1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik twijfel zelf ook om een 1.7 turbo in te bouwen in mijn 340 maar als ik zie wat je allemaal "custom" hebt is het toch wel een duur geintje.
Succes, ik hou deze zeker in de gaten!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Maar tijd............het kost gigantisch veel tijd
K ga weer eens snel verder. Dadelijk heel het inlaattraject weer eens monteren nadat ik alles uit elkaar had gehaald om "randjes" om het einde van de piping te lijmen om te voorkomen dat de slangen los kunnen klappen:
Hoppa! Gaaank d'rop!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Aan het begin van de week de KDFI (motormanagement) opgezocht en eraan geknoopt. Na een halve week vrij tijd kwam ik erachter hoe moeilijk die software weer in elkaar zat. Sinds gisteren heb ik eindelijk verbinding tussen de Laptop en de MegaSquirt-chip. Helaas had ik geen software (Tunerstudio) die met de firmware om kon gaan welke in de chip zat. Met andere woorden; de firmware moest worden geupdate. Nadeel: k ben de gehele mapping kwijt! Dat betekent dat ik weer vanaf scratch kan gaan beginnen.
Hetgene waar ik het meeste tegenop zie: de auto gestart krijgen. Dat heeft me de vorige week ook een week gekost. Als hij eenmaal loopt dan wordt het een stuk gemakkelijker.
Maargoed; ik heb 3 compleet opgeladen accu's op voorraad staan, nieuwe benzine in de tank gegooid. Let's go!!!!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ben enkele avonden bezig geweest om alle settings af te lopen.
Op dit moment lijkt het een ontstekingsprobleem te zijn (zelfs door de injectoren niet in te laten spuiten en door remreiniger in de inlaat te spuiten is de motor nog niet aan de praat te krijgen).
Zodoende hebben we er een stroboscooplamp erbij gepakt, maar aangezien deze het niet constant doet verdenken we de bobine. Waarschijnlijk is de vonk niet sterk genoeg. Dit kan ook aan de instellingen van de MegaSquirt liggen (dwell time enz.)
Aangezien we alle 3 de accu's leeg hebben gestart kappe we ermee voor vandaag. Morgen is er weer een dag .
We komen langzaamaan steeds verder!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
[YOUTUBE]kbugSHkRXZQ[/YOUTUBE]
Beetje wasbenzine erin en lucht erbij :yesyes:
Affijn, anderhalve uur later en een liter wasbenzine verder: doek eruit!
Volgende dag nog een paar extra accu's opgescharreld en starten maar!
En hij loopt!
[YOUTUBE]aEa1NxhwRNY[/YOUTUBE]
Vandaag eens verder af gaan stellen!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Qua koeling ben ik opzich niet zo heel bang. De turbo is watergekoeld. Daarnaast zit er nog n externe oliekoeler op (van n 940 turbo). Daarnaast zit er ook nog warmtewisselaar tussen het koelwatercircuit en het oliecircuit. Deze zorgt er niet alleen voor dat de olie sneller op bedrijfstemperatuur is maar ook dat de olie nog eens teruggekoeld kan worden wanneer de externe oliekoeler t niet bij kan houden, de olie teruggekoeld wordt. Het enige wat me nog wel zorgen baart is dat de zuigers geen zuigerkoeling hebben......
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.