360 met 740 turbo blok gezien
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Maar heb vandaag gereden in een Astra F GSi Turbo (300pk) en dat gaat als de brandweer, echt niet normaal.
Dus wat het word, het gaat een turbo worden ;) of in ieder geval iets heeel erg snels. het word een zomer project dus heb voorlopig nog even om te sparen.
Zo'n project als Huskyracer heeft (op volvo300mania) b18ft in een 340 en dan getuned tot ongeveer 200 pk... klinkt ook interessant
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- van Strik
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Je alternatief is er zelf eentje bouwen: met een B230turbo en een B234 16V samenvoegen kom je een heel eind. Je hebt dan gelijk een 2,3 liter-variant en dus nog meer vermogen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- van Strik
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Welke 240 Turbo bedoel je, de Italiaanse uitvoering met B18ET, de europese met B21ET of de (zeldzame) amerikaanse met B21FTic?
De eerste heeft 150 pk, de tweede 155, de laatste meen ik 165 ( en 185 als je de emissie-tralala sloopt)
Stuk voor stuk zijn de motoren uit de 700-serie in originele vorm krachtiger dan hun pendanten uit de 240-serie, domweg vanwege intercooler en meer slagvolume.
Je kan natuurlijk elk turbo-blok gaan lopen tunen, en 250 pk is zeker betrouwbaar haalbaar met welk turbo-redblock dan ook, maar origineel is 200 pk (B204GT) echt het maximum wat geleverd is.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
(siebren heeft m in zn 740)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De wagen is wel uit '86 en heeft flink wat kilometers achter de rug.
Volgens mun broertje heeft die versie 160 PK en is dat eigenlijk wel een beetje een voordeel, omdat die een lagere compressie heeft dan de iets nieuwere modellen. m.a.w. je kan er makkelijker een high pressure turbo op gooien.
(Ik weet niet pcies, maar volgens mij zei hij zoiets dan , niet dat ik dadelijk iets verkeerds zeg )
(Bericht gewijzigd door gstyle op 20 september 2005)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.