× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-04-2014 10:21 #633246 door V300 register
Hallo,

Ik heb een vraag en wil gewoon graag jullie menig en ervaring horen.

De situatie is als volgt:
Baan kwijt, leaseauto kwijt.
Is balen, maar goed.

Nu ben ik wel van de oude auto's, ik bezit een Ford Capri voor de hobby. Sleutelen doe ik vaak zelf, al mis ik de kennis. Heb bijvoorbeeld met goede instructie van ervaren vrienden zelf het blok succesvol gereviseerd ; )

Het is niet onmiddellijk urgent, want er staat ook nog iets anders op de oprit (nieuwe Kia Picanto), maar er moet uiteindelijk iets anders komen.

Ik speel al een tijd met het idee om een oude ervaren Volvo oid te kopen.
Zweeds spul heeft mijn voorkeur, mooi land enzo waar ik al vaak geweest ben.

Ik denk bv. aan een 240 station op LPG.

Per jaar zal ik ongeveer 25000KM gaan rijden.

Nu zijn er natuurlijk 100.000 meningen en tips, maar ik hoor er toch graag een paar.

Kosten zijn zeker op korte termijn een issue.

Ik hoor graag,

Bedankt

Arjen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2014 11:26 #944142 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...
Belastingvrijstelling speelt geen rol, aangezien je op LPG gaat rijden en je auto ook in de winter nodig hebt. Dan is mijn advies, koop een 850 zonder turbo. Dus de 2.0 of 2.5 op LPG. Veel meer comfort dan een 240, 740, 940 of 340 / 360. Roesten niet en degelijk. Onderhoud is er zelf ook nog aan te doen, omdat er nog niet te veel elektronica in zit. Oow en 850's zijn ook nog eens goedkoper in aanschaf dan de oldtimers ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-04-2014 11:33 #944143 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...
koop een s/v40 op g3, zijn een stuk lichter als een 850.. en g3 is goedkoper in belasting. en de 1.8 is natuurlijk zuiniger als de 2.5 in een 850.

een oude volvo op lpg is met belastingen tegenwoordig helemaal niet meer aantrekkelijk om te rijden.. je moet het alleen doen als je het echt voor de auto zelf doet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2014 11:41 #944144 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...
850 is er ook op G3. Inderdaad weln iets onzuiniger, maar dezelfde belasting. De V40 1.8 van mijn ma weegt 1360 rijklaar en de 850 2.0 van mijn pa 1426 rijklaar. Maar het rijdt wel veel lekkerder dan een S/V40 phase 1 (tot 2000). Nieuwere S/V40's zijn weer aan de dure kant.. En natuurlijk de 5 cylinder roffel :D
Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-04-2014 12:38 #944145 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...
Belasting "ontduiken" (don't start) was niet pers? het doel.
Wordt met de Capri zelf ook gen**id door de misbruikers, dus kan ik het eigenlijk niet maken om het zelf te gaan doen ; )

Wil eigenlijk niet meer uitgeven dan ? 2000,- voor aanschaf en de eerste zaken die dan ongetwijfeld moeten gebeuren om zeker te zijn dat ie goed, probleem loos en vooral veilig rijdt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-04-2014 12:39 #944146 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...
Oh, vanaf welk jaar zit er G3 Gas in?
Of beter gezegd, hoe zie ik of het G3 is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-04-2014 18:42 #944155 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...

Niet geregistreerd;227830 schreef : Oh, vanaf welk jaar zit er G3 Gas in?
Of beter gezegd, hoe zie ik of het G3 is?


G3 is lpg-injectie, dus er zitten extra injectoren in het inlaatspruitstuk! Vanaf welk jaar durf ik zo niet te zeggen. 850/s40/460/480 heb ik allemaal een keer met G3 gezien, dus ik zou zeggen vanaf 94' en later..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2014 21:20 #944166 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...
Hoi Arjen. Ik kan je niet pb?n, dus dan maar zo. Ik weet wel een 240 staan, waar gas in zit. PB of mail mij maar even.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2014 21:52 #944172 door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...
Beste Arjen,
Als je goedkoop wilt rijden (en daar is niets mis mee) moet je je eens afvragen of een oldtimer op gas, vele km's en daardoor veel slijtage, en frequent onderhoud, of dat is wat je wilt.
Overweeg eens een goedkope , wat oudere en niet te zware , auto op benzine, en met weinig kilometers.
Een Volvo op LPG loopt 1 op 8, een Renault Megane (slechts als voorbeeld)loopt 1 op 15 tot 18, en kost weinig in de belasting, verzekering, en onderhoud.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-04-2014 22:16 #944173 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...
Ik denk dat je met zo'n vehikel het goedkoopst rijdt. Op LPG G3, dus korting op de belasting t.o.v. gewone LPG, en aangezien het maar een licht autootje is kost het maar ?30 per maand aan belasting...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets