Tunen 360; Nu even serieus

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-09-2005 20:52 #655922 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tunen 360; Nu even serieus
1 en 1 is 2 he. heb je deze discussie wel goed gelezen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-09-2005 21:26 #655923 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tunen 360; Nu even serieus
ja, maar is het ook noodzakelijk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-09-2005 21:36 #655924 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tunen 360; Nu even serieus
Als je niet alleen meer brandstofverbruik maar ook daadwerkelijk meer vermogen wilt, ja.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2005 15:37 #655925 door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Tunen 360; Nu even serieus
Niet perse. De ECU heeft meestal (weet niet zeker bij een B200) een bijregelbereik waardoor je normale vermogenswinsten nog wel aan kunt. Bij mijn Rover V8 indertijd kon de ECU een vermogenswinst van 15% nog gemakkelijk aansturen. Ook injectoren hoeven niet direct, en anders kan je ze gemakkelijk vervangen door een ander kleurtje (geeft de opbrengsten aan). Het hangt natuurlijk wel af van de wijzigingen aan je nokkenas, als de inspuitmomenten heel anders moeten komen te liggen zal er meer aangepast moeten worden dan als je een mild getunede as plaatst. ECU kan je overigens goed van een andere wagen afhalen mocht dat nodig zijn. Bijvoorbeeld bij een VX-as zou de ECU van een 230FB erg goed passen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-09-2005 16:42 #655926 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tunen 360; Nu even serieus
Mijn ervaringen met de R-Sport: een andere (elektrische) benzinepomp is niet nodig. Er gaat zo al genoeg benzine doorheen, vind ik. Voordat mijn exemplaar werd afgesteld op de rollenbank had hij een verbruik van circa 1 op 4 (een op vier), nu met optimale afstelling ligt het verbruik zo bij 1 op 6. Toch 50 % verbetering, spectaculair! Het inlaatspruitstuk past zonder meer op de B200; de mijne is een B200K, met oorspronkelijk 1 carburateur plus een katalysator. Die katalysator is verwijderd (mag, levert op zich al 5 pk winst, als ik de technici mag geloven). Bij de set horen Solexen, maar omdat die van mij verstopt waren zijn ze vervangen door Dell's. Vandaag (toevallig!) is er een andere uitlaat onder gegaan, de knaldemper van een 340 Diesel (rijden ze in de V360-Cup ook mee). De tussendemper komt van een Renault Laguna V6; de sportluchtfilters ("broodjes" van K&N) zijn verantwoordelijk voor de sportieve brom die bij snel acceleren ineens niet meer zo discreet is, maar de auto valt nu niet meer ongunstig op, de pokkenherrie (excusez le mot) is godzijdank verdwenen. Ik zal kijken of ik op de sleuteldag kan komen, alleen om ervan te leren, voor werkzaamheden heb ik nu een goede garage gevonden. Zoniet, dan kun je mijn exemplaar in elk geval bestuderen op de Clubmeeting op Zandvoort op 24 september a.s.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-09-2005 23:44 #655927 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tunen 360; Nu even serieus
Bijzonder interessant. Heb je ook inlaatkelken op die Dell'Orto's? of zitten de broodjes er rechtstreeks op?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-09-2005 13:33 #655928 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tunen 360; Nu even serieus
Ze zitten er inderdaad rechtstreeks op. Hier en daar op deze site moeten als het goed is nog wat foto's rondzwerven van de motorruimte van mijn exemplaar, misschien dat je daar nog wat wijzer van wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets