Tunen 360; Nu even serieus

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-09-2005 19:54 #625457 door V300 register
Tunen 360; Nu even serieus is gemaakt door V300 register
Ik ga mijn 360 "kietelen"... Nu heb ik gehoord dat er andere nokkenassen voor 360's zijn gemaakt. Ik heb een 2.0i uit '88. Weet iemand waar ik die dingen op de spreekwoordelijke kop kan tikken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
06-09-2005 20:19 #655913 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Tunen 360; Nu even serieus
Je kunt er met een hoop mazzel een spreekwoordelijk tegen het lijf lopen ja. Ik zou daar niet van uit gaan en eens gaan kijken bij www.catcams.be Dit bedrijf wist ik toevallig, er zullen er ongetwijfeld meer zijn. Het komt dan neer op 'een as laten maken'. Dit echter met een prijskaartje. Denk er goed over na of het de overwegign waard is aangezien de vermogenswinst niet erg groot zal zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-09-2005 21:04 #655914 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tunen 360; Nu even serieus
voor 850 euro lag er op de VKB een nieuwe R-sport kit. deze past ook op een B200. dit is de manier om je 360 'ff te kietelen'

dezelfde vermogenswinst voor minder geld, zul je hard moeten zoeken. je zou bijvoorbeeld een gebruikte r-sport kit kunnen zoeken :-)
(ofwel; speld in een hooiberg)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-09-2005 02:13 #655915 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tunen 360; Nu even serieus
Voor 850 Euro?
Vergeet niet dat zo'n kit eigenlijk voor een B19A of B21 is bedoeld.
Hij past wel op een B200, maar de kit gebruikt (dubbele) carburateurs, dus je hebt er speciale inlaatspruitstukken voor nodig, die van een injectieblok passen niet.
Verder vermoed ik ook dat je ook een andere benzinepomp nodig hebt.
Ik heb trouwens een complete kit voor een carburateur motor liggen, hoewel die mischien niet origineel R-sport is. De R-sport heeft dacht ik dubbele Dellorto's en een Volvo nokkenas.
Deze kit heeft dubbele Solexen van 40mm, wel splinternieuw. Zit zelfs nog geen olie of vet op.
Zijn wel al gemonteerd op de benodigde inlaatspruitstukken, en de rubberen dempers.
Er zit een nokkenas bij van een Duits bedrijf, t.w. Horr-tuning, hoe oud die is weet ik echt niet. In elk geval ziet de as eruit alsof ze nog nooit gebruikt is, en is in elk geval zeer goed geconserveerd. Tis wel een hele "scherpe" as, ik verwacht dus veel PK's bij veel toeren, met niet-zoveel-koppel-onderin, maar deze kit is ook zonder die nokkenas te monteren.
Wellicht is het ook mogelijk die nokkenas in een injectieblok te zetten. Waarschijnlijk moet dan wel de injectiecompjoeter wat worden "geholpen", maar een handige jongen weet er wel raad mee.
De luchtmassameter moet makkelijk een beetje te bedonderen zijn, en grotere injectoren plaatsen moet ook kunnen.

Ik had die kit op mijn GLS willen monteren, maar ik kom er niet aan toe. Bovendien loopt de auto superlekker met zn enkele carb, en als er echt meer PK's in komen moet ik het remsysteem ook helemaal nazien, zachtere blokken dr op zetten en mischien de rembekrachtiger vervangen of reviseren. Ze remt nu niet bepaald super.
De kit is in zn geheel te koop, met of zonder de luchtfilterbox die erbij zat, en met of zonder de originele, gebruikte dubbele carburateurs, die op gas hebben gelopen. Die heb ik dus vervangen voor de ongebruikte nieuwe.
850 Euro hoeft het niet te kosten, maar een reeel bod is welkom op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-09-2005 14:51 #655916 door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Tunen 360; Nu even serieus
Nordicar in Heerhugowaard kan speciale nokkenassen leveren tegen scherpe prijzen. Een GT6-nokkenas was ergens rond de 140 euro, maar daar wil je niet mee op straat rijden denk ik: overlap van ongeveer 300 graden.
Voor straatgebruik is een H-nokkenas erg leuk, of anders een VX of VX3.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-09-2005 14:58 #655917 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tunen 360; Nu even serieus
Kijk, dat is info waar ik wat mee kan. Dank u Willem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-09-2005 15:09 #655918 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tunen 360; Nu even serieus
de r-sport kit heeft 2 Solex ADDHE (klinkt als; ADHD :-) ) carburateurs. kan dus goed zijn dat je wel de goeie hebt liggen.

de spruitstukken passen ook op een B200, althans dat zegt 'salvo'. (die komt w.s. ook naar de sleuteldag in Denekamp)

de benzinepomp moet je mechanisch hebben, of elektrisch met een lage druk. de pomp van een injectiesysteem is niet bruikbaar.

PS ivm jouw aanbod, bijna jammer dat ik geen 2L heb :-)

Groetjes Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-09-2005 04:15 #655919 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tunen 360; Nu even serieus
Dan heb ik de goeie carbs liggen, en een 2L kun je erbij kopen, ik heb minstens een auto teveel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-09-2005 08:13 #655920 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tunen 360; Nu even serieus
lol

ik bedoelde eigenlijk, ik zou bijna een 2 liter gaan _willen_

maarja, dat schakelen he.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-09-2005 20:50 #655921 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tunen 360; Nu even serieus
Iemand vertelde mij dat ik bij andere nokkenas ook mijn ECU en zelfs de injectoren moet gaan aanpassen. Nu ben ik erg goedgelovig, maar dit weet ik toch niet zeker, jullie wel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets