× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

trekhaakcode Brink?

Lees meer
24-06-2013 22:34 #932835 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic trekhaakcode Brink?
Op mijn typeplaatje van Tobo staat ook dat er 1500 kg aan mag hangen, ga ik maar niet proberen...

Op het kentekenbewijs staat overigens netjes 900 kg vermeld ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-06-2013 22:38 #932958 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic trekhaakcode Brink?
nee, ze gebruiken de fabrieksopgave zoals ook in het online bestand zichtbaar is. voor deze variomaat dus netjes 900 kg max. ik heb ze wel de trekhaak code en keurno verstrekt maar dat schijnt niet meer nodig te zijn. mooi daarmee is de rode schicht geheel geschikt voor normaal eerstelijns gebruik, radiootje zit er nou ook in, karren maar en FOK Weekers met zijn maffe winterstop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2013 11:52 #932977 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic trekhaakcode Brink?
Ik heb in de papieren van de pk reeds 2 gewichten staan (650 ongeremd en 1200 geremd). Dan hoef ik dus niks te doen? :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-06-2013 12:23 #933040 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic trekhaakcode Brink?
Dan hoef je niks te doen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-10-2020 16:55 #988380 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic trekhaakcode Brink?
zo daar zijn we weer met een gerelateerde vraag namelijk wie maakt me even een mooie rechte (haaks op plaat) buitenlicht foto van een TOBO trekhaakplaatje? Ik zag wel een schuin liggende maar die krijg ik niet voldoende onthoekt voor realistisch hergebruik.


heb net na 1,5 jaar op de loer liggen weer een haakie gescoord voor de dikke daf (vorige meeverkocht met de rode schicht helaas) maar zal je zien, net weer een ander merk.


Oja moet wel van een 1400 zijn ivm de juiste gewichten dus die bekende foto van een B19 haakplaat is helaas niet bruikbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-10-2020 21:45 #988381 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic trekhaakcode Brink?
Zal morgen even kijken op mijn 83er 340.
Gromsound, ik lees net dit hele topic en zit me te bescheuren over de door jou
gebezigde term RDtW. Jou kennende denk ik wel dat ik weet wat je daarmee bedoelt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-10-2020 10:12 #988382 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic trekhaakcode Brink?
Bij Typ staat B19, dus ik denk dat je er niets aan hebt. Of ben ik nu in overtreding met
mijn B19 trekhaak onder een B14 auto?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-10-2020 17:13 #988383 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic trekhaakcode Brink?
dafclub.nl/dcn/forum/37-a-types/6847-trekhaak-600-tot-en-met-33

Heb je hier wat aan en bedoel je dit plaatje? Via de dafclub:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-10-2020 17:22 #988384 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic trekhaakcode Brink?
Bonsoir tezaam,


machtig mooi haakie voor dat ouwe defke maar inderdaad niet wat ik zoek. Plaatje moet wel enigszins bij de haak passen bvk met een typenummer. Als uiterste redmiddel kan ik gewoon het Brink plaatje weer nemen maar ik wou toch liever origineel als het effe kan.


Die B19 haak is overgekwalificeerd voor de 1400, dat zal geen probleem zijn. Trekgewicht op kentekenbewijs is maatgevend bij controles. Wordt anders als je een tandemasser met een auto erop erachter hangt en je beroept op het plaatje ....


RDtW met de t van tegen, houderoverop wat een ellende ik sinds het begin der tijden met die lui heb meegemaakt. De keurmeesters op de locaties zijn prima mede hobbyisten maar de papierknippers op het hoofdkantoor -speciaal die autisten op handhaving- zijn en blijven hopeloos. Hoevele bewijs je ook aandraagt van hun ongelijk en jouw onschuld, ze houden halstarrig vast aan wat (aantoonbaar fout) in hun Heilige Systeem staat en leveren je zonder omhaal uit aan justitie. En je hebt geen enkele beroepsmogelijkheid want monopolist. Lamaar, wordt nooit meer wat. Een behoorlijke rechtsbijstandsverzekering lijkt me de enige remedie, lamaar voorkomen.


Vraag blijft: wie heeft een TOBO 1400 plaatje en maakt even een mooie rechte foto? Hoeft niet eens hier geplaatst te worden (is wat lastig zonder webspace) maar gewoon mailen mag ook: gromsound (at) yahoo (punt) com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-10-2020 10:49 #988386 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic trekhaakcode Brink?
gister de trekhaak eens gereinigd en gemenied. het is wel een wat men hier noemt 'onmeunig' zwaar geconstrueerd geval, veel zwaarder dan de Brink die ik hiervoor had. misschien is het wel een ''2 liter'' haak after all. en misschien maakte TOBO voor Volvo gewoon ''one size fits all'' voor de 340 hatchback na jaartal X?


heeft iemand hier informatie over? want dan kan ik alsnog dat blauwe plaatje van die B19 gebruiken (als de eigenaar even een rechte foto wil maken).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets