× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-04-2014 20:57 #946903 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...
Ah! Zit niet zo in de volvo tot nu toe, dus die had ik ff over het hoofd gezien.
Welke wielen worden aangedreven maakt me voor de daily driver niet uit.
Om te spelen hebben we een Ford Capri 2300 v6.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-04-2014 21:02 #946905 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...
Persoonlijk vind ik, ook zonder ''lol'', achterwielaandrijving toch ook wel een stuk prettiger dan voor. Gevoelsmatig meer controle over de auto, meer mechanisch gevoel, je wordt geduwd in plaats van getrokken... Moeilijk uit te leggen, maar het voelt sowieso heel anders aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-04-2014 22:46 #946912 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...
I know, maar 's winters met sneeuw is FWD toch een stukkie veiliger (niet leuker ;)), hij komt nl. niet zo makkelijk "om" wat een RWD tuurlijk wel doet
Maar bij RWD weer geen aandrijfkrachten in het stuur.

Maar goed, is voor mijn doel geen issue. Hooguit voor mijn vriendin...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-04-2014 22:52 #946916 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...
Ik moest vandaag weer even aan dit topic denken :D

Een collega van mijn moeder heeft mij namelijk een nette Amazon uit 1964 aangeboden. De huisarts in kwestie rijdt al een hele tijd dagelijks met zijn Betsie 200 kilometer per dag in de Volvo, van zijn huis naar zijn werk en terug. Uit pure liefhebberij. Als mijn moeder op het werk komt vraagt hij volgens haar ook altijd hoe het met mijn Volvo's is. Nu zoekt hij een liefhebber voor de auto omdat hij zelf bijna altijd op vakantie is...
Een oude Volvo dagelijks rijden schijnt dus niet eens echt moeilijk te zijn.

Overigens zit ik er wel aan te denken om de auto te kopen, in elk geval een keer een bezichtiging gaan doen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2014 16:38 #947093 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...

macfocus;228071 schreef : Waarom heb je met een 940 meer lol dan met en 850?
850 was toch iets meer de sportievere station?
940 heeft bij mij nou geen sportief imago...


jij associeert lol met sportief, zo bedoelde ik dat niet. Een 850 gaat strakker de bocht door, zeker. Maar met een 940 heb je meer lol omdat je er veel meer zelf aan/mee kunt doen. Bovendien zijn de onderhoudskosten veelal lager. Vergelijk bijvoorbeeld maar eens de kosten voor het vervangen van de distributieriem. De carterontluchting van een 850 geeft nog wel eens problemen, van de redblocks ook. Maar bij een 850 is het "iets" meer werk en kost het "iets" meer geld om het te vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-04-2014 21:54 #947154 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...
Ah, vanuit die optiek.
Dank voor de info!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-12-2015 12:35 #959772 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...
Ben wel benieuwd wat het geworden is uiteindelijk? :)

Ik ben uiteraard zwaar bevooroordeeld (want de gelukkige eigenaar van een 945 of 940 Estate, maar dan in de turbodiesel uitvoering). Ik ben het volledig met de - subjectieve - stelling eens dat RWD fijner rijdt dan FWD.
Zodra ik een betrouwbare aanvoer gevonden heb van goede koolzaadolie (DIN 51605), gaat de 940 weer de weg op!

Trouwens een heel gelukkig en schadevrij nieuw jaar voor iedereen toegewenst!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-01-2016 11:04 #959773 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...
Het is uiteindelijk (ruim een jaar geleden ;)) een V70 classic 2.5 10V op LPG geworden.
Kostte niet te veel, in zeer behoorlijk staat en inmiddels technisch ook helemaal bij.
Gekocht met 304.000km op de teller, dus net nieuw.
Staat inmiddels al weer 328.000 op.
Heeft ons van de zomer zonder enig probleem vol beladen naar talie en weer terug gebracht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-01-2016 12:14 #959774 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...
Dank voor je antwoord en gefeliciteerd met de v70!
Ik wens je vele probleemloze kilometers toe...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets