× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

verlagen

Lees meer
21-09-2008 23:36 #728916 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic verlagen

antiekeradio;69390 schreef : tegenwoordig kunnen ze een soortgelijk effect verkrijgen met elektronisch regelbare schokbrekers. net zo snel en een stuk goedkoper/kleiner

maar toch nog duurder als de gemiddelde 300... :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-09-2008 23:41 #728924 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic verlagen
een setje conventionele schokbrekers voor een recent type auto is dat al... dus :)

ik heb je trouwens gemist vanavond?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2008 23:43 #728926 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic verlagen
Blij dat ik gemist wordt als ik ergens niet ben... :D

Ik heb me vrijdag of zaterdag toch echt netjes afgemeld hoor :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-09-2008 09:45 #728947 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic verlagen

Volvo 740TIC;69400 schreef : Als je wilt driften moet je de achterkant inderdaad hard/stug hebben. Voor racen/hard rijden moet de achterkant veel grip hebben en niet te hard zijn, dan mag de voorkant volgens mij toch een stuk stugger zijn.

Hoe zit dat eigenlijk met de levensduur van delrin als je het als bus in een ophanging gebruikt? Als het een alternatief is voor oem bussen/poly misschien een leuke product voor een Group buy!


mijn doelstelling is nog nieteens direct voor het driften, als ik nu op droog asfalt m'n auto hard een bocht in gooi rij ik op 3 wielen, en daar wil ik vanaf. achter zo stug mogelijk om het rolmoment te verkleinen en voor verlaagd en nieuwe std schokbrekers en eventueel polybushes. blijft de handling net zo strak en word de boel niet zo nerveus als wat je met een verstijfde voorkant nog hebt.

delrin is alleen voor bladveerophanging geschikt, omdat het dan toch opgesloten wordt in het veerbladoog, ik fabriceer de bussen zelf en moet daarom nog even kijken hoe of wat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-09-2008 10:52 #728949 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic verlagen
Ik denk toch echt dat een hele stugge achterkant de auto nerveuzer zal maken. Ik weet natuurlijk niet hoe stug je wilt gaan maar een auto moet uitgebalanceerd zijn. De achterkant gigantisch stug maar hem meer tailhappy, een kont die wegschuift is voor veel mensen moeilijker te corrigeren dan een wegschuivende vooras.
Wellicht eens proberen een stabi aan de achterkant te monteren.

Welk wiel gaat de lucht in?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-09-2008 12:50 #728966 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic verlagen
achter doen de schokdempers vrijwel al het werk, demonteer de schokdempers achter maar eens, je hoeft dan maar in je kofferbak te blazen of de auto stuitert al.

en dubbele bladveren en delrin bussen klinkt natuurlijk wel spectaculair, zeker in combinatie met gele koni's. maar het is altijd nog heeeel wat anders als een vaste achteras montage. net nog een trekker proefgereden met een vaste achteras, de wielen komen af en toe gewoon van de grond:D:D:D

ik wil gewoon achter geen bodyroll of zo min mogelijk, en ik denk dat ik dan met een veerpootbrug achter, gele koni's en dubbele bladveren incl delrin bussen een heeel eind ga komen:) stuiteren zal zeker wel meevallen, en zolang je de kant die niet op je stuur zit stijf maakt blijft het rijcomfort ook nog enigzins aanwezig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-09-2008 13:34 #728977 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic verlagen
Welkom in Nederland Drempelland:)
Au...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-09-2008 14:49 #729004 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic verlagen
Anjo, je wilt alles in 1x...Dat moet je niet doen dnek ik. Doe eerst maar eens 1 van die stappen, dan voelen hoe je balans is, dan de volgende. Een slappe voorzijde en een knijterharde achterkant betekend overstuur, en als het ?cht uit verhouding is, is het echt niet controleerbaar meer.

Wil je achter stijf, dan zul je voor ook stjiver moeten hebben om de boel in balans te houden. Voor is redelijk eenvoudig en goedkoop ook een hoop mee te doen hoor!

Ik zelf ga voor stijvere voorveren en dubbele bladveren(halve lengte wss) achter met mn 343. Met rode koni's offcourse, maar niet op de stugste stand. kwart/half slagje terug. Mocht ik dan nog te veel roll hebben(hoogstwaarschijnlijk niet), zou ik voor ?n achter een extra stabistang monteren (voor kan met een oud type en nieuw type rollbar (hoeft enkel 2 steuntjes op de voorste crossmember gezet worden), achter moet met een std. rollbar van een 340 ook wel lukken denk ik (zie foto's 363CS!)

Edit: Overigens is de ene PU bus de andere ook niet. Er zit zeker verschil in stijfheid. Er zijn wel wat bushes die je met Delrin kan doen. Van de stabistang bijv.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-09-2008 16:50 #729018 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic verlagen
ik doe eerst de achteras helemaal, en dan de vooras. anders kost het me net iets teveel om het in 1x goed te doen.. ik wou het zowieso al splitten, eerst bladveren achter, gereviseerde achteras en std schokdempers, dan voorzijde aanpakken en achter gelijk gele koni's monteren.

ik hou nou eenmaal niet van half werk, moet in 1x goed:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets