Info B200 kompressor project
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik maak meteen even van de gelegenheid gebruik om me even voor te stellen. Ik ben Paul, ben 22 jaar en kom uit Gemert. Ik heb enige tijd geleden een 360GLT gekocht. Deze is me zo goed bevallen dat ik er wat op door wil borduren. Ik loop met het plan om de motor uit mn 360, te voorzien van drukvulling. De compressieverhouding is immers ideaal (9,2:1 uit t hoofd)Het leek me een goed idee een mercedes kompressor te nemen, zo´n eaton m64. Is een schroefcompressor die niet door de motor wordt gesmeerd. Nu ben ik niet zo thuis in volvo dus ik weet niet wat er allemaal te koop is of wat er eventueel tussen de type´s onderling uitwisselbaar is. Het zou leuk zijn als er bijvoorbeeld een kop op past met wat grotere kleppen. Een groter gasklephuis geeft dan ook wel flink wat winst. Een in en uitlaatspruitstuk kan ik eventueel zelf maken. Dan natuurlijk het management. Het is een LH jetronic. Nou kan ik (na flink sparen) daar simpelweg een dta of een kms systeem aanknopen en het dan zelf tijdens het rijden inleren, maar dat kost een hoop geld en het is niet zo leuk als zelf wat aankloten,toch? Is er misschien iemand die mij kan vertellen waar ik op moet letten bij het schrijven van een programmatje of wellicht iemand die het voor me kan doen. Info wat betreft de te gebruiken onderdelen is ook heel erg welkom. Sterkere lagers, info over het smeersysteem (temp. druk, carterventilatie), in of uitlaat, remmerij (ook belangrijk), kortom alle informatie die handig kan zijn bij een dergelijk project is van harte welkom. Ik ben nog student en zit dus met een beperkt budget. Ik hoop er spoedig mee te beginnen. Zodra ik wat info vergaard heb begin ik vast met het maken van de steunen, en t verzamelen van wat onderdele
Alvast bedankt!
Paul
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Dit soort ideeen vind ik erg leuk, maar ik wil je een tip geven; gebruik blok en kop van een 2 liter turbo en het LH jetronicsysteem en ontsteking (pingelsensor!) hiervan.
Deze is geschikt voor drukvulling, al dan niet met turbo.
Grotere kleppen hebben niet zo veel zin, er is immers genoeg cilindervulling en zeker met een schroefcompressor koppel onderin.
En over de compressieverhouding, deze moet inprincipe zo laag mogelijk met drukvulling. Bij een turbo heb je het probleem dat de turbo pas inkomt bij 2000 toeren (bijvoorbeeld) dus onder dit toerental moet er een zekere compressie zijn. Met een compressor heb je dit probleem niet. Er is al drukvulling bij stationair toerental.
Vuistregel is; hoe lager de compressieverhouding, hoe hoger de vuldruk mag zijn.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
www.megasquirt.info
Groetjes Wouter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De compressie verhouding wilde ik eigenlijk zo houden. Als ik m verlaag verlies ik vermogen, dan is de winst van mn kleine schroefcompressortje ook minimaal. Kijk als ik nou theoretisch op een bar overdruk zit heb ik 100% vermogenwinst... effe plat gezegd dan he. Ik zou eigenlijk een alternatief moeten hebben voor die mercedes compressor... na wat rondvragen en er een bekijken lijken ze me toch niet zo goed, ze draaien op een mercedes op een magneetkoppeling, als ik daar een kleinere poulie op knoop en m dan 4 of 5000tpm laat draaien overlijd het beestje snel. Ik zou het liefst een turbo gebruiken maar dan moet ik m op druk zien te houden als ik het gas loslaat. Ben nog niet zo goed met links remmen, maar misschien kan ik mn inspuiting zo aanpassen dat ik een soort a.l.s. krijg. Dus dat er nog sap ingespoten wordt als ik mn gas loslaat alleen om de turbo op druk te houden. Ik heb namelijk een bloedhekel aan een turbogat als ik net lekker uit de bocht geschoven kom. Dus met die afweging zit ik in mn maag. kompressor en hopen dat ie heel blijft of turbo en een a.l.s. verzinnen..... moeilijk...
Wouter: das idd best interessant.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Hoe is het nu met jou project 360 2.0 vario?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Uitgever : Delta press ISBN 90 6674 094-9
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Vriendelijke groet,
Paul
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- van Strik
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.