× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

Remmen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-10-2005 16:53 #655999 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remmen
Helemaal hartstikke goed. Prima artikel. Niks gelogen, behalve dat het hygroscopisch heet, zoals in bv. hygrometer. Hydro is meer in de olie als in het water...
En dat van het roestrandje (of stootrandje) is een gouden tip, die fout wordt heel vaak gemaakt, en vaak gaat die hoofdremcilinder dan niet direkt kapot, maar enkele dagen/weken later, als het echt niet uitkomt. Bijvoorbeeld als er een wachtrij voor het spoor staat en jij komt er even aansluiten.... (niet uit eigen ervaring, maar wel kortbij !!)
Groet, Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-10-2005 20:12 #656000 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remmen
en, voor de sneue sleutelaars die het in hun eentje moeten doen; zijn er nog hulpmiddelen waarmee dat kan.

ook voor de handige sleutelaars die gewoon snel klaar willen zijn trouwens....

je hebt tegenwoordig remvloeistof bestendige terugslagklepjes, die je in het slangetje kunt opnemen wat je op de nippel zet. Zodoende wordt voorkomen dat de oude olie of lucht terug via de nippel naar binnen komt, als je het pedaal loslaat.

zelf gebruik ik al een poos een drukregelaar van een compressor, die ik op 0,6 bar (minimum regeldruk) heb ingesteld, en voorzien van een dop die op het remvloeistofreservoir past. verversen en ontluchten is nu pas echt makkelijk geworden; nippel opendraaien, en je ziet de oude vloeistof/luchtbellen eruit komen.

Groetjes Wouter


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-10-2005 21:57 #656001 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remmen
Geventileerde remschijven voor de V360? Welke zijn dat dan precies? Ik kan het niet vinden op de site van bijv. Biesheuvel. Prijs? En wat over wat voor remklauwen hebben jullie het? De normale, maar dan nieuw? Of effectievere, met meerdere zuigers? In Duitsland eist de T??V overigens bij dit soort aanpassingen van het remsysteem dat alles, maar dan ook echt alles: leidingen, cilinders en dopjes, moet worden aangepast. Mag een modificatie als deze in Nederland dan zomaar? En wordt de balans in remkracht achter/voor er niet tezeer door verstoord? Dat schijnt namelijk wel het probleem te zijn als je (op de openbare weg overigens onbruikbare) raceremblokken gaat monteren, reden waarom verschillende deelnemers die in de V360-Cup meerijden - in de top - gewoon rijden met volledig standaard remmen, inclusief de standaard blokken (maar dan wel de officiele, made by Volvo). Enne, ? propos "?national sports"?: wat mag dat wel zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-10-2005 09:26 #656002 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remmen
Mijn god..wat een vragen. Ik zal even mn eigen ervaringen op remgebied uit de doeken doen hier:
Setup van de volvo die we op zandvoort gebruiken:
-National gegroevde remschijven (gekocht bij speed equipment, hebben weinig groeven, wat fijn is).
-Semi-gereviseerde remklauwen (nieuwe rubbers)
-standaard remleidingen
-Mintex 1144 compound peugeot 405 remblokken (passen gewoon op v360).

Dit alles remt snoeihard als je even de rem goed aankijkt. Is zelfs een beetje overkill voor straatbanden, ze blokkeren te makkelijk. De mintex blokken zijn perfect bruikbaar voor openbare weg gebruik, en kunnen steviger werk op het circuit redelijk goed aan.

We hebben op van alles gereden in de tussentijd: goedkope nieuwe blokken van onbekend merk, remblokken van een sloopauto, nieuwe volvoblokken en die mintex blokken dus. De sloopblokken waren verouderd en met de gegroefde remschijven was er na 1 heat niets meer over, de volvo blokken remmen goed maar hebben hun beperkingen wat remkracht betreft. Mintex remt snoeihard en kan beter tegen fading. De mensen die ik ken uit de volvo cup rijden zeker niet op volvo remblokken, iig niet gewoonlijk. Eerder op DS2500/DS3000.

Voor straatgebruik zou ik gewone volvoblokken of textar-achtig spul aanraden.. Remt goed genoeg en je hoeft er ook niet teveel geld aan te verspillen. Geventileerde schijven zijn compleet overbodig, een brake-duct helpt genoeg op het circuit en op de openbare weg zul je niet snel fading meemaken met degelijke remblokken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets