Remmen
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Effe een vraagie: als ik loop te scheuren in mn 1400 (ja,ja, dat kan echt) vallen de remmen wat tegen. Van echt ankeren is geen sprake. Dat kunnen die Duitsers beter (mn e28 520I ankert als een gek, maar goed ;-)) Heeft iemand ervaring met geperforeerde remschijven van European Tuning en groene kevlar blokken van Green Stuff??? De remschijven werden gemaakt door Zimmermann en vervolgens door de importeur van gaten voorzien. Kan dit zomaar??? Let me know...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Rijden is een kunst, maar remmen ook.
Een maat van me heeft een Peugot 205 GTI (een 1.9) met geperforeerde schijven (DBS dacht ik...?) voor en Greenstuff blokken rondom.
Ik ben niet kapot van Franse auto's, en zo'n 205 is natuurlijk wel wat licht vergeleken met onze 360's (plakt ook niet zo als dat ik het gewend ben), maar het remt afgrijselijk goed met dat remsysteem.
Die krengen bijten echt zodra je eraan komt, het vereist een heel gevoelige rechter (of linker-) voet. Te veel is meteen ECHT teveel, maar precies goed geeft wel een enorme kick...
Als mn schijven aan vervanging toe zijn komt er wel zoiets op.
Bovendien geven de Greenstuff blokken een remstof af die niet aan je velgen blijft plakken (= minder poetswerk), en de trommels achter houden sowieso het grootste deel van het stof binnen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- van Strik
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Dus zullen de blokken harder slijten, de schijven juist niet.
Daarbij zijn geventileerde/gegroefde/geperforeerde schijven bestand tegen hogere temperaturen (tot 1400 graden in sommige gevallen) dan onze massieve schijfjes.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Helaas doet niemand dat en daardoor heb je meer kans op fading en is je pedaal erg vaag.
Ik heb zelf Dot 5.1 remvloeistof gebruikt met bovenstaande remschijf/remblok setup en ik remde zelfs auto's uit de Mini Cooper Challenge uit met mijn V360 op Zolder. Ronde na ronde na ronde, zonder fading. Bespaar je dus alle dure uitgaven en zorg alleen voor regelmatig onderhoud.
Overigens als je echt gaat racen zijn andere schijven (groep N bijvoorbeeld, kosten 90 euro per set bij Biesheuvel) en remblokken (Ferrodo DS2500) wel aan te raden. Maar na iedere race: blokjes vervangen en na iedere 3 a 5 races je remolie verversen. De meesten doen het zelfs vaker.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik race niet serieus, en ben sowieso al onder de indruk van het "standaard" remsysteem van de 360, die remt, ondanks zn hogere gewicht, beter dan mn 460 met NIEUWE olie en blokken en schijfremmen rondom.
Ik hoef geen betere remmen, maar minder poetsen trekt me wel aan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Maar Textar blokken zijn gewoon immitatie, ik kocht ze in Leeuwarden bij een automatialen zaak waar een kennis van me werkt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Kwa remmen heb ik ook het nodige aangepast voor mijn volvo 340.
Ik heb voor national sports gegroefde remschijven gekombineerd met standaard remblokken.
Ik had eerst Ferodo DS 2500 blokken maar die bleken niet echt geschikt voor op de openbare weg.
Er zit nu een set nwe. remklauwen op mijn auto.
En er zijn veel duitse auto,s die het nu niet redden kwa remkracht;).
Waaronder de BMW E36 318,Golf GTI en Corados van mijn vrienden.
Maar waar ik niemand over heb gehoord is het belang van goed ontluchten.
En dat vind ik dus het belangrijkste.
Voor de doehetzelfers.
Je neemt een jampotje met deksel.
Je maakt een gaatje waar een doorzichtig benzine slangetje doorheen past.
Dit slangetje moet wel op de ontluchtingsnippels passen.
Dan zorg je dat je een assistent in de auto hebt.
Je begint met ontluchten bij de remcilinder die het verste weg is van de hoofdremcil.
Dus RA,LA,RV,LV.
1. zet een ringsleuteltje 10/11 op de nippel.
2. plaats het slangetje.
3. vraag je assistent te pompen.
4. Zeg tegen je "Remmer" dat ie het pedaal moet vasthouden.
5. draai de nippel los en en zie de vloeistof met belletjes door het slangetje stomen.
6.Het pendaal zakt nu vrij snel.
Zodra het stopt te stromen draai je de nippel weer dicht.
Herhaal dit net zolang tot de vloeistof helder en bubbel vrij is.
BELANGRIJK!
Zodra je de nippel losdraaid zakt het rempedaal.
Let er op dat je assistent niet te ver doortrapt!
Anders kan je een oude rempomp lektrappen!
Vanwege een roestrandje dat zich vormt waar de remcup normaal gesproken niet komt.
Het verversen wat ik hier gelezen heb klopt ook.
De reden hiervan is is dat remvloeistof Hydrocopisch is.
Dat betekend dat het vocht aantrekt.(zelfs aan de buitenlucht.)
Ook vervuild remvloeistof.
En dat betekend dat het kookpunt omlaag gaat in verloop van tijd.
Dus als er te veel water/vuil in zit onstaan er dampbellen die er voor zorgen dat de pedaaldruk niet goed wordt doorgegeven aan de remcilinders.
Dus heb je nog wat remvloeistof te lang zonder dop laten staan dan mag je het niet meer in je auto gebruiken.
Ik hoop dat mensen hier iets aan hebben.
Vriendelijke groet.
Andries
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.