× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

Hoogte en demping instelbaar: intrax coilovers

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-06-2008 19:42 #714126 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoogte en demping instelbaar: intrax coilovers
Ok nog drie tips Buis:

1: Zorg dat ALS je iets ontwerpt, je een andere demper dan de volvo 300 voordemper pakt. Jij hebt wel een Koni, maar er is niet meer aan te komen. Als je dus een beschikbare demper kiest, heb je straks iets goed verkoopbaars.

2: Die draadbussen kun je simpelweg kopen en zijn niet duur. Schotels zitten er al bij. Universele veren zijn dan simpelweg in alle sterktes verkrijgbaar. Incl hulpveren zodat je geen problemen krijgt met de APK, ongeacht hoe laag je hem schroeft... www.biesheuvel.nl/shop/cat/1381/draadbussen

3: Voor de bovenkant kun je het beste een "Uniball" gebruiken. Een veel gebruikt onderdeel in de wielophaning. Ook relatief goedkoop, hiervoor moet je zelf niet gaan "liggen" frezen etc.

Als je mijn tips ook nog meeneemt in je ontwerp kun je straks flink gaan cash-en.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-06-2008 20:54 #714135 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoogte en demping instelbaar: intrax coilovers
Draadbussen zijn inderdaad ook te koop. Hoeven niet duur te zijn zolang je ze maar in de goede maat kunt krijgen. Dat laatste is vaak het probleem.
Veerschotels zijn easy te maken, pak een plaat van 5mm dik. Even met de plasmabrander een rondje uitsnijden, las daar een strip omheen en gaatje erin en je hebt een veerschotel. Kun je precies op maat maken voor de veer die je wilt gaan gebruiken.
Die "uniball" die was ik al van plan compleet te kopen. Daaraan kun je weer een plaat maken welke als ophanging dient.

Inderdaad kun je op zo'n manier ook een andere veerpoot gebruiken, maar zie hem dan maar weer eens passend te maken voor de Volvo300. Vergeet niet dat je dan nog meer moet veranderen.

Op deze manier kost het al tijd genoeg dacht ik zo ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-06-2008 22:53 #714159 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Hoogte en demping instelbaar: intrax coilovers
en een draadbus draaien is voor mij piece of cake met beschikking over een eigen draaibank, ik wil bij mijn 340 achter gele koni's en voor zat ik nog over in, als blijkt dat ik een ander type demper aan kan passen om vervolgens passend te maken en vervolgens verlagingsveren toe kan passen vind ik het allemaal niet zo schokkend en is alles goed te doen.

ik ben vooral dat topic van adam aan het bestuderen, maar welke aftermarket schokbrekers kun je aan de voorzijde dan nog meer gebruiken?, en waar kun je die spax schokbrekers dan krijgen? ik heb van het volvo300mania forum dai (classicswede) ge pb't maar ik krijg geen reply..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2008 00:13 #714167 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoogte en demping instelbaar: intrax coilovers

Bodejodel;59077 schreef : Adam is goed bezig met al die modificaties.
Aangepaste Renault 1.8 16V, remmen, ophanging...

3 x raden waar hij zijn sneeuwkap vandaan heeft... :D (nooit geleverd in de UK)
s2.photobucket.com/albums/y43/a_pod666/M...ent=Autosport390.jpg
En waar zou ik destijds mijn achterwisser en 3e remlicht vandaan hebben gehaald...?
s2.photobucket.com/albums/y43/a_pod666/M...ent=Autosport392.jpg


Inmiddels rijd ie al met een 2.0 16v met rond de 170 pk ofzoiets. Je moet echt ns zn laatste topic doorlezen. Wat een plaatje onder de kap!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2008 10:47 #714182 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoogte en demping instelbaar: intrax coilovers

AvdAkker;59130 schreef : en een draadbus draaien is voor mij piece of cake met beschikking over een eigen draaibank, ik wil bij mijn 340 achter gele koni's en voor zat ik nog over in, als blijkt dat ik een ander type demper aan kan passen om vervolgens passend te maken en vervolgens verlagingsveren toe kan passen vind ik het allemaal niet zo schokkend en is alles goed te doen.

ik ben vooral dat topic van adam aan het bestuderen, maar welke aftermarket schokbrekers kun je aan de voorzijde dan nog meer gebruiken?, en waar kun je die spax schokbrekers dan krijgen? ik heb van het volvo300mania forum dai (classicswede) ge pb't maar ik krijg geen reply..


Kijk eens aan.
Ikzelf zou graag zo'n schroefsetje maken. Probleem is echter dat ik wel wat ervaring heb met CNC frezen en draaien, maar niet met conventioneel.
Ofwel, ik kan gewoon niet draaien, maar wel ontwerpen :uh-uhh:.
Was het niet zo dat jij voor mij wat werk zou kunnen verrichten? Ik lever jouw dan de 2D-werktekeningen en jij maakt op je gemak de spulletjes.......? En ik geef jouw wat doekoe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2008 14:08 #714203 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoogte en demping instelbaar: intrax coilovers
?ls je zo iets klust, moeten er wel andere clubleden ook van kunnen genieten he...Dus wel iets meer als 1 setje maken :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2008 15:53 #714214 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoogte en demping instelbaar: intrax coilovers
Wel in de goede volgorde, eej ;)
1. Idee
2. Concept opzetten
3. Uitwerken/ontwerpen
4. Testen
5. Feedback ontvangen
6. Ontwerp verbeteren
7. In productie nemen

We zijn nu slechts bij stap 2 :yesyes:

........tsja, zulke dinge lere we dan op school;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-06-2008 17:16 #714237 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Hoogte en demping instelbaar: intrax coilovers

Ovlov 3.6L;59153 schreef : Kijk eens aan.
Ikzelf zou graag zo'n schroefsetje maken. Probleem is echter dat ik wel wat ervaring heb met CNC frezen en draaien, maar niet met conventioneel.
Ofwel, ik kan gewoon niet draaien, maar wel ontwerpen :uh-uhh:.
Was het niet zo dat jij voor mij wat werk zou kunnen verrichten? Ik lever jouw dan de 2D-werktekeningen en jij maakt op je gemak de spulletjes.......? En ik geef jouw wat doekoe.


wil ik gerust voor je doen, maar ik wil dan uiteraard ook een schroefsetje voor mezelf maken, heb alleen nog geen andere schokbrekers voor de voorzijde, misschien dat jij hier wat voor kan regelen?

omdat ik hier dan zelf ook wat aan heb hoef je geen doekoe voor mij/machine te geven, enkel materiaalkosten (wat ik dan dus door 2 deel)

je moet het dan zo zien, dan kunnen buijs en ik ze tegelijk testen en des te sneller kunnen we naar serie produktie stappen. als we er aan t eind van de rit een leuk prijskaartje aan kunnen hangen waar ik en erik dan ook "iets" aan verdienen wil ik er gerust meer maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2008 17:39 #714242 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoogte en demping instelbaar: intrax coilovers
Ok, ik stel me tot beschikking voor puntje 4: the ultimate test :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2008 19:03 #714257 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoogte en demping instelbaar: intrax coilovers

rwdstudent;59213 schreef : Ok, ik stel me tot beschikking voor puntje 4: the ultimate test :D


NEEEEEEJ, die wou ik net juist doen :(

Je probeert zeker weer eens het mooiste karweitje af te pakke ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets