rdw keuring ivm vermogen verhoging.

Lees meer
10-02-2009 23:03 #755264 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Shhhhht!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2009 23:15 #755267 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
mwah, ik lig er bij mijn situatie totaal niet wakker van. alle nummers kloppen straks met wat er op de papieren staat, en bij twijfel aan het vermogen is het een draai aan de boostcontroller of bleedvalve naar 0,0 bar en ik rij binnen de 40% vermogenswinst, laat maar komen.

van alle overige topiceigenaren lig ik ook totaal niet wakker. naast een potentere krachtbron wordt er ook zat aan gedaan om die 1000 kg veilig op de weg te zetten met diverse aanpassingen in remmerij en onderstel.

en "als je er een andere motor in legt en je krijgt een ongeval dan ben je niet verzekerd" is ook maar een raar verhaal. ze tonen maar aan dat de oorzaak bij een potentere motor ligt. of het moet zo zijn dat je met 900 pk van je standaard volvo 300 chassis een wokkel maakt door het immense koppel en vervolgens de patserbmw van de linkerrijbaan af de vangrail in duwt, dan wordt het een ander verhaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-02-2009 20:08 #755348 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Daar ben ik het wel mee eens. Als iemand chiptuning heeft valt dit ook lastig te bewijzen. En het punt is ook , wat weet de politie nou van auto's? Laat staan dat ze weten wat voor een motor erin ligt. Ik wacht wel even af of ik van andere projecten nog iets hoor en probeer via rdw nog enige informatie te krijgen. Ik zit in principe nog wel veilig met de 40% regeling. Enne 900pk ga ik denk ik "net" niet halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2009 20:20 #755350 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.

360 Turbo Intercooler;89383 schreef : En het punt is ook , wat weet de politie nou van auto's? Laat staan dat ze weten wat voor een motor erin ligt.


Pas hiermee op, want dat weten ze zeker!
Ze kijken namelijk gewoon naar de code op de motor. Kunnen ze gewoon opzoeken en controleren ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-02-2009 22:36 #755410 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.

v0lv0freak;89386 schreef : Pas hiermee op, want dat weten ze zeker!
Ze kijken namelijk gewoon naar de code op de motor. Kunnen ze gewoon opzoeken en controleren ;)


Dat mogen ze bij mij gewoon controleren, zo vaak als ze willen.

De gietnummers in de kop en in het blok staan niet op kenteken, dus dat kunnen ze ook niet controleren, de typenummers op het typeplaatje kloppen allemaal. Verder is er van uiterlijk geen enkele manier dat je kan zien dat het geen standaard motor is bij mij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2009 22:44 #755418 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.

Jos360;89447 schreef : De gietnummers in de kop en in het blok staan niet op kenteken, dus dat kunnen ze ook niet controleren,


evt technische recherge wel, dit komt echter enkel te sprake bij een zwaar ongeluk en ik mag van harte hopen dat dat bij niemand ooit zal gebeuren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2009 09:52 #755482 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.

Jos360;89447 schreef : Dat mogen ze bij mij gewoon controleren, zo vaak als ze willen.

De gietnummers in de kop en in het blok staan niet op kenteken, dus dat kunnen ze ook niet controleren, de typenummers op het typeplaatje kloppen allemaal. Verder is er van uiterlijk geen enkele manier dat je kan zien dat het geen standaard motor is bij mij.


Bij de minste geringste twijfel nemen ze de auto mee, gaat 'ie op de rollenbank en testen ze hem net zolang tot de motor versleten is bij wijze van spreken.

Onderschat de politie niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2009 12:45 #755560 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
politie heeft geen rollerbank voor auto's, testcentrum lelystad ook niet. ze kijken allemaal naar het administratief vermogen zeg maar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2009 13:06 #755569 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Als ze de kap bij een Golf II CL opendoen en ze worden aangestaard door een dik 1.8 16V of VR6 blok (jawel, dat past) terwijl er op het kenteken nog 1.3 staat weten ze wel hoe laat het is... Bij een Volvo 300 zullen ze minder snel herkennen wat er wel in hoort en wat niet.
Zowiezo wordt je met een 300 waarschijnlijk minder snel aangehouden voor een routinecontrole, (jaja, sjonniecontrole dus) als dat het getunede Golfjes en Astraatjes overkomt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2009 13:19 #755573 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Dan n?g.

Als het gebeurt ben je de sjaak. En goed ook. Al helemaal als je zelf volhoudt dat alles origineel/normaal is en binnen de grenzen valt.

Agenten zijn heus niet achterlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets