Info B200 kompressor project

Lees meer
22-06-2005 13:38 #657240 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Info B200 kompressor project
Ik denk dat dit geen kwestie van willen is...
Niemand hier heeft ooit geprobeerd om een compressor op zo'n blok te monteren.
Turbo's genoeg... die kun je "zo" uit een 740 of 940 lepelen.
100% vermogenswinst is wel te halen... maar misschien niet door alleen een compressor te monteren?
De motoren kunnen het wel hebben.
Het mooiste is een B204GT, das een 16 klepper 2 liter motor met een turbo. Die heeft van zichzelf al 200 Pk en die is gebouwd op die vermogens.

Bereid je wel alvast voor op het regelmatig wisselen van versnellingsbakken en aandrijfassen met die hoge vermogens...
Er zijn 360's die de splines op de assen al glad schaven met het standaard vermogen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
22-06-2005 13:55 #657241 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Info B200 kompressor project
De 16-klepper past als het goed is niet.

Je blijft het probleem houden met de motorsteun. Daarom is het makkelijkst, in geval van een turbo (slakkenhuis), je eigen blok te laten zitten of een ander b200e blok met weinig kilometers te nemen. Hier de turbo van een B200ET op monteren. Als je het spruitstuk omdraait wijst de turbo naar boven. Dat kan dus i.c.m. de motorsteun die je eronder hebt. Het enige probleem dan is het (zelf) maken van een downpipe. Verder moet je het uitlaatsysteem aanpassen. Goede las-skills zijn dus wel een vereiste. Als je het volle vermogen eruit wilt hebben zul je ook een intercooler moeten monteren. Dit wordt allemaal passen en meten dus het is geen klein klusje. Maar als het klaar is heb je wel een keientrekker :-)

Er kwam wel eens iemand op het forum hier (usename: huubke) die een turbo erin heeft zitten. Ik weet ook iemand uit finland, maar de communicatie over het hoe en wat zal niet zo soepel verlopen als je alles precies wilt uitzoeken. Misschien kun je het vragen aan 'huubke' hij heeft ook een site namelijk.

www.360turbo.tk

(Ik zie trouwens net op zijn site dat hij een turbo heeft gemonteerd met de motorsteun eronder)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-06-2005 17:55 #657242 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Info B200 kompressor project
Bedankt jongens!
Er is wat het bouwen betreft weinig verschil tussen een compressor of een turbo. Bouwen sommigen een turbo op een B200, kan ik er een compressor aan hangen. Met de intercooler, etc verwacht ik weinig problemen, desnoods hang ik m boven de motor. Tis een kwestie van de luchtstroom geleiden... geen probleem. Ik heb een golfje 1 geerft, die ik later ook voorzien heb van een eigenbouw 1.916V turbo. Het is me al eens eerder gelukt dus ik ga ervanuit dat het me nu weer lukt. Het probleem met de aandrijving was me bekent. Ik ben er dan ook bang voor dat ik uit moet wijken naar andere onderdelen, misschien wel van een ander merk. Al wil ik het natuurlijk liefst origineel volvo houden. Ik denk dat ik maar eens gewoon begin met bouwen en kijk waar het schip strand. Ik hou jullie op de hoogte als er iemand interesse heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-06-2005 21:22 #657243 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Info B200 kompressor project
altijd interesse Paul! Keep us posted!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-06-2005 23:27 #657244 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Info B200 kompressor project
Zeker! Dit zijn uiterst interessante projecten om te volgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets