1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-02-2016 20:36 #963206 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Jup, meeste problemen zijn er nu uit. Ben al een beetje aan het afstellen geweest. Launchcontrol werkt. Leuk! Turbo komt in de launch-control op zo'n 3500rpm al op 1,3 bar. Spoelt dus goed op!

Ik rijd voorlopig nog even op de originele nokkenas.
Eerst over 3 weken APK erop. Daarna verder afstellen en zorgen dat de EGT binnen komt en dat de Boost-control gaat werken. De boost-control zorgt ervoor dat de turbo-druk elektrisch geregeld kan worden. Zo kan bijvoorbeeld de turbodruk (en dus het vermogen van de motor) naar beneden teruggeregeld worden wanneer de uitlaattemperatuur (de grootste begrenzing van deze motor) te hoog wordt. Daarbij kan ook de turbodruk terug worden geregeld bij een te hoog toerental; hierdoor grijpt de toerenbegrenzer weer wat minder hard in.

Zal proberen deze week nog een filmpje te posten met de vlammen uit de uitlaat :worship:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-02-2016 18:17 #963286 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ow man! Dat afblaasgeluidje! Kwijl...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-08-2017 11:18 #972047 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Oja, deze zou ik nog plaatsen......



Na vorig jaar april is er niets meer mee gebeurd.......:no:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-01-2019 15:45 #980487 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Wordt weer tijd voor een *kick*.

Afgelopen weken weer bezig geweest aan de Volvo300clubforum's langst lopende tuningsproject :humor:.

Hij rijd weer!
[YOUTUBE]cCit1ciL4So[/YOUTUBE]

Er moet veel aan afgesteld worden en de turbodruk moet nog flink omhoog (is nu slechts 0,5 bar).

Maar helaas eerst wat andere problemen:
1. Wat probleempjes gehad met de benzine aanvoer. Het bleek dat de het benzine-zeefje in de tank vol troep is gaan zitten. Gevolg: benzinedruk te laag en dus reed het ding voor geen meter. Ff zeefje vervangen, probleem opgelost!

2. Daarnaast was het ding nog steeds niet voorzien van een luchtfilter, dus die hebben we er ook meteen opgebeunt.

3. Helaas is er weer een volgend euvel boven komen drijven: de radiateur is lek. Iemand nog eentje liggen? (van een 340 1.7 5.2cm dik)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-01-2019 00:32 #980490 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Ovlov 3.6L;252969 schreef : l boven komen drijven: de radiateur is lek. Iemand nog eentje liggen? (van een 340 1.7 5.2cm dik)



Misschien heb ik nog wel een NOS exemplaar nieuw in doos, ik zal hem opmeten hopelijk kom ik er morgen nog aan toe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-01-2019 16:03 #980521 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
"Afgelopen weken weer bezig geweest aan de Volvo300clubforum's langst lopende tuningsproject"
Ik vond een jaar stilstand van mijn project al lang,:humor:
Beter dat er iig vorderingen in komen :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-01-2019 16:45 #980522 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Robert340;252972 schreef : Misschien heb ik nog wel een NOS exemplaar nieuw in doos, ik zal hem opmeten hopelijk kom ik er morgen nog aan toe.


Ben er nog niet aan toegekomen, zodra ik weer bij de stalling ben ga ik de radiator opmeten en zal ik het hier laten weten. Heb hem een paar jaar geleden van een oud medewerker van nedcar overgenomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-01-2019 14:55 #980596 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Hoppa, toch maar n nieuwe radiateur gekocht. Viel mee!
Meteen het laatste slangwerk gemonteerd (naar het luchtfilter).
Binnenkort eens een afspraak maken voor de apk. Dan kunnen we er mee de weg op en afstellen :yesyes:!!!!!!



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-04-2019 16:13 #981868 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
En we hebbben APK!!!!!yeehaa!

Nu nog even tijd zoeken om t ding af te gaan stellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-08-2019 14:22 #982858 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ondertussen bezig geweest met afstellen enzo. Ben begonnen met een turbodruk van 0,7 bar. Opzich vertrok het beestje al vrij aardig. Ben mezelf eerst maar eens gaan concentreren op de Fuel-mapping. Bovenin liep de motor in eerste instantie veeeeeeeel te rijk. Ben dus het mengsel steeds armer aan het maken geweest tot een AFR van 11,5. Na dat gedaan te hebben viel het me op dat af en toe de AFR op vol vermogen doorschoot tot ver over de 19! Veel te arm dus! Oorzaak: de benzinepomp verloor zijn druk. En dat werd op zijn beurt veroorzaakt door een ander euvel: het benzinefilter in de tank zat vol.......met roest.......
Een kleine inspectie van de binnenkant van de tank deed mij doen concluderen dat de benzinetank van de binnenkant compleet verroest is. Dus t werd tijd voor een nieuwe tank. Een maatje van me had nog een 340 in de tuin staan, en daar heb ik dus een zo goed als nieuwe benzinetank onderuit gehaald.
Aangezien de oude tankvlotter (en benzine niveau sensor) compleet verrot was, heb ik maar een nieuwe gemondificeerd. Meteen een dikkere aanvoerbuis de tank in.
Enfin; het ding loopt weer als een trein. Op dit moment op een turbodruk van 1 bar. De fuel map klopt aardig, nu de ontstekingsmap. Hiervoor ga ik de hulp inroepen van Helios Racing. Die heeft genoeg ervaring met een tunen van Volvoos ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets