rdw keuring ivm vermogen verhoging.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-02-2009 15:05 #628524 door V300 register
rdw keuring ivm vermogen verhoging. is gemaakt door V300 register
Ik ben net als zovelen ook bezig met een tuningproject. Het gaat om een v 360 met een B21ET motor. Ik heb een rdw keurmeester gesproken of je nog aan bepaalde eisen moet voldoen na ombouw van de motor. Het schijnt zo te zijn dat als je auto voor 1973 is je de auto niet hoeft te laten herkeuren. Daarnaast hoeft de auto niet gekeurd te worden als de vermogenstoename onder de 50% valt. Als je dus uitgaat van het standaard vermogen van een B21ET zou ik net op het randje zitten. Als je nadien een intercooler en een andere nokkenas monteert wordt buiten beschouwing gelaten. (netzo als bij nieuwere auto's chiptuning) Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met een herkeuring. Schijnt in Lelystad te gebeuren. Kosten +/- 800 euro. Ik wil namelijk geen gezeur hebben met de verzekering mocht er iets gebeuren... Heeft iemand hier ervaring mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2009 15:51 #754725 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Ik zou even zoeken hier op het forum, er zijn al diverse mensen mee bezig geweest.
Dit waren volgens mij de conclusies:

Als de geinstalleerde motor niet origineel in een 360 is geleverd moet je een geluids en vermogenstest laten doen.
Meer als 40% vermogenstoename = wegliggingstest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2009 17:25 #754771 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Inderdaad, je moet toestemming krijgen voor een auto die officieel nog niet bestaat.

Eigenlijk hetzelfde alsof je zelf je eigen auto bouwt. Het mag allemaal, maar de RDW moet de auto uitgebreid testen om een typegoedkeuring te geven.

Komt 'ie daar niet doorheen => jammer dan, pech gehad.

Streng, maar volkomen begrijpelijk. Je betaalt er ook flink voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-02-2009 17:53 #754776 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.

Bodejodel;88739 schreef : Ik zou even zoeken hier op het forum, er zijn al diverse mensen mee bezig geweest.
Dit waren volgens mij de conclusies:

Als de geinstalleerde motor niet origineel in een 360 is geleverd moet je een geluids en vermogenstest laten doen.
Meer als 40% vermogenstoename = wegliggingstest.


Een vermogenstest hoeft niet. Wel kan het zijn dat ze een papiertje van de fabrikant willen waar op staat hoeveel vermogen het ingebouwde blok heeft. En evt. de emissie-eisen.
Er moet wel altijd een technische keuring gedaan worden door de RDW. Ze letten op inbouw etc. Denk aan leidingen die goed lopen/nergens tegenaan schuren e.d.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-02-2009 18:02 #754781 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
vermogen is bij de RDW altijd een papieren kwestie inderdaad.

Als de nummers van het blok overeen komen met bijvoorbeeld een officiele fabrieksmanual of specificatie van een ander type auto /uitvoering waar die motor w?l in geleverd is, kun je die papieren meenemen om het vermogen "aan te tonen".

Als je die papieren niet erbij kunt laten zien, moet je maar hopen dat de RDW het motortype zelf kent (uit de gegevens die ze van andere types in hun systeem hebben).
Dit is dus link voor als je een motor inbouwt die bijv. nooit in Nederland geleverd geweest is (ik noem de 2L 16V turbo itali? uitvoering)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-02-2009 13:37 #754968 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
de 2l 16v is overigens wel in nederland op de weg te vinden, zat 780's ingevoerd met zo'n ding in het vooronder. Dat kan al heel wat helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2009 16:46 #754996 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
wouter bedoeld daar de turbo verzie van:D de B204GT en de B204FT zie het topic van frank de boer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-02-2009 19:29 #755037 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.

AvdAkker;89016 schreef : wouter bedoeld daar de turbo verzie van:D de B204GT en de B204FT zie het topic van frank de boer


De 780 is ook met die motor geleverd, en dat bedoelt ie ook;)
Een 780 is nooit met een 2L 16V zonder turbo geleverd...
En ik vermoed ook nooit met een B204FT, meen dat die alleen in de 960 zijn geleverd. Niet dat er zoveel verschil is..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2009 19:33 #755038 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
ohja, idd overheengelezen, Jan had het al over ingevoerd:woops:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-02-2009 20:23 #755042 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
OK,
Maar wat ik eigenlijk bedoel is of er iemand al zo'n keuring heeft gedaan. Of blijft iedereen met het orginele kenteken rijden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets