Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand

Lees meer
11-05-2013 19:22 #930764 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand
je hebt een CVT, dus de as kun je er zo tussenuit halen.
stukje naar achter schuiven (je drukt dan een veer in) en naar beneden halen en eraf schuiven. vario kan blijven zitten, motor ook.

waar je wel op moet letten is dat de achterste motorsteunen aan het koppelingshuis zitten. De motor ondersteunen is dus nodig als je het koppelingshuis eraf haalt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-05-2013 15:52 #930896 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand
Spullen besteld :) Ik wou eerst kijken of het nodig was de plaat ook te vervangen. Heb nu toch maar een nieuwe mee-besteld dan weet ik zeker dat die nog even mee gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-05-2013 01:21 #931174 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand
Vandaag begonnen om alles los te halen.
Na wat gestoei toch ook de complete uitlaat er maar onderuit gehaadl.

Echter het koppelingshuis komt nog niet los. Ik heb 'm helemaal nagelopen en alle bouten waarmee deze aan het blok zat + de steunen die aan het subframe zitten zijn los.
Aan de bestuurderszijde zit een beetje speling maar aan de andere kant niks.
Het lijkt wel of die ergens rond de startmotor blijft hangen.
Deze zou ook los moeten zitten maar daar is ook met geen mogelijkheid beweging in te krijgen. Massakabel van motor/startmotor zijn ook los.

Iemand nog tips voor het verwijderen van het koppelingshuis of verborgen bouten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2013 10:22 #931181 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand
je hoeft de uitlaat niet te demonteren, als je aan de rechterkant de rubberen motorsteun verwijderd.
koppelingshuis heeft 4 M10 bouten, de onderkant van het koppelingshuis heeft een dun plaatje om het vliegwiel af te schermen, daar zitten nog eens 4 M8 boutjes; als je die er allemaal uit hebt dan is het vliegwiel los.

er zitten 2 positieringetjes in het koppelingshuis, die willen nog wel eens vast vreten; klap met de hamer doet wonderen maar je moet wel opletten waar je slaat want het koppelingshuis is ook maar van gietaluminium, je slaat het makkelijk aan diggelen als je niet oplet

ik haal zelf ook altijd van tevoren de BDP sensor los, dan voorkom je dat je die kabel en/of de sensor beschadigd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-05-2013 12:20 #931186 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand
Uitlaat demonteren geeft wat meer ruimte, zeker omdat ik geen brug of smeerput heb is dat een stuk makkelijker werken.

Dat dunne plaatje is ook los. Ik vermoet dat de paspin dan echt goed vastgevreten zit. Ik had er al een nylon hamer bij gepakt maar dat gaf nog geen resultaat. Nog maar iets harder meppen op de juiste plaats dus ;)
Anders maar iets met een wigje proberen.

BDP sensor is een van de eerste dingen die ik losgehaald heb. Daarna de helft van de M10 bouten aan de bovenkant en vervolgens de motor opgehangen aan een spanband.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2013 12:37 #931189 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand
ik heb er al een stuk of 50 vervangen met de motor op assteunen, ik weet dus echt wel waar ik over praat:)

zodra het koppelingshuis losspringt draai je hem een klein stukje linksom en dan floept hij zo langs de uitlaat en tunnel; de hoogte van de motor is dan wel belangrijk anders raakt hij o.a. alsnog de remleiding op het subframe of blijft hij hangen aan de tunnel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-05-2013 13:14 #931196 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand
Oh dat trek ik ook helemaal niet in twijfel :)
Het leek gisteren makkelijker om even de uitlaat te verwijderen dan en langs te gaan zitten prutsen.
De einddemper zit er net nieuw onder dus die was zo los en de rest kon er in een keer onderuit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-05-2013 16:29 #931251 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand
Alles zit er weer onder met de andere drukgroep en nieuwe koppeling.
Afstellen was wel even @*#$&^@# aangezien ik geen complete set plaatjes heb. Uiteindelijk met een paar stukjes schroefband en de paar plaatjes die ik had op de juiste afstand af kunnen stellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets