× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Inbouwen LPG en goed merk installatie?

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
28-03-2013 00:21 #926020 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Inbouwen LPG en goed merk installatie?

vulvavolvo;213881 schreef : Het voordeel van de verdamper op de linkerveerpoot is dat ik de T-stukken van warm en koud water iets makkelijker kan aansluiten op de verdamper (denk ik).
Tenminste, ik vermoed dat je het beste de slang kunt gebruiken die over het kleppendeksel loopt en de slang die daar parallel aan loopt onder het blok.


Eigenlijk moet je de slangen die naar de carb gaan wegnemen LPG houd niet van een verwarmde carb.
Ik heb de slagen die naar de carb gaan gebruikt voor de verdamper, afgeknipt na de bocht en dan aan de buitenkant geschuurd, de slang naar de verdamper aan de binnenkant geschuurd beide ingesmeerd met banden plak solutie en in elkaar geschoven en vast gezet met een slangklem, zie foto hier onder heeft zolang het ingebouwd is nog nooit gelekt en dat is al sinds 2011.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-03-2013 15:02 #926049 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbouwen LPG en goed merk installatie?
Slim bedacht met die slangen. Maar loopt je auto ook nog steeds op benzine?
Het lijkt me dat je carburateur makkelijker stuk vriest met koude winterdagen en koude rijwind.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
28-03-2013 16:29 #926063 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Inbouwen LPG en goed merk installatie?

vulvavolvo;213923 schreef : Slim bedacht met die slangen. Maar loopt je auto ook nog steeds op benzine?


Sinds ik de installatie heb is er nooit meer op benzine gereden maar het kan nog wel.

vulvavolvo;213923 schreef : Het lijkt me dat je carburateur makkelijker stuk vriest met koude winterdagen en koude rijwind.

Wat bedoel je? Ik heb nog nooit gehoord dat een carb kapot gevroren is, en nog nooit meegemaakt zolang ik op gas rij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-03-2013 16:38 #926099 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbouwen LPG en goed merk installatie?
[QUOTE= Wat bedoel je? Ik heb nog nooit gehoord dat een carb kapot gevroren is, en nog nooit meegemaakt zolang ik op gas rij[/QUOTE]

Ik weet het ook niet precies, maar ik geloof dat Anjo zoiets zei toen we het over mijn carburateur hadden.
In ieder geval vind ik het wel aannnemelijk, omdat die koelslangen er niet zomaar op zijn aangesloten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2013 17:38 #926100 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Inbouwen LPG en goed merk installatie?
een 'bevroren carburateur' betekent dat de aangevoerde lucht ervoor zorgt dat de zaak "bevriest" en er dus geen brandstof meer doorgevoerd wordt.
Dat gebeurt alleen als de voorverwarmingsslang afwezig/stuk is of de luchttoevoer verkeerd is, waardoor er geen voorverwarmde maar ijskoude lucht aangevoerd wordt.

De carburateur vriest dus niet stuk, maar de benzinetoevoer stopt tijdelijk. Even stoppen, laten "ontdooien" (gebeurt door warmte van motorblok), en je kunt weer verder.

Die koelslangen zijn voor de voetverwarming en hebben natuurlijk ook een functie, maar de uitdrukking 'bevroren carburateur' komt daar niet vandaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-03-2013 19:47 #926102 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Inbouwen LPG en goed merk installatie?

volvofiel;213975 schreef : ....
Die koelslangen zijn voor de voetverwarming en hebben natuurlijk ook een functie....


Voor het rijden op benzine wel maar voor gas is het beter zo koud mogelijk te rijden, dus geen carb voet verwarming.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets