- Berichten: 8
360 met 740 turbo blok gezien
- Constant Thomkins
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- van Strik
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
ik moet zelf nog iets bedenken met de rechter motorsteun, want die zit flink in de weg voor het turbospruitstuk. Ben benieuws hoe andere mensen dat oplossen want een nieuw spruitstuk lassen is geen fijne klus.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De 960 met 3-liter 24-klepper schopt het tot 200 en nog wat pk's. Ik heb ergens opgevangen dat het uitlaatspruitstuk omwille van de motorsteun ietwat naar binnen is gebogen. Oftewel de gasuitlaat is geknepen. Een ongeknepen 3.0 24v die verder ongewijzigd is, schopt het tot 225 pk.
Ik heb daar ooit een zweedse website over gelezen, en als wat ik daar heb gelezen klopt, hebben alle 960's in Nederland een geknepen uitlaat als gevolg van die motorsteun.
Wat ik eigenlijk zeggen wil : mischien is er in de 700/900 club wel iemand die ooit een motorsteun verplaatst is of iets dergelijks. Kun je wellicht iets van opsteken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- van Strik
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Er is iemand binnen de club met een tweeliter zestienkleppen turbo (da's de sterkste fabrieksmotor in die types) die serieus aan het tunen is geslagen.
Met behulp van een andere uitlaat en andere motorsteun heeft hij een (bewezen op de rollenbank) winst geboekt van 22 pk. Ook daar was de originele uitlaat ter hoogte van de steun geknepen. Een steun van een landrover V8 (of discovery of range rover) blijkt daar te passen zodat er een ongeknepen 3 inch uitlaat langs past.
Overigens, serieus tunen betekent in dit geval een bewezen 280 pk, vanaf de originele 190, and still counting...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.