× Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

V300 gestript hoe zwaar?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-09-2008 11:21 #727195 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V300 gestript hoe zwaar?
Mijn neef doet dus mee aan de cross (met een Ford Sierra). Nu zag ik dat hij, vanwege het gewicht (en ook om praktische-beuk-mogelijkheden) zn radiateur achter had geplaatst + een tankje. Misschien een idee om gewicht van voor naar achter te verplaatsen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-09-2008 14:15 #727284 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V300 gestript hoe zwaar?

slb_340;62665 schreef : Nice picture.

Rechterbuitenspiegel er af halen kan & mag ook.. scheelt luchtweerstand en gewicht.

De lampjes van je knipperlichten kan je er uit halen.



Spiegels demonteren scheelt ook aanzienlijk in het verbruik!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-09-2008 22:20 #727334 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic V300 gestript hoe zwaar?

slb_340;67610 schreef : Mijn neef doet dus mee aan de cross (met een Ford Sierra). Nu zag ik dat hij, vanwege het gewicht (en ook om praktische-beuk-mogelijkheden) zn radiateur achter had geplaatst + een tankje. Misschien een idee om gewicht van voor naar achter te verplaatsen?


Als je met een auto het circuit opgaat en hem voor lichter, maar achter zwaarder maakt gaat dat toch ten koste van de wegligging (uitbreken e.d.)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-09-2008 19:29 #727468 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V300 gestript hoe zwaar?
In de cross doen ze dat niet voor de gewichtsverdeling, maar omdat een radiateur nogal cruciaal is voor de werking van de motor. Als je wel eens een crossauto hebt gezien snap je waarom je die wat veiliger wilt plaatsen.
Is tevens ook niet echt nuttig als je wel met ramen wilt rijden zoals de meeste mensen.

Wat betreft de benzine klopt het helemaal. Minder dan een halve tank met wat vaart de bocht in, en je motor valt dood doordat de pomp lucht pakt. Is HEEL vervelend bij het uitaccelereren van scherpe bochten.
De oplossing is evenwel niet lastig (heb er zelf nog niet mee gekloot):
Klein buffertankje gebruiken, opvoerpomp van de hoofdtank naar het buffer en de echte injectiepomp op het buffertje aansluiten. Niet vergeten dat het buffer ook een retour en ontluchtingsleiding nodig heeft. Komt ie zeker niet snel meer zonder benzine te zitten.

@Degene die zegt dat renault blokken zwaar zijn: wel eens een 2l volvo blok getild? Ik krijg zelfs het kale blok nauwelijks opgetild.. het complete motorblok van mijn corolla til ik in mijn eentje redelijk makkelijk op (1.6l twincam). Ben zelf geen klein ventje overigens. Dat anker in het vooronder maakt het wel een interessante driftbak (mits ie een sper oid heeft), de mijne is achter zo licht dat je alleen maar een beetje enthousiast in hoeft te sturen voor overstuur (op de straatbanden dan).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-09-2008 09:05 #728016 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V300 gestript hoe zwaar?
Ik zou eens kijken voor een glasvezel of alu motorkap, voorschermen en dergelijk.
Als je een redblock zonder turbo had genomen was de neus ook weer 20 kilo lichter.
Afhankelijk van hoe ver je wilt gaan moet die zware neus wel een stuk lichter zijn te maken, mja je zit nu natuurlijk wel met een B21ET.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-09-2008 19:58 #728187 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V300 gestript hoe zwaar?
Als je de voorkant lichter wilt maken op een makkelijke manier moet je de motorkap, zijschermen en de voorbumper van licht kunststof maken (polyesther) Voor de V360 cup mag dit echter niet, dus daarvoor is het niet van toepassing. Dan kun je aan het gewicht voor denk ik weinig doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-09-2008 20:33 #728194 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V300 gestript hoe zwaar?
In het cup reglement staat dat kunststof verboden is, niet dat alu verboden is:D

In de cup zou ik de dynamo demonteren en gewoon de accu leegrijden per heat/ per x aantal heats. Scheelt best een hoop gewicht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-09-2008 14:55 #728477 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V300 gestript hoe zwaar?
Dat laatste is een goede tip! We willen de accu toch al gaan vervangen voor een race accu, dus dan moet dit ook maar meteen gedaan worden :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-09-2008 21:27 #728508 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V300 gestript hoe zwaar?
Levert je misschien ook nog 2-3 pk op oid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-11-2008 14:56 #736058 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V300 gestript hoe zwaar?
Of je monteert een kleinere dynamo?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets