Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand

Lees meer
08-05-2013 21:57 #930626 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand
als de aandrijfas vast staat in N en met de motor uit is er inderdaad wat met de koppeling aan de hand :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-05-2013 23:37 #930633 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand
Ik verwacht dat de aandrijfas vrij draait in de N maar ik zal het morgen eens proberen. Als dat niet zo is dan ligt het dus in de drukgroep/koppeling.

Maar indien deze wel vrij draait wat zou het dan kunnen zijn? Vacu?m, knopje op de pook?
Ik probeer vooraf zo veel mogelijk te weten te komen/uit te sluiten aangezien ik een half uur moet rijden naar waar de auto momenteel staat :mad:

AvdAkker;216181 schreef : heb wel eens gehad dat een asje in een rolgewichtje van de dropgroep los was gelopen, die klemde toen de drukgroep tegen de koppelingsplaat aan en gaf dus identieke symptonen.

Zou de auto dan niet ook vooruit moeten rollen wanneer die in de N staat?
Ik kan me zo voorstellen als er contact is tussen de drukgroep en koppelingsplaat dat het hele zaakje dan begint te draaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-05-2013 23:44 #930634 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand

RubenJ;216193 schreef : Maar indien deze wel vrij draait wat zou het dan kunnen zijn? Vacu?m, knopje op de pook?

controleer iig of de motor meer toeren gaat maken op het moment dat je de rem intrapt of de knop bovenop de pook indrukt, dan is het een vacu?m/mengsel probleem

RubenJ;216193 schreef : Zou de auto dan niet ook vooruit moeten rollen wanneer die in de N staat?
Ik kan me zo voorstellen als er contact is tussen de drukgroep en koppelingsplaat dat het hele zaakje dan begint te draaien.

klopt, zodra de koppeling klemt/aanloopt of normaal aangrijpt gaat de aandrijfas draaien maar met de bak in N gebeurt er alsnog niets

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-05-2013 00:10 #930637 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand

Wouter;216180 schreef : hmm het zou ook kunnen dat de drukgroep van de koppeling blijft hangen in de 'gekoppeld' stand of dat de koppelingsplaat kleeft op de as vanwege een slijtrandje. Klinkt dan wel alsof de koppeling open moet voor inspectie.

Oef, ik hoop het niet, daar heb ik geen ervaring mee gaat nog leuk worden dit weekend als dat zo is...

AvdAkker;216194 schreef : controleer iig of de motor meer toeren gaat maken op het moment dat je de rem intrapt of de knop bovenop de pook indrukt, dan is het een vacu?m/mengsel probleem

Dat is niet het geval, dat heb ik vanmiddag nog gecontroleerd na de opmerking over het te arme mengsel.

AvdAkker;216194 schreef : klopt, zodra de koppeling klemt/aanloopt of normaal aangrijpt gaat de aandrijfas draaien maar met de bak in N gebeurt er alsnog niets

Hmm dat zou wellicht verklaren dat ik de tandwielen hoort ratelen/schuren zodra ik 'm in de D/R wil zetten.
Morgen maar eens kijken of de as met de hand te draaien is en of deze draait wanneer de motor gestart is.


Wat is het makkelijkste checken of de knop op de pook werkt? Lampje op de stekkers van het witte kastje tegen het linker schutbord van waaruit vacuum slangetje naar koppelingshuis loopt? En klopt het dat deze aan moet zijn wanneer de knop ingedrukt is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2013 00:44 #930639 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand
Als dat zo is met de drukgroep , dan betekend dat vervangen. (oude bewaren of soms is er een inruilsysteem)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-05-2013 21:50 #930670 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand
Vandaag de auto naar huis gehaald. As is niet met de hand te draaien wanneer de auto in de N staat en draait mee wanneer de motor draait.
Zodra ik tijd heb en zooitje er eens onderuit laten zakken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2013 23:18 #930679 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand
Met een beetje geluk kom je weg met wat vulplaatjes...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2013 08:22 #930684 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand
nee dit is wel degelijk een signaal dat de drukgroep een defect heeft, dat los je niet meer op met vulplaatjes:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-05-2013 11:52 #930701 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand
Ik heb al enkele prijsopgaven opgevraagd voor zowel drukgroep als koppelingsplaat.
Zodra ik het er onderuit heb weet ik of het verstandig is om ook de koppelingsplaat te vervangen. Al denk ik dat het sowieso verstandig is die ook meteen mee te pakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-05-2013 18:17 #930763 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand
Nog een paar vragen over het demonteren.
Kan het koppeling-huis zonder demontage van de as ver genoeg maar achteren geschoven worden om de drukgroep en plaat te (de)monteren?
En zijn er andere dingen waar ik op moet letten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets