× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Diesel in benzinemotor gebruiken.

Lees meer
13-11-2012 21:16 #918067 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Diesel in benzinemotor gebruiken.

Spurt;208182 schreef : Heb ik ook aan gedacht. Maar bij een A.P.K. komt zoiets dan toch aan het licht? Het mysterie zou voor mij opgelost kunnen zijn, denk ik, als ik een kijkje onder de motorkap zou worden gegund. Bougies zou ik dan moeten ontwaren, althans als de online voertuig gegevens van de benzinekoets de waarheid zijn van het mysterie. Maar ik denk niet dat dat (kijkje onder de motorkap door mij) zal plaatsvinden. Worden er wel eens fouten gemaakt bij de online voertuig gegevens?

Op de site van R.D.W. lees ik dit: Er kunnen maximaal twee brandstofsoorten worden geregistreerd.

Wat is daar de betekenis van?



voorbeeld: PB-90-JH : LPG/Benzine

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
13-11-2012 21:52 #918071 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Diesel in benzinemotor gebruiken.
Kende vroeger een knakker die bij iedere apk zijn installatie eruit haalde omdat hij alleen geregistreerd was als benzine auto...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2012 22:09 #918073 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diesel in benzinemotor gebruiken.

Alexdepalex;208188 schreef : Kende vroeger een knakker die bij iedere apk zijn installatie eruit haalde omdat hij alleen geregistreerd was als benzine auto...


Dat is toch nog behoorlijk veel werk? En a ls men het ongeluk heeft dat men bij een A.P.K. ook naar de vulopening van de brandstoftank gaat kijken dan dient die toch ook gewijzigd te zijn? Hoe is het daar ook al weer mee? Vul- pistool van de een past niet op de andere?

Een auto gere gistreerd als benzine auto en het ding heeft een dieselmotor kan men volhouden tot maar de eerst komende A.P.K. toch, tenzij men een vriendje heeft die de A.P.K. uitvoert en de hand er mee licht, ..... toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2012 22:12 #918074 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Diesel in benzinemotor gebruiken.
klopt inderdaad. en de LPG installatie uitbouwen voor de APK is allemaal leuk en aardig maar mocht je een keer uitgebreid gecontroleerd worden door de politie dan worden de kentekenpapieren ingenomen en wordt je direct meegenomen wegens belastingontduiking

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14-11-2012 19:45 #918103 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Diesel in benzinemotor gebruiken.
en toch gebeurde het vroeger vaak hoor, dus kan me voorstellen dat er nog steeds een sukkel is die dit doet met een oud kadettje...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2012 19:48 #918105 door Wil Brouwers
Beantwoord door Wil Brouwers in topic Diesel in benzinemotor gebruiken.
weet iemand misschien waar je airco vloeistof kunt kopen voor de 340 1984

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-11-2012 20:06 #918109 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diesel in benzinemotor gebruiken.

AvdAkker;208191 schreef : klopt inderdaad. en de LPG installatie uitbouwen voor de APK is allemaal leuk en aardig maar mocht je een keer uitgebreid gecontroleerd worden door de politie dan worden de kentekenpapieren ingenomen en wordt je direct meegenomen wegens belastingontduiking

Alexdepalex;208221 schreef : en toch gebeurde het vroeger vaak hoor, dus kan me voorstellen dat er nog steeds een sukkel is die dit doet met een oud kadettje...


Ik ben benieuwd of dit ook opgaat wanneer je in een belastingvrije auto rondrijdt? Van ontduiking is dan toch geen sprake zou je zeggen?

Niet dat ik dat heb (wel eens aan gedacht!), maar ik vroeg me al wel eens eerder af hoe dat zou zitten en nu het hier toch ter sprake komt...:yesyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-11-2012 22:12 #918119 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diesel in benzinemotor gebruiken.

Calimero;208227 schreef : Ik ben benieuwd of dit ook opgaat wanneer je in een belastingvrije auto rondrijdt? Van ontduiking is dan toch geen sprake zou je zeggen?

Niet dat ik dat heb (wel eens aan gedacht!), maar ik vroeg me al wel eens eerder af hoe dat zou zitten en nu het hier toch ter sprake komt...:yesyes:


Misschien een beetje afdwalen van het originele onderwerp idd maar een een 5 of 6 cilinder dieselblok uit bv. een 2/740, past dat ook in een 360? in principe is de aandrijving geen probleem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-11-2012 22:19 #918121 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diesel in benzinemotor gebruiken.
De belastingdienst/douane controleert bij tankstations kentekens als lpg wordt getankt. Idem voor rode diesel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-11-2012 10:26 #918137 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diesel in benzinemotor gebruiken.
Je zal 'm bij ombouw moeten laten herkeuren.
Bij de Fiat Panda club is nu iemand bezig een Panda 45 om te bouwen naar diesel, is een behoorlijk project geworden aangezien de bevestigingspunten voor de motorsteunen anders waren.
Voor wie het wil lezen linkje naar het topic .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets