× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

Verlagingsveren voor een betaalbare prijs

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-10-2008 16:30 #628125 door V300 register
Verlagingsveren voor een betaalbare prijs is gemaakt door V300 register
Er zijn al een aantal topic's voorbij gekomen welke over veren gaan.
Hieruit kun je concluderen dat er verschillende verlagingsveren zijn, de meest bekende zijn OMP en Intrax. De kostprijs van deze veren ligt tussen de 100 en 120 euro. Aardig wat geld voor een relatief "simpel" onderdeel. Ik denk dat voor velen deze kostprijs een drempel is.
Wat had ik nu in gedachten?
Er zijn verschillende bedrijven in Nederland die veren maken. Je kunt simpel weg zeggen hoe je ze wilt hebben en zij maken ze voor je. Hoe meer je afneemt, hoe lager de kostprijs. Ikzelf zit sowieso om een setje verlegen, en meerdere onder ons weet ik.
Mijn vraag aan jullie: Stel, ik kan veren laten maken welke vergelijkbaar zijn met die van bijvoorbeeld Intrax en OMP. En stel dat ik die voor een lagere prijs aan kan bieden, wie zou er dan zo'n set willen kopen?
Dan kan ik namelijk eens overwegen om hier eens aandacht en tijd aan te besteden en dit met een bedrijf te bespreken.
Misschien zou het dan nog mogelijk zijn om verschillende types te laten maken. De 360 heeft namelijk een zwaarder neusje dan de 340. Deze zou dus wel stijvere veren kunnen gebruiken. Dit kan dus allemaal meegenomen worden in het verhaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-10-2008 20:59 #735140 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
een beetje afhankelijk van hoe lang het eventueel zou duren heb ik er wel oren naar voor mijn 360. dus dan wel een beetje stijf aangezien hij standaard toch wel erg ver voorover gaat bij remmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-10-2008 21:05 #735143 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
Sjah
Ik ben nu al half bezig voor intrax veren voor de voorkant, ik vind de prijs eigenlijk wel meevallen. Maar als jij iets kan laten fabriceren van dezelfde kwaliteit en met dezelfde eigenschappen maar tegen lagere prijs, dan houd ik me aanbevolen.

Overigens doen de Intrax veren standaard 40mm verlaging, ik zou met 25 of 30mm ook erg goed kunnen leven persoonlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-10-2008 22:48 #735197 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
Persoonlijk denk ik dat 4cm verlaging niet verkeerd is. Dit is zo'n beetje ook het maximale terwijl je veer niet los in de schotels komt te liggen.
Ik kan natuurlijk ook nog niets zeggen over een prijs; daar ben ik nog over in onderhandeling. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel ik er af ga nemen.
Qua kwaliteit moet het goed zitten; het bedrijf heeft al heel wat ervaring opgebouwd in de tientallen jaren dat zij bestaat.

Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar ervaringen die mensen, hier op het forum, hebben met bijvoorbeeld de OMP's en Intrax. Zijn ze stug genoeg, of moeten ze juist stugger of mogen ze juist slapper zijn in verband met het comfort?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-10-2008 23:14 #735201 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
Welke fabrikant ben je mee in gesprek, als ik zo brutaal mag wezen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-10-2008 11:31 #735226 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
ik vind die prijs ook niet zo verkeerd hoor. Standaard veren kosten 80 euro, nu kost dit 2 tientjes meer...

die mm's verlaging is allemaal relatief btw. Niet alle modellen zijn even laag, en door de jaren heen zijn er ook een hoop wat doorgezakt. Op V3M hebben ze het er over gehad, en het scheelde eigenlijk standaard al soms al richting die 5cm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-10-2008 18:42 #735278 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
In principe is zo'n prijs inderdaad niet verkeerd, maarja. 't is en blijft een redelijk eenvoudig stukkie staal, en dan als 100-120 euro.
Als je dat voor een schokdemper betaald; ok?. Daar zit al een heel stuk meer techniek in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-10-2008 10:38 #735321 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
Je kunt bij Merwede al naar wens custom veren laten maken, volgens mij helemaal niet zo duur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-10-2008 12:54 #735346 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs

Volvo 740TIC;73545 schreef : Je kunt bij Merwede al naar wens custom veren laten maken, volgens mij helemaal niet zo duur.



Hmmm, da's nog eens goed nieuws.
Dan ga ik daar eens informeren. Bij de plekken die ik tot nu toe heb gevonden ligt de prijs nog rond zo'n 45-50 euro per stuk. En dan bij een afname van 10 stuks...... Moet goedkoper kunnen.
Ik zal weleens bij Merwede gaan informeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-10-2008 13:21 #735348 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
per veer of per set?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets