× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

Te hoog CO 340 CVT winner

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-02-2014 21:14 #633113 door V300 register
Te hoog CO 340 CVT winner is gemaakt door V300 register
Wij hebben een 340 CVT staan die voor de apk is afgekeurd

2 handremkabels en 1 remslang moeten worden vervangen en het CO was veel te hoog.

De kabels en de slang mogen geen probleem vormen , alleen moeten we die nog kopen.

Het CO is het grootste probleem , bij de carburateur is 1 kamer afgesloten dmv het vastzetten van een klep en het verwijderen van de chokeklep.
Tevens was er een slang niet aangesloten.
Daar wij echt geen verstand hebben van een Volvo vragen wij jullie hulp.

Klopt dit wel , ? waar kunnen wij de juiste carburateur halen en alle andere onderdelen?

Kunnen jullie ons helpen ?
bijv. wat is de juiste carburateur en hoe moet die worden aangesloten en worden afgesteld ?

Met vriendelijke groet,

Andy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2014 21:37 #942275 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Te hoog CO 340 CVT winner
Hoi Andy, de tweede kamer is een tweede trap die pas bij veel gas open gaat. Daar hoort ook geen chokeklep te zitten. Om welke motor gaat het? B14.4?

Kijk of het deksel van de carburateur niet los ligt waardoor de vlotterhoogte verkeerd is, kijk of er geen vacuumlek is bij de voet waar ook de koelslangen op zitten aangesloten en of dit niet gecompenseerd is, en begin met de basisafstelling van 2.5 slag vanaf dicht van de CO-schroef goed te laten lopen.

Welke slang is los en hoeveel was de CO?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2014 21:44 #942277 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Te hoog CO 340 CVT winner
Ja ben ik ook wel benieuwd naar, vermeld ook even of de auto een katalysator heeft. En het precieze motortype

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
16-02-2014 22:04 #942280 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Te hoog CO 340 CVT winner
Maar het beste is foto's en veel want:

:pics:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2014 10:18 #942295 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Te hoog CO 340 CVT winner

Niet geregistreerd;225848 schreef : Wij hebben een 340 CVT staan die voor de apk is afgekeurd

2 handremkabels en 1 remslang moeten worden vervangen en het CO was veel te hoog.

De kabels en de slang mogen geen probleem vormen , alleen moeten we die nog kopen.

Het CO is het grootste probleem , bij de carburateur is 1 kamer afgesloten dmv het vastzetten van een klep en het verwijderen van de chokeklep.
Tevens was er een slang niet aangesloten.
Daar wij echt geen verstand hebben van een Volvo vragen wij jullie hulp.

Klopt dit wel , ? waar kunnen wij de juiste carburateur halen en alle andere onderdelen?

Kunnen jullie ons helpen ?
bijv. wat is de juiste carburateur en hoe moet die worden aangesloten en worden afgesteld ?

Met vriendelijke groet,

Andy


Stuur maar een pb naar mij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-02-2014 14:10 #942309 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoog CO 340 CVT winner
Ik zal zodra ik weer bij de auto ben eens foto's van het hele spul proberen te maken.

De tweede trap is in zijn geheel niet eens werkend , dus dat is het vreemde wat wij tegen kwamen.

Maar ik zal van de week even foto's maken !

Als ik het kenteken invoer bij mijnautoonderdelen.nl krijg ik deze info:

Volvo 340/343/345 340 1.4 L,GL,DL,Winner B14.4S 51 kW

Dan zou het motortype B14.4S zijn , maar die afgesloten 2de trap/kamer van de carburateur kunnen wij niet plaatsen.

De slang die los (en gedicht met een bout) was een slang die volgens mij normaal gesproken boven op de motor naast die dikke slang word aan gesloten?

Snapt men het nog ?

Maar ik maak wel foto's en stuur die dan even door !

Groet,

Andy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
17-02-2014 16:55 #942314 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Te hoog CO 340 CVT winner
Motortype leest men simpelweg af van het blok aan de bestuurderszijde.
Je kijkt er zo op, indien nodig even met een lap de viezigheid eraf poetsen en je leest zo welk motortype het is.
Het typenummer van de carburateur is af te lezen op de voet, aan de passagierszijde.
We wachten met spanning de foto's af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-02-2014 12:52 #942357 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoog CO 340 CVT winner

Niet geregistreerd;225884 schreef : maar die afgesloten 2de trap/kamer van de carburateur kunnen wij niet plaatsen.


De chokeklep zit alleen op de 1e trap; da's dus normaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-02-2014 20:28 #942508 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoog CO 340 CVT winner
Ben ik weer , de motor is in ieder geval een B14.4 Dat staat op het blok.

Nu het geval van de carburateur. geen foto kunnen maken , telefoon maakt geen goede foto's .

Misschien als ik het uitleg dat het dan iets duidelijker word.

Als men het luchtfilter verwijderd , zit aan de linkerkant (richting het raam) de bediening van de carburateur , ga bij het rechter voorwiel staan dan is de kamer het dichtstbij onklaar gemaakt door middel van het gesloten zetten van de gasklep, het verwijderen van het bedieningsstangetje en dan met ijzerdraad de klep vastzetten ?
Gaat men aan de kant van de bestuurder staan , zitten er 2 kleine slangtules met een stukje slang en een paar schroeven er in om het af te sluiten ?

Ik snap er dus niets van , maar het CO was veel te hoog richting de 7 0f 8?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-02-2014 20:41 #942509 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoog CO 340 CVT winner
Dan zit je chokeklep vast en loopt je motor veel te rijk. Foto zou toch wel handig zijn ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets