Auto RDW laten keuren bij motorwissel?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-12-2007 22:49 #693543 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Auto RDW laten keuren bij motorwissel?
verzekering trekt wel degelijk aan de rem als je op een gewone polis iets met 600 pk probeert te verzekeren.

Overigens kun je bij de 300 serie door oa de remmen van een 360 in te bouwen bij de RDW zorgen dat je niet het huidige vermogen + 40 procent, maar het vermogen van de sterkste 360 + 40% kunt hebben.

Als het 'kale' vermogen van de motor die je gaat inbouwen meer dan 40% hoger is dan het opgegeven vermogen wat je nu hebt zou ik zeker willen adviseren om het RDW traject aan te gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-12-2007 23:20 #693552 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Auto RDW laten keuren bij motorwissel?

Doeke Dobma;42688 schreef : Dat is niet helemaal waar. Als je jonger bent dan 24 kun je in de regel een auto met meer dan 150 pk niet eens verzekeren, vanwege het risico. Zit ook wel wat in. Alleen werkt 150pk op 2 ton wel anders dan 150 pk op 950 kilo's:+

Dat vergeten ze dan weer...


en dat kan dus wel :D
'k ken mensen genoeg met ruim 170 pk's tot hun beschikking, en die zijn zelf verzekerd, d'r zijn er veel die het niet toelaten idd, maar fortis bijv, waar ik ook bij zit, doet er niet moeilijk over :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-12-2007 01:06 #693559 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Auto RDW laten keuren bij motorwissel?

antiekeradio;42702 schreef : verzekering trekt wel degelijk aan de rem als je op een gewone polis iets met 600 pk probeert te verzekeren.

Overigens kun je bij de 300 serie door oa de remmen van een 360 in te bouwen bij de RDW zorgen dat je niet het huidige vermogen + 40 procent, maar het vermogen van de sterkste 360 + 40% kunt hebben.

Als het 'kale' vermogen van de motor die je gaat inbouwen meer dan 40% hoger is dan het opgegeven vermogen wat je nu hebt zou ik zeker willen adviseren om het RDW traject aan te gaan.


In principe zit daar wat in. Maar ik vraag me ook weleens af hoe dat gaat bij bijvoorbeeld een 460 Turbo die gechipped is.

Maar waarom zou je mij dan willen adviseren om zo'n RDW-keuring aan te gaan? En hoe zitten die regels dan in elkaar met betrekking tot het overzetten van bijvoorbeeld de remmerij? Je bedoeld dat wanneer ik m'n 343 "verbeter" met de onderdelen van een 360 dat ik dan automatisch onder DIE categorie val?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-12-2007 08:24 #693560 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Auto RDW laten keuren bij motorwissel?

Ovlov 3.6L;42719 schreef : (...)
Je bedoeld dat wanneer ik m'n 343 "verbeter" met de onderdelen van een 360 dat ik dan automatisch onder DIE categorie val?

Volgens mij is dat (kort door de bocht) wat Wouter zegt, idd:yesyes: (hoewel "automatisch" hier wellicht wat overdreven is: met die stuff op je auto kan je ze overtuigen dat ze je auto soepeler moeten keuren)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-12-2007 11:09 #693574 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Auto RDW laten keuren bij motorwissel?
het punt is dat je met een auto die niet meer aan de eisen voldoet, wel op de weg kunt rijden (en misschien zelfs door de APK komt, bijv. de controle op het aantal cilinders hoort sinds vorig jaar of 2 jaar terug NIET meer bij de keurings eisen) maar dat je de poppen aan het dansen hebt als het aankomt op een ongeval.

verzekeringspolis allemaal leuk en aardig, maar een auto die niet toegelaten is op grond van de typegoedkeuring, is een prima reden voor een verzekeringsmaatschappij om uitkering van de door jou veroorzaakte schade te weigeren, zolang jij niet kunt aantonen dat de afwijking niet (mede) oorzakelijk was aan het ongeval.
m.a.w. als je een groot ongeluk veroorzaakt moet je tegen je eigen verzekeringsmaatschappij gaan procederen om niet zelf voor de schade op te draaien.

met een RDW keuring is dit allemaal niet van toepassing. er wordt streng naar je 'creatie' gekeken en als het OK is, is het ook echt OK.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-12-2007 11:27 #693577 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Auto RDW laten keuren bij motorwissel?
Kost alleen wel een aardige duit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-12-2007 12:03 #693578 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Auto RDW laten keuren bij motorwissel?

Pistonpen paultje;42738 schreef : Kost alleen wel een aardige duit.


Mwah, je kan je afvragen wat meer kost:
Een keer die keuring door
of de rest van je leven kromliggen omdat je ergens tegenaan bent gereden en de verzekering betaalt niet uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-12-2007 12:10 #693580 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Auto RDW laten keuren bij motorwissel?

Pistonpen paultje;42738 schreef : Kost alleen wel een aardige duit.

Dat dacht ik ook ja. Wil ik een enkele voertuig goed laten keuren dan kostte dit al 180 euro heb ik weleens gehoord. (Wat opzich nog best meevalt)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-12-2007 12:20 #693581 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Auto RDW laten keuren bij motorwissel?
Eigenlijk vind ik dat dit soort keuringen (en bijbehorende kosten) gewoon bij zo'n ombouwproject horen, ze zijn er niet voor niets. En inderdaad, wat is nou ? 180 Euro, dat is echt niet bizar veel... Ik zou zelf het risico op ruzie met mijn verzekeringsmaatschappij niet willen nemen, en zou Wouters adviezen opvolgen: sterkere remmen monteren, onderstel eventueel aanpassen en gewoon naar die keuring. Als je het netjes hebt gedaan zullen ze nog steeds best streng zijn bij de RDW, maar niet onredelijk. Je wilt niet weten wat het kost als er iemand een whiplash oploopt door een onvoorzien slippartijtje, daar wil je echt niet voor opdraaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-12-2007 14:51 #693593 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Auto RDW laten keuren bij motorwissel?

twkuiper;42742 schreef : Eigenlijk vind ik dat dit soort keuringen (en bijbehorende kosten) gewoon bij zo'n ombouwproject horen, ze zijn er niet voor niets. En inderdaad, wat is nou ? 180 Euro, dat is echt niet bizar veel... Ik zou zelf het risico op ruzie met mijn verzekeringsmaatschappij niet willen nemen, en zou Wouters adviezen opvolgen: sterkere remmen monteren, onderstel eventueel aanpassen en gewoon naar die keuring. Als je het netjes hebt gedaan zullen ze nog steeds best streng zijn bij de RDW, maar niet onredelijk. Je wilt niet weten wat het kost als er iemand een whiplash oploopt door een onvoorzien slippartijtje, daar wil je echt niet voor opdraaien.


Inderdaad is 180 euro nog best goed te doen. Maar nogmaals, volgens mij ligt de prijs echter veel hoger. En wat nu als het beestje helemaal niet meer door de RDW-keuring komt. Dan heb je slapende honden wakker gemaakt.

Hoe doen anderen het met zo'n dergelijke ombouw?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets