Koppeling laten bekleden
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik vraag me alleen af of de platen van de Renault passen. Iets zegt me van niet: Renault, Volvo 400 heeft namelijk 26-splines. De Renault 5GTT heeft dan weer 22-splines en Volvo300: 20-splines.
Wat ik me nu afvraag: In hoeverre zijn koppelingsplaten eigenlijk gestandaardisseerd. Is het enige waarnaar je moet kijken de diameter en de splines? Of zitten er ook verdere grote verschillen in (bijvoorbeeld hoever het hart van de plaat uit het midden zit) ?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Van een 850 is inderdaad ook 20-splines. Alleen de diameter is volgens mij weer te groot..........
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Offline
- Nieuw lid
www.biesheuvel.nl/shop/cat/2070/escort_rs_1600_mk1
www.biesheuvel.nl/shop/detail/6453
www.biesheuvel.nl/shop/detail/6455
www.biesheuvel.nl/shop/detail/6456
www.biesheuvel.nl/shop/detail/11424
www.biesheuvel.nl/shop/detail/11466
www.biesheuvel.nl/shop/detail/11464
www.biesheuvel.nl/shop/detail/11468
Staan er meerdere op met 20-splines en een diameter rond de 220.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Alleen: shit, de koppeling van de 340 1.7 en is maar 200mm in diameter. En die is hetzelfde als die van de 460T. www.hbase.nl geeft dus niet de goeie maten voor de koppeling van de 460.......
Ach, ik ga zelf weleens op zoek als ik weer tijd heb.
Schijnbaar is er ook nog verschil tussen 20-splines en 20-splines..........
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
1. Schijnbaar gebruikt elke merk auto weer andere types splines, dus de kans is klein dat er een race-koppeling van een ander merk gaat passen
2. Er is een mogelijkheid om de plaat te laten bekleden met sintermateriaal. Er wordt dan aanbevolen om een nieuwe standaard koppelingsplaat te kopen en deze op te sturen om te laten bekleden. Kosten bekleden 150 - 200 euro, nieuwe koppelingsplaat: 150-200 euro. Ofwel; een heel duur grapje.
Ik zit er onderhand aan te denken om er een vliegwiel en drukgroep van een 360 op te zetten mits deze binnen het 1700-koppelingshuis vallen. Daar is al iets meer voor te krijgen lijkt me.......
Is de splines van een 360 trouwens anders dan die van de 340?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Pistonpen paultje;84308 schreef : Geen idee...Maar overweeg dat idee van Adam ook ns..?
Welk idee van Adam?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.