× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

plaatjes ijzer uit secundaire kast ???

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-01-2012 09:42 #631732 door V300 register
plaatjes ijzer uit secundaire kast ??? is gemaakt door V300 register
goeiemorgen ik heet patrick en ben voor een vriend van mij zijn volvo 340 aan het kijken waarom hij niet meer rijdt ik heb 200 kilometer geleden de koppeling vervangen maar na dit kleine aantal kilometers doet hij het weer niet ik heb eerst de koppelingsplaat gecheckt maar die was nog nieuw en de rest ook dus nadat ik verder ging kijken kwam ik erachter dat uit de aftapplug van volgens mij de secundaire kast heb ik van horen vertellen dat het zo heet kwamen 2 stukjes ijzer uit van ongeveer 1,5 centimeter met in het midden een gaatje geen idee wat de functie is ????? daarom mijn vraag of er iemand een opengewerkte tekening heeft van zo een secundaire of de hele variomat van een volvo 340 de auto heeft pas 35000 kilometer vandaar dat ik het een beetje vreemd vind dat er zoiets stuk gaat maarja kan altijd ??? als iemand mij misschien kan helpen alvast bedankt !!!!!
gr patrick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-01-2012 09:48 #897767 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic plaatjes ijzer uit secundaire kast ???
[mod] Ik ga je niet kunnen helpen want geen verstand van variomaten, maar kan je proberen je tekst wat leesbaarder te maken door middel van punten, komma's, hoofdletters en een entertje hier en daar? Het is nu bijna niet leesbaar (en dan zijn mensen minder snel geneigd je te helpen).[/mod]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-01-2012 10:38 #897771 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic plaatjes ijzer uit secundaire kast ???
Het is net als of weer op school zitten. Maar in dit geval leest de meester het verhaal gewoon niet goed. Ok? het staat er er een beetje krom maar de tekst is best te begrijpen als het moet.
Dat het een beetje slordig overkomt is wel duidelijk, ook zonder commentaar. We moeten gewoon accepteren dat er ook mensen of het forum komen die alleen even een antwoord op hun vraag willen hebben en waar je dan vervolgens niets meer van hoort. Het zelfde geld een beetje voor de voorstel procudure. Als ik wil weten hoe vast ik maar bouten mag draaien. iis het toch niet van belang hoe ik heet. of zie ik het fout.

Regels zijn echter regels en ik zal me er voor zover aan houden al vraag ik me soms of waar de beheeders mee bezig zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-01-2012 12:00 #897775 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic plaatjes ijzer uit secundaire kast ???
Het is gewoon een tip en die hoeft niet eens van een moderator te komen, iedereen kan die geven. Zelfs met dat pionnetje als je de code weet...

Er is geen regel dat mensen duidelijk moeten schrijven. Of ze een antwoord kunnen verwachten is een tweede.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-01-2012 12:15 #897776 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic plaatjes ijzer uit secundaire kast ???
Precies Vincent, ik probeer vooral niet al te veel de schoolmeester uit te hangen maar een tekst zoals hierboven is gewoon slecht te lezen. Mensen haken dan snel af en dan kan je fluiten naar je antwoord.
Het is een combinatie van een ongeschreven (fatsoens-)regel en gezond verstand dat als je hulp wilt, je even de tijd neemt om je tekst door te lezen en van leestekens voorziet.

En zullen we nu dan weer ontopic gaan? Drie posts inmiddels alweer gewijd aan een in mijn ogen betrekkelijk zinloze discussie die helemaal n?ets met de vraag van doen hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-01-2012 12:17 #897777 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic plaatjes ijzer uit secundaire kast ???
schrijffouten

sorry als mijn nederlandse taal niet zo goed is met hoofdletters en puntjes enzo ik ben nou eenmaal iemand die met zijn handen werkt en niet zoveel schrijft ben allang blij dat ik het kan typen anders konden jullie het helemaal niet lezen en verder probeer ik een volvo 340 op de weg te houden en dat is volgens mij het hoofddoel van iedereen hier toch ???? of heb ik het dan fout bij deze mijn uitleg !!!!
gr en een hele prettige dag nog patrick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-01-2012 12:27 #897779 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic plaatjes ijzer uit secundaire kast ???
Op de website staat uitgebreide informatie over de werking van de CVT, met veel plaatjes van de vario. Check: www.volvo300club.nl/berichten.php?conten...omatic&menu=techniek (onder werkingsprincipe). Misschien kun je aan de hand daarvan specifieker het probleem aangeven. Waar die stukjes ijzer uit kwamen bijvoorbeeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-01-2012 12:44 #897783 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic plaatjes ijzer uit secundaire kast ???
draait de cardanas wel als je in z'n neutraal gas geeft?
zoja, draaien de vario riemen mee als je hem in zn D zet?

zien de plaatjes eruit alsof ze ergens van afgebroken zijn?
kan me er in het secundaire niet iets bij voorstellen, dat is zowat alleen maar tandwielen en een paar lagers. t zou wel uit het primaire kunnen komen van het schakelmechanisme

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-01-2012 13:18 #897784 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic plaatjes ijzer uit secundaire kast ???
Ik moest even denken aan een afgebroken stelplaatje (vanwege het ronde? gaatje) forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=190109&postcount=7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-01-2012 13:57 #897786 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic plaatjes ijzer uit secundaire kast ???

punkazz;192104 schreef : Ik moest even denken aan een afgebroken stelplaatje (vanwege het ronde? gaatje) forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=190109&postcount=7


Je kunt toch geen koppelingsplaat vervangen en gebruiken zonder die stelplaatjes? Ik dacht dat je die er, stukje bij beetje, uit moest halen wanneer de koppelingsplaat ouder wordt maar bij een nieuwe heb je sowieso 2 of 3 op iedere plek nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets