informatie! Ik heb goede ervaringen met het verzinken van bouten en moeren voor de amazon en de 144, en ik betaalde in Enschede een paar jaar geleden een paar tientjes voor een emmer vol. Het hangende spul was wat duurder per gewichtseenheid.
Het lijkt me een goed idee om per VKV eens te praten over de mogelijkheden.
Mooie site en duidelijke informatie! Ik heb goede ervaringen met het verzinken van bouten en moeren voor de amazon en de 144, en ik betaalde in Enschede een paar jaar geleden een paar tientjes voor een emmer vol. Het hangende spul was wat duurder per gewichtseenheid.
Het lijkt me een goed idee om per VKV eens te praten over de mogelijkheden.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.