× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

plaatjes ijzer uit secundaire kast ???

Lees meer
10-01-2012 14:00 #897787 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic plaatjes ijzer uit secundaire kast ???
Ik doe eens een poging om dit te ordenen.

Niet geregistreerd;192086 schreef : goeiemorgen,
Ik heet patrick en ben voor een vriend van mij zijn volvo 340 aan het kijken waarom hij niet meer rijdt.
Ik heb 200 kilometer geleden de koppeling vervangen maar na dit kleine aantal kilometers doet hij het weer niet.
Ik heb eerst de koppelingsplaat gecheckt maar die was nog nieuw en de rest ook dus
nadat ik verder ging kijken kwam ik erachter dat uit de aftapplug, van volgens mij de secundaire kast (heb ik van horen vertellen dat het zo heet), kwamen 2 stukjes ijzer uit van ongeveer 1,5 centimeter met in het midden een gaatje.
Ik heb geen idee wat de functie is ????? daarom mijn vraag of er iemand een opengewerkte tekening heeft van zo een secundaire of de hele variomat van een volvo 340.
De auto heeft pas 35000 kilometer vandaar dat ik het een beetje vreemd vind dat er zoiets stuk gaat maarja kan altijd ???
Als iemand mij misschien kan helpen alvast bedankt !!!!!
gr patrick


Dus als ik het goed begrijp is er bij het aflaten van de olie van de secundair metaal mee gekomen. Nu zoekt ie shema's/foto's om te kunnen bepalen welk onderdeel het begeven heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-01-2012 14:22 #897789 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic plaatjes ijzer uit secundaire kast ???
Is het niet handiger dat Patrick een foto van de beide onderdeeltjes en een foto van het betreffende variodeel (secundair/primair) plaatst?
Wellicht dat mensen van hier de onderdeeltjes die met de olie zijn meegekomen dan wel herkennen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-01-2012 19:25 #898147 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic plaatjes ijzer uit secundaire kast ???
variomatic

of je tussenas is kapot,of er is een schijfkop afgelopen !!
[mod]ook op zaterdag mag er niet via het forum geadverteerd worden[/mod]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
16-01-2012 22:08 #898293 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic plaatjes ijzer uit secundaire kast ???
Ik heb wel een keertje gehad dat er een segerring was losgeknapt in de primaire kast, in tientallen stukjes. Waar het aan zat weet ik niet meer precies, is al zeker 8 jaar geleden. Zal de tandwielen of de hefboom in bedwang moeten hebben gehouden.
Dat kan misschien bij jouw ook de oorzaak zijn.

Kast loshalen en nakijken, het beste kun je hem dan even demonteren.
En het onderdelenboek erop napluizen om te kijken waar deze vandaan kan komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets