× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

Te hoog CO 340 CVT winner

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-02-2014 20:40 #942532 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoog CO 340 CVT winner

Niet geregistreerd;226112 schreef : Zou ik kunnen doen , maar dan moet ik wel weten of het de juiste is .
En dat is nu ook weer het probleem , ik weet dat dus niet.


Het is een B14.4. Waarschijnlijk B14.4E, maar B14.4S kan ook. Dat staat op het typeplaatje van de motor. Als je een carburateur neemt van een zelfde motor, dan zit je sowieso altijd goed.

Waar kun je die vinden?
Het makkelijkste is marktplaats of zo, genoeg advertenties van mensen die onderdelen aanbieden. Er zijn verder ook nog commercieele bedrijven actief. Ook de sloop kun je proberen.
Het beste is denk ik op het aanbod van Erik in gaan, zodat er ff iemand met ervaring met 340's mee kan kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2014 21:01 #942535 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Te hoog CO 340 CVT winner
Een gebruikte carburateur zou ik niet zomaar monteren, vaak zijn zebehoorlijk gaar en aan revisie toe. Beter kun je met Erik een afspraak maken, hij heeft uitgebreide ervaring

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-02-2014 10:29 #942546 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoog CO 340 CVT winner
yep een onverprutse carburateur kan om meerdere redenen een CO van 7 of8% opleveren. Nu ze er blijkbaar grofstoffelijke zaken aan veranderd hebben (hendeltjes die missen, dingen met ijzerdraad vastgezet) zou je inderdaad beter een nieuwe 'basis' kunnen zoeken in de vorm van een vervangende carburateur.

je kunt dan ook gelijk de vervangende carb reinigen, eventueel een revisiekit erin doen, en vooral belangrijk om de vlotterhoogte goed af te stellen voor je m monteert. Altijd nieuwe pakking gebruiken aan de voet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-02-2014 10:31 #942548 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoog CO 340 CVT winner
overigens is het in theorie wel degelijk mogelijk om een motor waarvan de 2e trap vd carburateur uitgeschakeld is perfect stationair te laten lopen met lage CO uitstoot. Maar.. dan moet wel de rest vd carb + ontsteking + etc ook in orde zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets