Vermogen RSport

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-08-2005 02:49 #657269 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vermogen RSport
Kom op zeg... kun je niet een beetje meer spek op je armen trainen :-) ?
Maar ik kan me voorstellen dat je met stuurbekrachtiging wat meer gevoel in de besturing kunt creeeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-08-2005 19:49 #657270 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vermogen RSport
Ik niet genoeg spinazie gegeten? Ja hoor eens, dat kan ik natuurlijk niet op me laten zitten. Ten eerste zeiden ook de instructeurs (drie in getal) uit zichzelf al, en onafhankelijk van elkaar, dat de Volvo loodzwaar stuurt in vergelijking met de BMWs waar ze zelf meestal in zitten (325i en M3). Ik ben een aantal ronden mee geweest in zon M3 (het meest recente type) en zelf geconstateerd dat je die hevig driftend met een vinger kunt besturen. En alleen met een niet al te zware besturing kun je echt mooi vloeiende lijnen rijden. Zo heb ik een paar keer een bocht compleet gemist doordat ik gewoon de kracht niet kon opbrengen. Voor de goede orde: we reden niet zomaar een uurtje, maar een hele dag zeker zes uur intensief sturen. Over ruim een week rijden we op de testbaan van DaimlerChrysler in Duitsland; daar liggen de snelheden waarmee je driftend de bocht door kunt dermate hoog (dik boven de 100 km/u) dat je heel graag heel snel dat rad wilt kunnen blijven ronddraaien. Zolang ik geen stuurbekrachtiging heb, zal ik daar dus van het gas moeten.
Overigens gaat de Volvo zelfs op een kurkdroge baan gewillig dwars, maar dat heb ik slechts een enkele ronde gedaan; van de lui die daar mee doorgingen (onder wie iemand, geen clublid, met een standaard 360 Injection dat gaat dus best, kwestie van op het juiste moment met de rechtervoet naar beneden) hadden er drie binnen vijf minuten een klapband

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
02-08-2005 19:53 #657271 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Vermogen RSport
Was dat toevallig een zilvere 3 drs hatchback ? De nieuwe eigenaar van mijn oude 360 gl injection rijdt er ook slipcursussen mee.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets