Tunen 360; Nu even serieus
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
dezelfde vermogenswinst voor minder geld, zul je hard moeten zoeken. je zou bijvoorbeeld een gebruikte r-sport kit kunnen zoeken :-)
(ofwel; speld in een hooiberg)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Vergeet niet dat zo'n kit eigenlijk voor een B19A of B21 is bedoeld.
Hij past wel op een B200, maar de kit gebruikt (dubbele) carburateurs, dus je hebt er speciale inlaatspruitstukken voor nodig, die van een injectieblok passen niet.
Verder vermoed ik ook dat je ook een andere benzinepomp nodig hebt.
Ik heb trouwens een complete kit voor een carburateur motor liggen, hoewel die mischien niet origineel R-sport is. De R-sport heeft dacht ik dubbele Dellorto's en een Volvo nokkenas.
Deze kit heeft dubbele Solexen van 40mm, wel splinternieuw. Zit zelfs nog geen olie of vet op.
Zijn wel al gemonteerd op de benodigde inlaatspruitstukken, en de rubberen dempers.
Er zit een nokkenas bij van een Duits bedrijf, t.w. Horr-tuning, hoe oud die is weet ik echt niet. In elk geval ziet de as eruit alsof ze nog nooit gebruikt is, en is in elk geval zeer goed geconserveerd. Tis wel een hele "scherpe" as, ik verwacht dus veel PK's bij veel toeren, met niet-zoveel-koppel-onderin, maar deze kit is ook zonder die nokkenas te monteren.
Wellicht is het ook mogelijk die nokkenas in een injectieblok te zetten. Waarschijnlijk moet dan wel de injectiecompjoeter wat worden "geholpen", maar een handige jongen weet er wel raad mee.
De luchtmassameter moet makkelijk een beetje te bedonderen zijn, en grotere injectoren plaatsen moet ook kunnen.
Ik had die kit op mijn GLS willen monteren, maar ik kom er niet aan toe. Bovendien loopt de auto superlekker met zn enkele carb, en als er echt meer PK's in komen moet ik het remsysteem ook helemaal nazien, zachtere blokken dr op zetten en mischien de rembekrachtiger vervangen of reviseren. Ze remt nu niet bepaald super.
De kit is in zn geheel te koop, met of zonder de luchtfilterbox die erbij zat, en met of zonder de originele, gebruikte dubbele carburateurs, die op gas hebben gelopen. Die heb ik dus vervangen voor de ongebruikte nieuwe.
850 Euro hoeft het niet te kosten, maar een reeel bod is welkom op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- van Strik
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Voor straatgebruik is een H-nokkenas erg leuk, of anders een VX of VX3.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
de spruitstukken passen ook op een B200, althans dat zegt 'salvo'. (die komt w.s. ook naar de sleuteldag in Denekamp)
de benzinepomp moet je mechanisch hebben, of elektrisch met een lage druk. de pomp van een injectiesysteem is niet bruikbaar.
PS ivm jouw aanbod, bijna jammer dat ik geen 2L heb :-)
Groetjes Wouter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
ik bedoelde eigenlijk, ik zou bijna een 2 liter gaan _willen_
maarja, dat schakelen he.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.