× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

V340R ophanging GT dempers RVS veerpootbrug

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-05-2005 12:06 #657222 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V340R ophanging GT dempers RVS veerpootbrug
De door Andries genoemde Daf 66 YA bruggen zitten niet op de schokbreker vast, maar met twee bouten (aan elke kant) op het binnenscherm.

Overigens heb ik zelf zo'n ding in mijn 55, maar merk daar weinig van. Het ziet er wel stoer uit :-).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-06-2005 14:28 #657223 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic V340R ophanging GT dempers RVS veerpootbrug
Inderdaad... Heb laatst onder de kap van een YA gekeken en daar zat ie zeker niet op de dempers zelf vast...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-07-2005 15:40 #657224 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V340R ophanging GT dempers RVS veerpootbrug
Tja, en dan is hier nog iemand die serieuze interesse heeft in zo'n veerpootbrug. Zet mij maar op de lijst. (is voor een 360 met twee dubbele carburateurs, Cup-veren en gele Cup-Koni's voor).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-07-2005 15:50 #657225 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V340R ophanging GT dempers RVS veerpootbrug
Moet wel een type zijn met ringen om de eigenlijke schokdempers heen, dus op het frame. Wordt al sinds mensenheugenis zo in de autosport gedaan, en de fabrikenten zelf en de professionele tuners zullen het toch wel het beste weten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2010 23:51 #811481 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic V340R ophanging GT dempers RVS veerpootbrug
kwam net dit topic tegen en maak er meteen een meeeega topic kick van, want ik wil graag nog eventjes wat kwijt over bovenstaande apparaat.

je mag schokbrekers links/rechts never noooit onderling stijf verbinden.
dit is omdat de schokdemper in het rubber van binnen naar buiten beweegd op het moment dat de auto in en uit veert; deze beweging is minimaal maar zorgt er wel voor dat op wat langere duur je schokdempers naar de kl*te geholpen worden doordat de zuigerstang volledig verkeerd belast wordt!

het enige juiste alternatief is de stang om de linker en rechter veerpoot te verbinden te plaatsen aan de bevestiging van de veerpoot; zo verbind je een chassisdeel met een chassisdeel en niet twee delen van de wielophanging.

ik heb hier iets voor in de pijplijn, ook uit rvs en ben van plan om een beperkte oplage in unifit te maken (incl een oplossing voor cvt eigenaren). verwacht hierover later dit jaar dus meer van:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2010 12:25 #811510 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic V340R ophanging GT dempers RVS veerpootbrug
Een RVS veerpootbrug...:yeah: , weer een mooi initatief Anjo!

Zeker voor de wat sportief rijdende mensen onder ons erg leuk natuurlijk, nu rijd ik over het algemeen heel rustig ( met de 340 dan he :woops:), heel af en toe een bocht wat harder in.

Heeft het dan ook wel nut of voel je het verschil in de auto sowieso, ongeacht je rijstijl?

Word de voorwielophanging niet zwaarder belast met een veerpootbrug of is het alleen het tegengaan van het torderen van de carrosserie?

Gr; Wouter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-01-2010 14:58 #811524 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V340R ophanging GT dempers RVS veerpootbrug
De voorwieophanging wordt hiermee niet zwaarder belast.Je bereikt alleen een grotere stijfheid in de neus van de auto.
Zou dus theoretisch zels n ontlasting van de voortrein kunnen zijn .

Bij normaal rustig rijgedrag zel er in een 3-serie nix van merken als dei gemonteerd is..

Maar dat is natuurlijk met veel tuningszaken zo.Ik noem maar even als voorbeeld polyurethaan bussen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-01-2010 21:49 #811543 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V340R ophanging GT dempers RVS veerpootbrug
Ik heb er wel belang bij, ga je er meerdere maken? En zo ja , wanneer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2010 21:59 #811547 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic V340R ophanging GT dempers RVS veerpootbrug
eerste idee is iets van 30 stuks; afhankelijk van de vraag. na de fabricage voor een prototype, een goede oplossing voor een mk2/mk3 cvt voertuig en een proefmontage bij een mk1, mk2 en mk3 (incl b14, b172 en b200 motoren)

maarrr; ik heb op dit moment de organisatie van een stabilisatorstang groupbuy ?n voor deurrubbers in handen. voorlopig heb ik er dus nog geen tijd voor, want ik wil dat eerst afronden. denk dat de eerste stappen in april/mei gezet gaan worden, weet al wel ong hoe ik het ga maken en als het ook maar half zo mooi word als ik denk dan wordt het nog steeds dikke p*rno!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2010 22:45 #811554 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic V340R ophanging GT dempers RVS veerpootbrug
Wat zullen al die 300's straks toch lekker sturen met al die brede banden, Koni's, polubushes, stuggere veren, veerpootbruggen en stabilisatorstangen..! :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets