× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

Verlagingsveren voor een betaalbare prijs

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-10-2008 09:48 #735576 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
Hangt af van je schokbrekers en natuurlijk van je wensen. Dai is inderdaad niet erg betrouwbaar helaas, heb hem zelf ook al een paar keer een email gestuurd en niets vernomen.

Vraag is natuurlijk wel of je met de rode koni aan de voorkant die de meesten hier wel zullen hebben, veel hebt aan een andere dan intrax veer voor straatgebruik. Voor drifters, cuprijders zal intrax ed waarschijnlijk te zacht zijn maar voor dagelijks gebruik.... Zo hard zijn koni rode schokbrekers niet, je moet ook weten wat de dempers zelf aan kunnen, met een te slappe veer kun je teveel demping hebben, een te sterke veer is ook niet goed.....
Merwede weet er in ieder geval een stuk meer van dan ik:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-10-2008 09:57 #735580 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
Ik heb over Merwede toch wat verhalen gehoord die mij daar niet zooooo enthousiast over maken.
Toegegeven, het zijn indianenverhalen die door mondelinge overdracht (lees: internet) tot mij zijn gekomen, maar toch.... Als ik tussen Merwede en Intrax zou moeten kiezen, ben ik toch bevooroordeeld genoeg om de Intrax te bestellen.
Of iemand moet me kunnen overtuigen van mijn vaudt...,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-10-2008 10:04 #735583 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
Dat wordt dus bij Merwede navragen :yesyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-10-2008 10:06 #735586 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
Dat lijkt me niet, zij vinden uiteraard dat hun producten prima zijn! (anders zou het bedrijf in no-time failliet zijn, als de verkopers al rondbazuinen dat ze rotzooi verkopen.)
[edit] LET WEL: ik zeg hier dus NIET dat Merwede veren rotzooi zijn!!! Alleen dat Merwede zelf niet echt een onafhakelijke partij genoemd kan worden hierin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-10-2008 11:13 #735600 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs

setsunakaede;73816 schreef : Dat lijkt me niet, zij vinden uiteraard dat hun producten prima zijn! (anders zou het bedrijf in no-time failliet zijn, als de verkopers al rondbazuinen dat ze rotzooi verkopen.)
[edit] LET WEL: ik zeg hier dus NIET dat Merwede veren rotzooi zijn!!! Alleen dat Merwede zelf niet echt een onafhakelijke partij genoemd kan worden hierin.


Interpretatieverschil.
Ik doelde eigenlijk op de post van Volvo 740TIC.
Ik wou dus effe navragen wat Merwede in dit verhaal zou kunnen betekenen.
Wat voor verhalen heb je eigenlijk gehoord over Merwede dan als ik vragen mag?

Ik denk dus dat onze Engelse Vrind "Dai" al afvalt.
Ik heb ook Roveron-veren al benaderd. Zij gaven mij te kennen dat zij geen veren maken voor de auto-industrie. Ik werd doorverwezen naar Viodveren.nl. Zij maken vering voor auto's. En dan met name ook voor de racerij. Op hun website vermelden ze dat zij veren ontwikkelen. Uit hun mail heb ik dan weer begrepen dat hun klanten met alle gegevens aankomen zodat zij een veer naar de specificaties van de klant kunnen maken. Ofwel: zelf moet ik dan alle specs op gaan stellen. Da's lastig aangezien ik er weinig ervaring mee heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-10-2008 11:28 #735601 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs

Ovlov 3.6L;73830 schreef : Ofwel: zelf moet ik dan alle specs op gaan stellen. Da's lastig aangezien ik er weinig ervaring mee heb.



En dat is nou precies wat ik wilde zeggen:) je moet dus zelf al weten wat je wilt. Voor welke schokbrekers ze geschikt zijn/combo, voor welke doeleinden etc etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-10-2008 11:48 #735604 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs

Ovlov 3.6L;73830 schreef : Interpretatieverschil.
Ik doelde eigenlijk op de post van Volvo 740TIC.
Ik wou dus effe navragen wat Merwede in dit verhaal zou kunnen betekenen.
Wat voor verhalen heb je eigenlijk gehoord over Merwede dan als ik vragen mag?
(...)

Vooral in de richting van dat de veren die daar vandaan komen verlagen door gewoon slapper te zijn dan de std veren. Maar nogmaals: niet uit eerste hand, en al helemaal niet uit eigen ervaring dus wellicht is het gewoon onzin of een rancuneuze ex-medewerker of zuurpruimklant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-11-2008 09:13 #736121 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
Ik ben er al wel achter dat het eerst zaak is dat je precies weet wat je wilt. Ik heb vrij weinig ervaring met veren; laat staan dat ik weet welke eisen ik er aan moet stellen.
Ik heb nu bij Intrax een set veren besteld. Dan ga ik eens kijken of die bevallen. Sowieso eerst een stuk mee rijden. En heb ik dan het gevoel dat de te slap of te stijf zijn, dan kan ik er altijd nog naar eigen wens te laten maken.
Het zal even duren: maar ik houdt jullie op de hoogte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-11-2008 09:45 #736361 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
Ik heb de bestelling bij Intrax geannuleerd. Intrax maakt zijn veren namelijk niet zelf, maar laat ze maken. Ik denk dat ik hun fabrikant nu heb gevonden en probeer rechtstreeks de veren te kopen. Scheelt toch zo'n 30-40 per set ;) Precies dezelfde veren, maar zonder 't Intrax-labeltje.
Ik houdt jullie op de hoogte.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-11-2008 09:47 #736362 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
kijk, dat is nou interesant :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets