Spaghetti spruitstuk voor 1.4

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-02-2012 12:33 #900214 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spaghetti spruitstuk voor 1.4
Beetje off topic misschien, maar past een spruitstuk van een 14.4 plug en play op een 14.3E? Zit erover te denken om zonder carb of ontsteking te wisselen, over te gaan naar een ander uitlaatspruitstuk en voorpijp. Geen idee of het echt veel zin heeft maar misschien kunnen jullie me dat vertellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-02-2012 18:52 #900235 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spaghetti spruitstuk voor 1.4
Ja dat past, maar dan moet je ook de carb+renix en downpipe van de 14.4 mee overzetten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-02-2012 21:02 #900384 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spaghetti spruitstuk voor 1.4
precies wat Marcel zegt, de carburateur en renix horen bij elkaar. Als je de spruitstukken overzet (dat past) moet je ook carburateur en het luchtfilterhuis mee over zetten, en dan komt de renix dus mee.

de b14.3 carburateur past niet op de b14.4 spruitstukken.

als je B14.3 nog contactpuntontsteking heeft, wordt het een iets lastiger verhaal. in dat geval zou ik denk ik zelf het spruitstuk gewoon voor iedere APK dicht stoppen met uitlaatpasta en het verder zo laten. Anders moet je namelijk een vliegwiel (+evt koppelingshuis) van een motor met renix overzetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-02-2012 11:02 #900395 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spaghetti spruitstuk voor 1.4
Renix is toch geen must om een B14.4 spruitstuk te monteren? Contactpunten verdeler kun je super simpel aansluiten. Als je die goed afstelt is dat niet verkeerd. Renix is wel beter (sterkere vonk, geen slijtage etc.) maar het is toch geen fysieke vereiste bij overstap naar B14.4 carb, inlaat en uitlaat?
Je haalt misschien niet de maximale winst, dat klopt. In zoverre hoort het inderdaad allemaal bij elkaar. Met goede afstelling van de contactpunten ga je er misschien nog wel meer op vooruit.

Mijn B14.4 was voorzien van renix maar van B14.3 spruitstukken en carburateur. Dat liep ook prima. Denk dat de B14.4 uitlaat wel een stuk mooier is. 4-2-1 levert meestal meer koppel en bruikbaar vermogen op dan een 4-1 uitlaat zoals bij een 14.3.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-02-2012 11:32 #900398 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Spaghetti spruitstuk voor 1.4
in principe wel, de curve van een .3E met contactpunten is met een .4 carburateur veel te laat aan het ontsteken, zeker als de 2e trap open gaat bij meer als 2/3 gas. je kunt de verlating tot pakweg 2gr beperken door de verdeler te verdraaien maar ideaal is het niet.

zou overigens niet zo moeilijk doen over het ombouwen naar renix vliegwiel, heb dat zelf bij de 343 gedaan voor de ombouw naar complete .4E en dat was binnen 2,5 uur gepiept. een vliegwiel vinden is zowat nog meer werk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-04-2012 21:55 #906253 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spaghetti spruitstuk voor 1.4
En wat nou als ik alleen het uitlaatspruitstuk en de downpipe vervang met dat van een 14.4 zonder inlaat en carb etc? haal ik daar winst uit? of heeft dat geen zin. dat zou wel de makkelijkste oplossing zijn!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2012 21:57 #906254 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Spaghetti spruitstuk voor 1.4
moet je wel even een adaptorplaat maken op het inlaatspruitstuk (Weber ovalen poort + 4x M8 draadeind, Solex rond gat en 2x M8 draadeind)
de voorkeur is dan wel een dik plaatje (20+mm) zodat je een overgang kan maken tussen het ovalen en ronde gat; anders heb je het risico dat je naast het ronde gat van de solex een soort vacuum twistertjes ontstaan die het mengsel verstoren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-04-2012 22:02 #906257 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spaghetti spruitstuk voor 1.4
Haha dat was snel zeg! Ja dat klinkt wel logisch inderdaad, maar ook wel een beetje lastig, of valt dat wel mee? zijn er jou mensen bekend die hier ervaring mee hebben? Of heb jij misschien nog tips hoe ik dat het beste aan kan pakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2012 22:16 #906264 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Spaghetti spruitstuk voor 1.4
is idd relatief lastig, ligt er een beetje aan of je leuke machines hebt staan of ook handig bent met een slijptol

ik zou in jouw geval gewoon gelijk een renix vliegwiel/koppelingshuis monteren, heb je veel meer plezier van!, hoef je geen onderdelen voor te maken, uiteindelijk heb je nog 8pk extra ook etc etc:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-04-2012 23:25 #906271 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spaghetti spruitstuk voor 1.4
Tja, ik kan op mijn studie dat soort dingen wel klussen, maar ik ben het wel met je eens dat ik dan het hele zooitje maar beter meteen kan ombouwen.

Ik heb nagenoeg alle onderdelen gevonden, heb volgens mij ook een koppelingshuis liggen die ik van Toon van den Berg heb gekregen samen met zijn vario, die jij er geloof ik zelfs onder vandaan hebt gehaald! misschien weet jij of die past?

Het enige wat ik nog niet heb kunnen vinden verder is het vliegwiel, maar die duikt vast wel ergens op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets