× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

trekhaakcode Brink?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-06-2013 00:06 #632733 door V300 register
trekhaakcode Brink? is gemaakt door V300 register
Jongens, ik heb lang gezocht maar niets gevonden dus wie weet dit?

Ik zoek tbv de registratie bij de RDtW de originele typecode/keurno van de Brink trekhaak voor de 340 (3d en 5d 1.4). heb ooit een ouwe van de sloop op de dikke daf gemonteerd en afgelopen week overgezet op de rode schicht. Geen van beiden hebben een trekhaakvermelding op deel 1 (ouder dan 94) maar ook geen inlegvel. ik herinner me dat ik code en typekeurno van de haak moet opgeven bij de RDtW (ooit eens gedaan voor de peugeotbus van pa). uiteraard zit er op de ouwe haak geen plaatje meer, het is wel de Brink versie (sticker is er nog wel). De juten zijn me tegenwoordig veel te scherp op dit soort geneuzel om het risico te lopen...

heeft iemand nog een gaaf typeplaatje en kan daar een goede foto van posten? is het een idee om alle nummers en codes eens te verzamelen en hier ergens sticky te zetten want van Brink (website) zelf hoef je het niet te hebben die kennen de 340 helemaal niet meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-06-2013 00:20 #932160 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic trekhaakcode Brink?
Op een van de laatste pagina's van mijn topic kun je een foto vinden van het typeplaatje dat op mijn trekhaak zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-06-2013 00:33 #932162 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic trekhaakcode Brink?
jammer dan dat is een TOBO (en niet voor een 1400? met die toegestane gewichten...) ik zoek de BRINK... iemand?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-06-2013 08:09 #932166 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic trekhaakcode Brink?
riep er iemand BRINK, 1400, 340, Hatchback? Dan bof je, want ik ben al wakker yeehaa!

Hier heb je een vlammend scherp plaatje i.imgur.com/yNSIoOu.jpg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-06-2013 09:49 #932170 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic trekhaakcode Brink?
heb je niet nodig, gewoon RDW verzoeken om nieuwe papieren te drukken met daarop de aanhangermassa's vermeld

dat is echt het enige, meer is niet nodig voor de RDW. Je hoeft dus niet eens een trekhaak te hebben om nieuwe papieren te krijgen met de massa's erop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-06-2013 11:57 #932192 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic trekhaakcode Brink?
@Powerflux: geweldig bedankt! hiermee kan ik zelfs het originele plaatje namaken.
@volvofiel: dank voor de geruststellende woorden, mijn ervaring met de RDtW leert mij dat ik beter alle mogelijkheden kan afdekken voor ik ze wakker maak...

trouwens nieuwe papieren, krijg ik dan duplicaatcode 01 en moet ik dan nieuwe nummerplaten kopen met zon suf ?eentje? erop?
en nog een vraag, heeft IEDEREEN met een trekhaak en de originele (gele) papieren waarop geen gewichten staan dan een probleem bij verkeerscontroles? volgens mij was tot een bepaald (vrij hoog) toegestaan gewicht een inlegvel niet eens nodig, onze 404 van thuis -af importeur een brink haak en 1000kg geremd toegestaan- heeft met zekerheid nooit zon inlegvel gehad. kortom worden we hier weer eens geconfronteerd met een ?vergeten? situatie? Hopen dat de juten dat ook weten en daar heb ik niet zoveel vertrouwen in na de laatste controle waar ik in terecht kwam... de wetskennis gaat blijkbaar maximaal 5 jaar terug bij de nieuwe lichting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-06-2013 13:42 #932200 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic trekhaakcode Brink?
je mag niets trekken als de massa's niet op de papieren staan.

je krijgt dan inderdaad de eerstvolgende duplicaatcode, of je dan ook nieuwe platen gaat kopen is aan jou :)
geen apk-punt, da's zeker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-06-2013 16:13 #932221 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic trekhaakcode Brink?

volvofiel;217817 schreef : je mag niets trekken als de massa's niet op de papieren staan.

je krijgt dan inderdaad de eerstvolgende duplicaatcode, of je dan ook nieuwe platen gaat kopen is aan jou :)
geen apk-punt, da's zeker


Nieuwe platen hoeft niet, je kunt gewoon nieuwe papieren aanvragen en met dezelfde platen blijven rijden

(is een paar jaar geleden afgeschaft)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-06-2013 18:13 #932235 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic trekhaakcode Brink?
oke dan ga ik het komende week maar eens lostrekken die RDtW beerput.
zojuist heb ik nog de caravanschakelaar gemonteerd, mooie tip! knoppie van een achterruitverwarming afgeschuurd en op het andere vlak met de dremel een caravannetje gefreesd en met wit ingekleurd, net echt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-06-2013 19:23 #932236 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic trekhaakcode Brink?

gromsound;217853 schreef : Ok? dan ga ik het komende week maar eens lostrekken die RDtW beerput.
Zojuist heb ik nog de caravanschakelaar gemonteerd, mooie tip! Knoppie van een achterruitverwarming afgeschuurd en op het andere vlak met de dremel een caravannetje gefreesd en met wit ingekleurd, net echt ;-)


Wij allemaal zijn natuurlijk ge?nteresseerd in het resultaat. Foto'tje?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets