verlagen
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
maar toch nog duurder als de gemiddelde 300...antiekeradio;69390 schreef : tegenwoordig kunnen ze een soortgelijk effect verkrijgen met elektronisch regelbare schokbrekers. net zo snel en een stuk goedkoper/kleiner
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
ik heb je trouwens gemist vanavond?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
Ik heb me vrijdag of zaterdag toch echt netjes afgemeld hoor
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Volvo 740TIC;69400 schreef : Als je wilt driften moet je de achterkant inderdaad hard/stug hebben. Voor racen/hard rijden moet de achterkant veel grip hebben en niet te hard zijn, dan mag de voorkant volgens mij toch een stuk stugger zijn.
Hoe zit dat eigenlijk met de levensduur van delrin als je het als bus in een ophanging gebruikt? Als het een alternatief is voor oem bussen/poly misschien een leuke product voor een Group buy!
mijn doelstelling is nog nieteens direct voor het driften, als ik nu op droog asfalt m'n auto hard een bocht in gooi rij ik op 3 wielen, en daar wil ik vanaf. achter zo stug mogelijk om het rolmoment te verkleinen en voor verlaagd en nieuwe std schokbrekers en eventueel polybushes. blijft de handling net zo strak en word de boel niet zo nerveus als wat je met een verstijfde voorkant nog hebt.
delrin is alleen voor bladveerophanging geschikt, omdat het dan toch opgesloten wordt in het veerbladoog, ik fabriceer de bussen zelf en moet daarom nog even kijken hoe of wat.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Wellicht eens proberen een stabi aan de achterkant te monteren.
Welk wiel gaat de lucht in?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
en dubbele bladveren en delrin bussen klinkt natuurlijk wel spectaculair, zeker in combinatie met gele koni's. maar het is altijd nog heeeel wat anders als een vaste achteras montage. net nog een trekker proefgereden met een vaste achteras, de wielen komen af en toe gewoon van de grond:D:D:D
ik wil gewoon achter geen bodyroll of zo min mogelijk, en ik denk dat ik dan met een veerpootbrug achter, gele koni's en dubbele bladveren incl delrin bussen een heeel eind ga komen:) stuiteren zal zeker wel meevallen, en zolang je de kant die niet op je stuur zit stijf maakt blijft het rijcomfort ook nog enigzins aanwezig.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Au...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Wil je achter stijf, dan zul je voor ook stjiver moeten hebben om de boel in balans te houden. Voor is redelijk eenvoudig en goedkoop ook een hoop mee te doen hoor!
Ik zelf ga voor stijvere voorveren en dubbele bladveren(halve lengte wss) achter met mn 343. Met rode koni's offcourse, maar niet op de stugste stand. kwart/half slagje terug. Mocht ik dan nog te veel roll hebben(hoogstwaarschijnlijk niet), zou ik voor ?n achter een extra stabistang monteren (voor kan met een oud type en nieuw type rollbar (hoeft enkel 2 steuntjes op de voorste crossmember gezet worden), achter moet met een std. rollbar van een 340 ook wel lukken denk ik (zie foto's 363CS!)
Edit: Overigens is de ene PU bus de andere ook niet. Er zit zeker verschil in stijfheid. Er zijn wel wat bushes die je met Delrin kan doen. Van de stabistang bijv.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
ik hou nou eenmaal niet van half werk, moet in 1x goed:)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.