PIMP your V300 Ride

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-06-2005 23:15 #657187 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic PIMP your V300 Ride
Wij krikken bijna altijd op de kriksteunen Daf A en B types Volvo 3 en 4 serie's en dat gaat bijna altijd goed. Als de auto heel hoog op de krik staat ( via een balk) en de deur gaat nog goed open dan kun je de auto via een kriksteun opkrikken. Maar krijg je de deur niet meer open dan moet je ook niet onder de kriksteun krikken. En dan moet je alvast uitkijken naar een andere wagen!

Laatst toen de GLT zomerbanden kreeg. Zakte die ook door de steun

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-06-2005 23:27 #657188 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic PIMP your V300 Ride
ik herhaal het nog even...

kriksteunen aan een daf of volvo 3-serie zijn NIET GESCHIKT om de auto mee op te krikken.

--> enkel voor nood, om een wiel te wisselen.

er zijn maar genoeg stevige plekken te vinden, dus waarom zou je????

onder de achteras, de dwarse balk tussen de wielen dus, is een perfecte plek.

onder de voorpoten, mits niet onder de stabilisatorstang, ook perfect.

die kriksteunen zijn gewoon GAMMEL!! echt waar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
25-06-2005 12:56 #657189 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic PIMP your V300 Ride
Ik weet het ook uit ervaring :-S Het was daar al wat roestig en eenmaal opgekrikt hoorde ik een 'knak', toen zat er een scheur in het steun/aanhechtingspunt. Niet echt veilig dus, zeker niet als je iets onder je auto wilt doen. Ik zou trouwens voor het opkrikken van de auto onder bv. de achteras ook zeker niet de volvokrik gebruiken. Dit is echt een prul. Een goede 2-ton garagekrik koop je bij de brezan of van breemen voor een euro of 35.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-06-2005 09:47 #657190 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic PIMP your V300 Ride
Volvo-krik is bandenwisselkrik, zoals elke krik die bij auto's geleverd wordt. Goed om een bandje te wisselen langs de snelweg, maar voor het betere werk ff goeie garagekrik met assteunen regelen (zo'n setje). Is een stuk beter, en een stuk veiliger.

Zo'n volvo-krikje gebruiken voor serieus sleutelwerk is oneigenlijk gebruik van het ding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-06-2005 12:19 #657191 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic PIMP your V300 Ride
Wouter je hebt gelijk!! Auto's die gesloopt moeten worden moet je niet opkrikken bij de steunen. Dat kunnen ze echt niet hebben. Dan zakken ze erdoor.

Maar Daf en Volvo's in topconditie kun je wel bij de kriksteunen krikken. Zelfs onze DAF 33 uit 1968 kun je nog bij de kriksteun krikken!!Onze 360 stond voor dat ie door de kriksteun zakte al op de nominatie voor sloop.

Spannend hoor als je de auto via de achterste as omhoog hebt staan. elke keer dat je kracht zet om iets los te draaien beweegt de auto. Dan kun je beter 2 bokjes onder je achteras zetten dat is veel minder eng. Vooras idem dito.

2 jaar geleden. Ik en m'n dafje op de brug. alleen de achteras ondersteunt met 1 bok! Ik trapte even op de rem en daar gingen we! Bijna 2 meter naar beneden!!! Daffie bijna totall loss en ikzelf heb 2 weken op krukken gelopen!

Zorg dus dat je auto stevig staat! Het is echt niet fijn om eronder te liggen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets